در مورد شهر کازان در سفر به روسیه چه می دانید؟

کدخبر: 2345374

شهر کازان به عنوان پایتخت جمهوری تاتارستان در کشور روسیه به حساب می آید. این شهر دارای ویژگی مهمی است و آن این است که در این شهر همزیستی صلح آمیزی بین ادیان و اعتقادات مختلف وجود دارد.

نسیم آنلاین : شهر کازان به عنوان پایتخت جمهوری تاتارستان در کشور روسیه به حساب می آید. این شهر دارای ویژگی مهمی است و آن این است که در این شهر همزیستی صلح آمیزی بین ادیان و اعتقادات مختلف وجود دارد. کازان و یا به عبارت دیگر قازان، شهری بسیار توریستی به شمار می رود که به عنوان پایتخت جمهوری تاتارستان، روسیه زمان تزارها را به یاد می آورد. با نگاه به معماری پر زرق و برق و باعظمت این شهر، منظره های زیبا و دلربا و همینطور استقبال گرم محلی ها و مهمان نوازی آنها، شهر کازان به یک مکان ایده آل برای مسافرت مبدل شده است. این شهر یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی کشور روسیه به حساب می آید. شهر کازان یکی از میزبانان تیم فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 بود. در این مقاله به معرفی بخشی از جاذبه های این شهر تاریخی می پردازیم.

معبد تمام ادیان در شهر کازان

در حال حاضر در قیمت تور روسیه ارزان شهر کازان به صورتی عجیب با اعتقادات مذهبی مردم یکی شده است. ایلدر خانوف، شخصی خیر بود که در سال 1992 تصمیم به ساخت معبدی گرفت که برای تمام ادیان قابل استفاده بود. این معبد در کنار رودخانه ولگا قرار دارد. در ساخت این معبد معماری مذهبی سرتاسر جهان به کار گرفته شده است که به آن معبد جهانی یا مرکز فرهنگی بین المللی وحدت مذهب هم می گویند. در ساخت این معبد یک گنبد کلیسای اورتدکس، مناره‌ای شبیه مناره‌ی مساجد، المان‌هایی از کنیسه و بقیه نمادهایی که نشانه از 16 عقیده مختلف مذهبی در جهان است به کار گرفته شده است.

کرملین کازان

به گزارش سفر باتو ، کرملین کازان نه فقط نشان دهنده ترکیب قومی تاتارها و روس ها به شمار می رود، بلکه مرکب از دو دین بزرگ منطقه یعنی همان مسیحیت ارتدوکس و اسلام است. این مکان به عنوان ارگ تاریخی اصلی تاتارستان به حساب می آمده و دارای دفاتر دولتی، پارک‌های مفرح، موزه‌ها، مسجد معروف قل شریف و بقیه مکان های دینی است. بعضی از دیوارهای کرملین کازان متعلق به قرون 16 و 17 است. این مکان در سال 2 هزار میلادی توانست نام خود را در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برساند.

مسجد قل شریف در شهر کازان

نگین اصلی کرملین کازان، مسجد قل شریف به شمار می آید. این مسجد تاریخی بزرگترین محل عبادت مسلمانان در اروپا به حساب می آید و محل نگهداری مجموعه ای پربار از کتاب های کهن است. نام مسجد قل شریف ادای دینی است به پیشوای مسلمانان، هنگامی که در سال 1552 میلادی از کازان در مقابل نیروهای ایوان مخوف محافظت می کرد کشته شد. درون این مسجد برخی از نسخه های خطی، وسایل و لباس های قدیمی زنانه هم به چشم می خورد.

موزه چاک چاک در شهر کازان

این موزه، موزه ای تعاملی به حساب می آید که مختص غذاها و نوشیدنی های سنتی تاتار است که در آن چاک چاک شیرین سرو می کنند. چاک چاک نام خمیرهای گردی است که در درون عسل پخته می شود و در روزهای تعطیل و مهمانی های خانوادگی برای پذیرایی کردن از آن استفاده می کنند.

کلیسای بشارت در شهر کازان

از مکان های مهم دیگری که در شهر کازان روسیه قرار دارد می توان به کلیسای بشارت که محلی برای عبادت مسیحیان ارتدوکس بوده اشاره کرد. این کلیسا در سال 1561 میلادی بر مناره های مسجدی به نام مسجد هشت مناره ساخته شده است. گفته اند که طراحی این بنا به دست پوستینیک یاکوف، معمار کلیسای سنت باسیل در شهر مسکو انجام شده است. کلیسای بشارت در طی قرن های متمادی چند بار خراب شده است ولی در دهه 1990 میلادی بازسازی شد و در سال 2005 میلادی آن را بازگشایی کردند. در این مجموعه موزه ای قرار دارد که به بیان داستان این کلیسا می پردازد.

موزه‌ سبک زندگی شوروی در شهر کازان

این موزه به عنوان عجیب ترین موزه در کازان شناخته شده است. موزه سبک زندگی، نشانگر نمادهایی از شکل زندگی در شوروی سابق بوده است و این را به ما اثبات می کند که در دوره سوسیالیستی روسیه فرهنگی پویا را بخصوص در عرصه موسیقی تقریبا میان سال های 1970 تا 1980 پرورش داده است.

محله قدیمی تاتارها در شهر کازان

محله قدیمی تاتارها به عنوان مرکز تاریخی شهر کازان شناخته شده است. به علت موقعیت خاص آن در سمت راست دریاچه لو کابان تصویر پانورمایی از منظره های بی همتای شهر را می شود دید. این منطقه مرکب از ساختمان های قدیمی متعلق به قرن های 17 و 18 میلادی است. اگر چه آثار بسیار اندکی از محله های قدیمی بر جای مانده است ولی تعداد زیادی از خانه ها در حال حاضر هم دارای دکوراسیون های رنگی و نمایی سنتی هستند. از مهمترین ساختمان های این منطقه می توان به مسجد مردژانی اشاره کرد که متعلق به سال 1767 میلادی است. این ساختمان اولین مسجد سنگی است که در محدوده شهرزیبای کازان بنا شده بود.

ارسال نظر: