اگر با ایوار به تور اروپا رفتید، از این جاذبه های رایگان بازدید کنید

کدخبر: 2346746

اروپا به‌عنوان قاره‌ای گران برای مسافرت شناخته می‌شود. با این‌حال، حتی گردشگران با بودجه‌های محدود هم می‌توانند از برخی از جاذبه‌های این قاره به‌طور رایگان دیدن کنند.

نسیم آنلاین : اروپا به‌عنوان قاره‌ای گران برای مسافرت شناخته می‌شود. با این‌حال، حتی گردشگران با بودجه‌های محدود هم می‌توانند از برخی از جاذبه‌های این قاره به‌طور رایگان دیدن کنند .

سفر به اروپا می‌تواند شدیداً گران باشد، اما حدس بزنید که می‌توان چه کارهایی را به‌طور رایگان در این قاره انجام داد؟ پس اگر خواستید تجربه‌ی به یادماندنی با ایوار در تور اروپا رقم بزنید ، اصلاً ترس به دل راه ندهید، زیرا جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که دیدار از آن‌ها آسیبی به حساب بانکی شما وارد نمی‌کند. با ما همراه باشید تا جاذبه‌های رایگان اروپا را به شما معرفی کنیم.

1.کلیسای سن پیتر در واتیکان

کلیسای سن پیتر در واتیکان، بزرگ‌ترین، با ابهت‌ترین و تماشایی‌ترین کلیسای موجود در ایتالیا است که می‌توان به‌طور رایگان از اطراف آن دیدن کرد. این کلیسا پس از ساخته شدن بر روی خرابه‌های یک کلیسای قرن چهارمی، در سال ۱۶۲۶ وقف مسیح شد. در داخل کلیسا می‌توان شاهکارهایی هنری از نقاشان مطرح ایتالیایی نظیر میکل‌آنژ و برنینی را یافت .

2. تماشای کلیسای نوتردام در پاریس

نوتردام پربازدیدترین محوطه‌ی رایگان در پاریس است و سالانه از بیش از ۱۴ میلیون گردشگر میزبانی می‌کند. این کلیسا نمونه‌ای شگرف از معماری سبک گوتیک به شمار می‌آید. درون کلیسا با پنجره‌های رنگی، نوتردام پربازدیدترین محوطه‌ی رایگان در پاریس است و سالانه از بیش از ۱۴ میلیون گردشگر میزبانی می‌کند. این کلیسا نمونه‌ای شگرف از معماری سبک گوتیک به شمار می‌آید. درون کلیسا با پنجره‌های رنگی، مجسمه‌های بزرگ و کف‌های مرمری حیرت‌انگیز پوشیده شده است. به‌علاوه، نوتردام ظرفیت پذیریش ۶۰۰۰ عبادت‌کننده را دارد. ورود به این کلیسا کاملاً رایگان است البته بعد از آتش سوزی، در حال حاضر ورود به آن ممنوع است و فقط می‌توانید از نمای بیرونی آن لذت ببرید.

3. گردشی تماشایی در پارک گوئل در بارسلونا

درست است که گردشگران باید برای ورود به بخش اصلی پارک گوئل مبلغی را بپردازند، اما بازدید از بیشتر نقاط این پارک رایگان است. اگرچه نمی‌توان به سمندرهای موزاییکی موجود در محوطه‌ی اصلی پارک نزدیک شد یا در کنار صندلی‌های کاشی‌کاری شده عکس یادگاری گرفت، اما همچنان می‌توان از برخی از آثار آنتونی گائودی و مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت برد .

4. بوییدن عطر گل‌ ها در باغ‌ های شونبرون در وین

کاخ شونبرون به‌سان کاخ ورسای برای فرانسه است و یادگاری از دوران باشکوه پادشاهی محسوب می‌شود. اقامتگاه سابق سلطنتی در پایتخت اتریش قرار دارد و با داشتن ۱۴۴۱ اتاق، یکی از مهم‌ترین آثار معماری، فرهنگی و تاریخی کشور به شمار می‌آید. اگر علاقه‌ای به پرداخت چند یورو برای ورود به کاخ را ندارید، می‌توانید در باغ‌های کاملاً رایگان آن قدم بزنید .

اگر همراه تور اتریش ایوار بودید ، می‌توانید از جاذبه‌های رایگان بیشتری مانند کلیسای سنت اشتفان و جزیره دانوب نیز بازدید کنید.

5. عبور از پل شگفت‌ انگیز چارلز در پراگ

پل چارلز یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری پراگ است و مهم‌تر از همه اینکه می‌توان با عبور از این پل به‌طور رایگان از بخش قدیمی شهر به بخش جدید رفت. بهترین زمان برای قدم زدن بر روی این پل و گرفتن عکس‌های تماشایی، هنگام طلوع یا غروب آفتاب است .

از روی این پل می‌توانید مناظر شگفت‌انگیزی از برج‌های متعدد، کلیساها و کاخ‌های قرون وسطایی شهر را تماشا کنید. منظره دیدنی مالا استرانا که با مجموعه قلعه پراگ اشغال شده بسیار زیبا و تماشایی خواهد بود .

6. تماشای غروب آفتاب در میدان میکل‌ آنژ در فلورانس

در این مکان دوست‌داشتنی می‌توانید عکس‌های زیبایی از شهر فلورانس از زاویه‌ی بالا بگیرید. مردم به‌طور اختصاصی برای تماشای غروب آفتاب به این میدان می‌آیند. می‌توان برای مدت ۱۰ دقیقه در این میدان مرتفع قدم زد و برخی از شاهکارهای معماران سبک رنسانس نظیر میکل‌آنژ یا رافائل را مشاهده کرد . تمام عکس‌های کارت پستال‌های کلیسای جامع از همین تراس که بر فراز شهر قرار دارد گرفته شده است. درست است که می‌توانید در تور ایتالیا منظره پانورامای فلورانس را روی گنبد کلیسای جامع هم ببینید، اما فقط از همین تراس است که می‌شود متوجه شد که گنبد برونلسکی چقدر بر مرکز شهر حکم‌فرمایی می‌کند .

7. کاوش در کلیسای جامع بارسلون

یکی از بهترین نمونه‌های معماری سبک گوتیک در جهان، کلیسای جامع بارسلونا متعلق به قرن سیزدهم میلادی است. برخلاف ساگرادا فامیلیا، ورود به این کلیسا رایگان است اما اگر علاقه‌مند به پرداخت مبالغ اندکی بودید، می‌توانید برای تماشای مناظری حیرت‌انگیز از شهر بارسلونا به پشت‌بام کلیسا بروید .

حتما از کلیسای لا سئو (La Seu) ، خانه‌ی یک آب‌نمای زیبا همراه با چند غاز در اطراف آن، دیدن کنید .

8. گردش در موزه‌ های شگفت‌ انگیز لیسبون

لیسبون همواره در صدر فهرست برترین مقاصد گردشگری اروپا قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار گران هستند، اما در اولین یکشنبه‌ی هرماه، می‌توان از مهم‌ترین موزه‌های لیسبون نظیر موزه‌ی ملی سفال، موزه‌ی ملی هنر باستان، صومعه‌ی جرونیموس، برج بِلِم (Belém) و کلکسیون‌های هنری موزه‌ی کالوست گلبنکیان (Calouste Gulbenkian) به‌طور رایگان دیدن کرد .

9. تماشای موزه های خارق العاده مادرید

شهر مادرید مهد گالری‌های معروف هنر است و سه گالری اصلی آن مثلث طلایی شهر را خلق کرده‌اند. جالب است بدانید که در برخی ساعات هفته می‌توانید به طور رایگان از آنها دیدن کنید که باید انتظار صف‌های طولانی را داشته باشید ولی قطعاً تماشای بزرگ‌ترین آثار هنری دنیا ارزشش را دارد: موزه پرادو (سه شنبه تا شنبه از 6 تا 8 عصر و یکشنبه 5 تا 8 عصر)، موزه رینا سوفیا (دوشنبه تا جمعه ۷ تا ۹ شب) و تیسن بورنه میسا (دوشنبه 12 تا ۴ بعد از ظهر). علاوه بر این، بازدید از گالری‌های دیگری نظیر «تاباکالرا» (Tabacalera) و «کاسا انسندیدا» (Casa Encendida) نیز رایگان هستند .

10. کنسرت رایگان در تالار کنسرت آمستردام

در تالار کنسرت‌ آمستردام یا همان کنسرت خِبأو ( Concertbebouw ) همیشه موسیقی کلاسیک آمستردام شنیده می‌شود. این سالن زیبا که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده در بخش شرقی میوزیم پلین در تالار کنسرت‌ آمستردام یا همان کنسرت خِبأو ( Concertbebouw ) همیشه موسیقی کلاسیک آمستردام شنیده می‌شود. این سالن زیبا که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده در بخش شرقی میوزیم پلین (Museumplein) قرار گرفته و به موزه ملی ریکس اشراف دارد. این بنا از بهترین مکان‌های برگزاری کنسرت در جهان محسوب می‌‍شود و کل ساختمان به‌طور خاص به صورت آکوستیک برای ارکستر طراحی شده است. کنسرت‌ خبأو یک بار در هفته کنسرت رایگان دارد که اغلب شامل اجرای موسیقی نوازندگان کلاسیک آمستردام است.

ارسال نظر: