بارش‌های تازه از پنجشنبه در کشور

کدخبر: 2351042

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه ۲۸ فروردین با ورود سامانه بارشی از شمال غرب بارش در این مناطق آغاز خواهد شد و روز جمعه بارش‌ها به نیمه شمالی کشور هم کشیده می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده و امروز اظهار داشت: امروز 25 فروردین ماه بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق جنوب شرق، شمال شرق، شرق، جنوب، شمال غرب و غرب کشور، هم چنین مرکز کشور، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: امروز در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش به شکل برف است و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه 26 فروردین بارش در شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش بینی می‌شود که با کاهش نسبی دما همراه است. هم چنین در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه 27 فروردین در جنوب کشور، شرق خلیج فارس و جزایر آن، تنگه هرمز و هم چنین استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و بوشهر و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد محتمل است.

وی اضافه کرد: همین شرایط روز پنجشنبه 28 فروردین علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شرق و مرکز کشور حاکم است و اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه 29 فروردین این سامانه گسترش می‌یابد و از شمال غرب و غرب به تدریج به نیمه شمالی کشور می‌رسد و اغلب این مناطق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در پایتخت آسمان نیمه ابری و جهت باد غرب با سرعت 29 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 34 درصد است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: هم چنین روز آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 15 و 9 درجه خواهد بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: