قطار برقی کرج-هشتگرد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید

کدخبر: 2343278

قطار برقی کرج - هشتگرد با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

صبح امروز سه شنبه دهم دی ماه ، قطار برقی کرج - هشتگرد به طول حدود ۲۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان،صبح امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

عزیزالله شهبازی ،استاندار البرز در آئین افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد گفت: قطار برقی کرج-هشتگرد به طول حدود ۲۶ کیلومتر از سال ۸۷ آغاز شده و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن صرف شده است.

استاندار البرز افزود:با افتتاح این طرح بزرگ ملی درالبرز روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این مسیر جا به جا می‌شوند.

شهبازی با اشاره به اینکه محور تهران - کرج - قزوین یکی از پرترددترین آزاد راه های کشور است، گفت: افتتاح پروژه قطار برقی کرج - هشتگرد به روان سازی ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین کمک قابل توجی می کند و مسافران با استفاده از قطار شهری بسیار راحت تر از قبل جابه جا خواهند شد.

او افزود: با برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده، افتتاح این پروژه و خدماتش هرچه سریعتر مشمول شهروندان استان تهران و البرز و شهرهای حومه خواهد شد.

استاندار البرز گفت: بهره ‌برداری از قطار برقی گلشهر کرج - شهر جدید هشتگرد بر عهده شرکت بهره ‌برداری مترو تهران و حومه خواهد بود که با هماهنگی های صورت گرفته در ادامه خط پنج مترو صادقیه به کرج فعالیت می کند.

شهرجدید هشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز با جمعیتی حدود ۶۵ هزار نفر است که با تکمیل و واگذاری حدود ۶۰ هزار مسکن مهر و واحد مسکونی طرح ملی مسکن، جمعیت آن در سال های آینده به مرز ۵۰۰ هزار نفر برسد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: