وزیر خارجه نروژ: حل مسالمت‌آمیز مسأله هسته‌ای ایران و ۱+۵ برای ما حائز اهمیت است

کدخبر: 944966

"بورگه برنده" در حاشیه دیدار با ولایتی و در جمع خبرنگاران افزود: ادامه روابط با ایران در دستور کار دولت نروژ قرار دارد/ امیدواریم با همکاری ایران بتوانیم شرایط بحرانی منطقه را حل کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم» "بورگه برنده"، وزیر خارجه نروژ در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران مهمترین موارد مورد بحث خود با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک را مبارزه با داعش، تروریسم و بحران عراق عنوان کرد و اظهار داشت: با در نظر گرفتن بحران انسانی، صحبت با مقامات ایران همچنین دکتر ولایتی اطلاعات گسترده‌ای که در مورد منطقه دارند برای ما مفید هست.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه ارتباطات خود به روابط تجاری مثبت برسیم و با همکاری ایران بتوانیم شرایط بحرانی منطقه را حل کنیم.

وزیر خارجه نروژ خاطرنشان کرد: این سفر پس از ده سال از آخرین وزیر امور خارجه نروژ به ایران انجام شده است و از این نظر سفر مهمی است و ادامه روابط با ایران در دستور کار دولت نروژ قرار دارد.

برنده افزود: ضرب‌الاجل دو تا سه هفته دیگر که در 24 نوامبر در خصوص موضوعات هسته‌ای قرار است انجام شود و حل مسالمت‌آمیز بحث هسته‌ای ایران با 5 + 1 و بررسی توافق نهایی برای ما حائز اهمیت است چرا که می‌تواند فرصتی را برای همکاری بیشتر و بهبود توسعه روابط ایران و نروژ را فراهم کند.

ارسال نظر: