فرایند ثبت نام حج تمتع به صورت غیرحضوری می‌باشد

کدخبر: 2347567

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از غیر حضوری بودن فرایند ثبت نام حج تمتع ۹۹ خبرداد و گفت: اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۹، سه شنبه ششم اسفندماه، منتشر می‌شود.

اکبر رضایی، سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت، از غیر حضوری بودن فرایند ثبت نام حج تمتع ۹۹ خبرداد و تأکید کرد: ثبت نام در کاروان‌ها بنابر اطلاعیه سازمان حج و زیارت انجام می‌گیرد.

وی افزود: فرایند ثبت نام حج تمتع ۹۹ شامل انتخاب کاروان‌ها، ثبت نام و پرداخت قسط اول تشرف به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای نام‌نویسی و انتخاب کاروان نیازی به مراجعه دفاتر زیارتی نیست و محدودیت زمانی ارائه مدارک به مدیران جهت قطعی کردن ثبت نام برداشته شده است و زائران می‌توانند بدون تجمع در دفاتر و به مرور زمان در روزهای بعد از ثبت نام به دفتر مدیر کاروان مراجعه کرده و مدارک قید شده در اطلاعیه را ارائه نمایند تا ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی تصریح کرد: اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام زائران در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ سه‌شنبه ششم اسفندماه، منتشر می‌شود. در این اطلاعیه، اولویت‌های تشرف و اولویت‌های ذخیره، نحوه مراجعه و ثبت نام در کاروان‌ها، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، نحوه پرداخت هزینه تشرف، نحوه دریافت وجه قربانی و واگذاری قبوض درج شده است.

رضایی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع ۹۹ می‌توانند با مطالعه کامل اطلاعیه، از روز نهم اسفندماه به نام‌نویسی در کاروان‌ها مبادرت کنند، گفت: اطلاعات مرتبط با کاروان‌ها پیش از آغاز فرایند نام‌نویسی قابل رؤیت و در دسترس زائران خواهد بود.

وی تأکید کرد: پیش‌نیاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع سال آینده، به روزرسانی و تکمیل اطلاعات در سامانه https://reserve.haj.ir است، بنابراین دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری که تاکنون به تکمیل اطلاعات مبادرت نکرده اند، در زمان باقی مانده این مهم را انجام دهند.

«خبرگزاری ایکنا»

ارسال نظر: