بهروز شعیبی: «روز بلوا» درباره اخلاق است

کدخبر: 2345843

بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا» گفت: این فیلم درباره اخلاق است و دوستان موسسه اوج این لطف را داشتند که طرح را خواندند و با بلندنظری و با اینکه می‌دانستند ملتهب است، آن را پذیرفتند.

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «روز بلوا» با حضور بهروز شعیبی کارگردان، داریوش ارجمند و لیلا زارع بازیگر، کارن همایون‌فر آهنگساز و برخی عوامل دیگر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سحر عصر آزاد منتقد سینما در ابتدای «روز بلوا» ​این نشست گفت: آقای شعیبی سوژه‌های ملتهبی را انتخاب می‌کند و در این مقطع رفتن سراغ فیلمی که موضوعش نقد اجتماعی است، اهمیت بسیاری دارد. اینکه یک روحانی شخصیت اول فیلم بود و مسأله اقتصادی که موضوع روز جامعه است.

شعیبی در پاسخ به این پرسش که آیا مدنظر شما این است که روحانیت به حوزه‌های علمیه باز گردد، گفت: ​ایده اولیه بر اساس التهابات اقتصادی سال‌های اخیر جامعه شکل گرفت، کسی که قرار است در مسؤولیت فردی و اجتماعی دارای مراقبه باشد اما در این مسیر دچار غفلتهایی می‌شود. اینگونه نبود که از ابتدا بخواهیم فیلمی درباره یک روحانی بسازیم.

وی افزود: دوستان موسسه اوج این لطف را داشتند که طرح را خواندند و با بلندنظری و با اینکه می‌دانستند ملتهب است، آن را پذیرفتند. دوستان اوج همیشه نکاتی کیفی را گوش​زد کردند و لیف داشتند، بنابراین «روز بلوا» سفارش اوج نبود.

شعیبی تأکید کرد: روحانیت بخشی تاثیرگذار از جامعه است و به موقعیت دولتی و حکومتی آن کاری ندارم.

مهران کاشفی نویسنده فیلمنامه گفت: ​من باید یک درام را شکل می‌دادم و حضور یک روحانی حساسیت‌ها را بالاتر می‌برد. به طور طبیعی کسی که قدرت بیشتری دارد، باید تحمل نقد بیشتری هم داشته باشد. کسی که قدرت زیادی دارد، اگر دچار لغزش شود چه اتفاقی برایش رخ می‌داد؟ من داستان مردی روحانی را تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و سعی می‌کند این را جبران کند.

​شعیبی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شخصیت حاج آقای امیری در فیلم کیست، گفت که آن را به مخاطب واگذار می‌کند.

کارگردان «روز بلوا» درباره سادگی شخصیت اول فیلم گفت: اتفاقا روحانیت درس اقتصاد می‌خواند و اصلا ساده نیست، اما در خانواده از اعتماد او سوءاستفاده کردند.

​وی درباره نامگذاری فیلم گفت: روز بلوا بیش از اینکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند، ما را به اتفاقات درونی دعوت می‌کند. روحانی فیلم ما به عدالت خودش برای پیش نماز بودن هم شک می‌کند و یک بلوای درونی شکل می‌گیرد.

​شعیبی تصریح کرد: شخصیت اول فیلم ما به ازای بیرونی ندارد. ضمن اینکه ما قرار نبود پرونده سیاسی باز کنیم، ما صرفا کار بخش خبری تلویزیون را کردیم.

​همایون‌فر هم درباره موسیقی فیلم گفت: موسیقی روز بلوا زمان زیادی دارد اما زیاد شنیده نمی‌شود و تعمداً ارکتسراسیونی دارد که مخاطب را دچار دلهره کند.

* حمایت داریوش ارجمند از سازمان اوج

​داریوش ارجمند، شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و از اینکه یک رئیس‌جمهور حمال دستور ترور سردار سلیمانی را داد، ابراز تأسف کرد.

وی افزود: خیلی متأسفم بابت سقوط هواپیما​ و متأسفم بابت سوال‌هایی که می‌شود، اگر آقای سرتیپی هم تهیه‌کننده فیلم بود، باز درباره سرمایه‌گذاری فیلم سوال می‌کردید؟ چرا اینقدر حساسیت روی اوج وجود دارد؟ اوج یک تهیه‌کننده است. اینکه از اوج می‌پرسید می‌خواهید بگویید این فیلم وابسته به حکومت است و کارگردان از خودش فکر ندارد! این توهین به آقای شعیبی است.

این بازیگر پیشکسوت افزود: باید به شجاعت و جسارت بهروز شعیبی تبریک گفت. او جز به حقوق و حق ضایع شده مردم فکر کرده است؟ این شجاعت را داشت که یک آدم درمانده که امام رضا را قسم می‌دهد و خودسوزی میکند، نمایش می‌دهد. شعیبی بسیار فیلم درخشانی ساخته​ و بابک حمیدیان یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داده.

​زارع درباره حضور گزیده‌اش در سینما گفت: من برای پذیرش هر نقشی تحقیق می‌کنم و با افرادی که به آن نقش نزدیک هستند، دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنم.

شعیبی گفت: روز بلوا درباره اخلاق است و یک شخصیت مذهبی با کسی که در ظاهر مذهبی نیست، باید در کنار هم با اخلاق و عدالت همزیستی داشته باشند. خیلی از کسانی که مذهبی هستند برای این مذهبی شده‌اند که اخلاقیتر باشند و خیلی از کسانی که در ظاهر مذهبی نیستند، اما به اخلاقیات متعهد هستند.

وی در پایان گفت: ما مشاور روحانی داشتیم و قرار نبود بگویم همه روحانیت این است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: