علت ندیدن اموات در خواب چیست؟

کدخبر: 2338262

اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که چرا اقوام یا آشنایی که از دنیا رفته را نمی‌توانید در خواب ببینید، این مطلب را بخوانید.

مرحوم آقا شیخ عباس قمى در همین کتاب مفاتیح ‌الجنان مى‌گوید:هر کس بخواهد مرده خود را خواب ببینید، این دعا را بخواند و این کار را بکند، بعد مرده خود را در خواب ببیند.

یک کسى تمام این کارهایى را که شیخ عباس قمى گفته بود، انجام داد، ولى مرده خود را درخواب ندید. براى همین، از دست شیخ عباس خیلى ناراحت شد و پیش خود گفت: آخر شیخ عباس این چه مطالبى بود که که در کتابت مفاتیح نوشتى. عمل این مطالب سودى نداد و نتیجه‌ اى در برنداشت. از این بابت خیلى عصبانى شده بود.

شب شیخ عباس به خواب او آمد و گفت: من هم این مطالب را درست نوشتم. آن فرد گفت: پس من آن‌ها را غلط انجام دادم. شیخ عباس گفت: نه، تو اتفاقاً هم آن کارها را هم درست انجام دادى. آن فرد گفت: پس چرا مرده‌ام به خوابم نیامد؟

شیخ عباس گفت: حالا چرا معطل این هستى که او به خوابت بیاید. من با این که مرده‌ ام، به این طرف آمده ‌ام و آلان هم من در عالم بعد هستم. خداوند متعال نمى‌ گذارد مرده‌ هایى که به خاطر گناهان و اشتباهاتى داشتند، اکنون دچار رنجند، به خواب بیداران در دنیا بیایند؛ مبادا که آبروى مرده بریزد. به این که آن مرده در خواب آن زندگان بیاید و بگوید، بله، ما را به زنجیر کشیدند و ما را داخل آتش بردند. براى همین خداوند متعال اصلًا نمى‌ گذارد که آن مردگان به خواب زنده‌ها بیایند. با این پرده‌پوشى خداوند، زندگان مى‌گویند، این بند خدا که مرده، عجب آدم خوبى بوده است و خدا او را رحمت کند، و همان مرد گرفتار که خداوند نمى‌گذاشت به خواب کسى بیاید، اگر همین‌طور چهل نفر آدم خوب دربار او بگویند، خدایا او را بیامرز، خطاب مى‌رسد که عذاب او را بردارید؛ چون چهل نفر از بندگانم از من درخواست آمرزش او را کردند. این خداست.

منبع: پایگاه عرفان

ارسال نظر:
  • من

    فک نکنم درست باشه. عزیز از دست رفته در خواب چندین نفر از آشنایان مومن راست گو اوضاع و شرایط خوبی داشت و منزلت والا ولی به خواب عزیزترین کسانش نمیاد چرا نمی دانیم

  • ناشناس

    بسيار بي معني. خرافات محض هست،
    كسي از عالم بعد خبر نداره
    چرا به رفتگان تهمت گناهكار بودن زده بشه؟ خيلي زشت هست اين توجيه

  • علی

    سلام خدای خوب ومهربان چرا همسرم از دنیا رفته به خوابم نمیاد