۲۲ شرکت ایرانی برای سرمایه‌گذاری به سوریه می‌روند

کدخبر: 2348459

یک مقام اقتصادی سوری از سرمایه‌گذاری ۲۲ شرکت ایرانی در سوریه خبر داد.

«فهد درویش» رئیس کمیته عالی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد سوریه امروز (پنجشنبه) از سفر «جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد دمشق برای اولین بار خبر داد و گفت که ۲۲ شرکت ایرانی به زودی برای سرمایه‌گذاری به سوریه می‌آیند.

او به روزنامه الوطن سوریه گفت که آقای ترک‌آبادی در بازدید خود از منطقه آزاد دمشق از مرکز تجاری ایران در این منطقه نیز دیدن کرد و انتظار می‌رود در کمتر از سه ماه آینده این مرکز آماده آغاز سرمایه‌گذاری در سوریه باشد.

«فهد درویش» همچنین گفت که ۲۲ شرکت ایرانی در زمینه‌های مختلف تجاری، صنعتی و به خصوص در زمینه بازسازی به زودی در مرکز تجاری ایران حضور خواهند یافت.

این مقام سوری در ادامه از توافق با سفیر ایران برای تبادل اطلاعات بین مناطق آزاد ایران و سوریه خبر داد و گفت که دیدارهای دو جانبه برای اطلاع از روند سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد سوریه افزایش خواهد یافت.

او سپس به دیدار خود با آقای ترک‌آبادی اشاره کرد و گفت که در این دیدار دو طرف در خصوص راه‌اندازی خط ریلی میان ایران، عراق وسوریه سخن گفتند و این پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی این خط ریلی ممکن است مناطق آزاد در ایران را به منطقه آزاد «حسیاء» یا منطقه آزاد «لاذقیه» متصل کند و چنین رخدادی به شکل قابل توجهی تأثیر مثبتی خواهد گذاشت و انتقال کالا میان مناطق آزاد دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

«حسن دانایی فر»، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران با عراق و سوریه، در ۱۷ بهمن ماه در رأس هیأتی با مقامات سوریه در دمشق دیدار و در مورد راه‌های توسعه اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: