مرگ سالانه ۴۵۰ هزارنفر در دنیا براثر اعتیاد

کدخبر: 2339753

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طبق آمارهای جهانی ۳۰۰ میلیون معتاد در دنیا وجود دارد که سالانه ۴۵۰ هزار نفر آن ها بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند.

سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در همایش یاریگران زندگی که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: ایران به عنوان تنها کشور فعال در مقابله با مواد مخدر عزمی جدی در مقابله با مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر را در اولویت قرار داده اند، افزود: موضوع مواد مخدر یک معضل جهانی است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری تاکید ویژه ای در امر انسداد مرزها و درمان کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

وی گفت: طرح «یاریگران زندگی» از جمله اقدامات پیشگیرانه است که برای عملیاتی شدن آن نیاز به کار مضاعف وتلاش جهادی است و همه آحاد جامعه از جمله علمای شیعه و تسنن باید پای کار بیایند.

سردار مومنی اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی ۳۰۰ میلیون معتاد در دنیا وجود دارد که سالانه ۴۵۰ هزار نفر آن ها بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر دشمن انسانیت است و رنگ، نژاد، دین حغرافیا نمی شناسد، افزود: مواد مخدر در کمین همه دولت ها و ملت ها است اما هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند با این پدیده مقابله کند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: اگر اعتقاد بر این باشد که مواد مخدر در دسترش نباشد تا کسی مصرف نکند درست نیست و باید همه مردم و نهادهای فرهنگ ساز با اجتماعی کردن این موضوع نهاد های فرهنگ ساز و سازمان های مردم نهاد باید وارد کار شوند.

وی با اشاره به اینکه قبل از اشغال افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور ۲۰۰ تن بوده و اکنون به دو هزار تن رسیده است، تصریح کرد: با وجود تلاش دشمنان همچنان معتقدیم مهمترین راه پیشگیری است

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: