استاندار تهران: ساعت کار فروشگاه‌ها و ادارات پایتخت تغییر نمی‌کند

کدخبر: 2349137

استاندار تهران، هر گونه شایعه در باره قرنطینه پایتخت را یک «دروغ بزرگ» خواند و تاکید کرد که ساعت کار فروشگاهها و ادارات تهران در روزهای آینده هیچ تغییری نمی کند.

«انوشیروان محسنی بندپی» در مصاحبه ای افزود: نه تنها هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری تهران صورت نمی گیرد بلکه زمان فعالیت فروشگاه‌های بزرگ نظیر شهروند و رفاه افزایش نیز خواهد یافت.

وی افزود: واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده، ماسک و دستکش نیز به صورت ۲۴ ساعته همچنان مشغول کار خواهند بود.

استاندار تهران با بیان اینکه هدف شایعه سازان ایجاد دغدغه بیشتر در زندگی روزمره مردم است، تصریح کرد: کارخانجات و واحدهای تولید مواد خوراکی مورد نیاز مردم این روزها با تمام توان مشغول فعالیت هستند.

محسنی بندپی درباره فعالیت مراکز اداری در روزهای پایان سال گفت: تغییری در ساعات کار ادارات تهران در روزهای آینده صورت نخواهد گرفت.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی با انتشار اخبار کذب، آرامش مردم را خدشه دار می کنند این در حالی است که هیچ گاه نه فقط محدود سازی تهران بلکه هیچ شهر دیگری مطرح نبوده است و مسئولان به دنبال گسترش خدمات دهی و تامین اقلام مورد نیاز مردم هستند.

محسنی بندپی افزود: از همین رو فعالیت فروشگاههای زنجیره ای، کشتارگاه ها، پمپ بنزین ها و واحدهای صنعتی تولیدکننده مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد تا مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد.

وی به همکاری بیمارستان میلاد برای پذیرش بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: بیمارستان میلاد اعلام کرده است که همه یک هزار تخت خود را در اختیار ستاد مبارزه با بیماری کرونا قرار می دهد و اکنون این امیدواری وجود دارد که کمبودی در زمینه تخت بیماری در استان تهران نداشته باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش آگاهی مردم در خصوص ویروس کرونا اظهارداشت: در همین زمینه تمامی مراکز بهداشت، خانه ها و پایگاه های سلامت به صورت ۲۴ ساعته برای خدمت دهی و انجام مشاوره فعالیت می کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: از سوی دیگر ۲ هزار و ۵۰۰ خط تلفن با ۲ هزار و ۵۰۰ اپراتور آموزش دیده و خبره آماده ارائه مشاوره های لازم به مردم در این زمینه هستند.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان باخته و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

استان تهران با تعداد ۳ هزار و ۳۲۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا یکی از کانونهای اصلی شیوع این بیماری در کشور است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: