برای مقابله با کرونا «ماسک» نصب کنید

کدخبر: 2351176

ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید.

حجم ویدیو: 1.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید.

در ماسک شما هم می‌توانید نقشهٔ ابتلا به کرونا را در کشور، شهر و محل زندگی‌تان ببینید و از مناطق آلوده دوری کنید، هم می‌توانید با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن احتمال ابتلای خودتان به کرونا را بسنجید، و هم اگر بدون این‌که بدانید با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌اید مطلع شوید، تا بتوانید احتیاط بیشتری برای مبتلا نکردن دیگران کنید.

سازندگان «ماسک» چه کسانی‌اند؟

ما تیمی از استادان، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و امیرکبیر هستیم که بلافاصله پس از تأیید ورود کرونا به ایران تصمیم گرفتیم به صورت داوطلبانه و بدون انگیزه‌های تجاری، به یاری هم‌وطنانمان بیاییم و در هماهنگی با مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان برجستهٔ علوم پزشکی و اپیدمیولوژی و با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها گامی در جهت کنترل شیوع کرونا و کاهش قربانیانش در ایران برداریم.

چه هدفی داریم؟

هدف ما کمک به شهروندان ایران و نظام سلامت برای کاهش قربانیان آن در ایران از طریق آگاهی‌افزایی و فراهم کردن نقشهٔ ابتلا در ایران است. مثلاً اگر یکی از افرادی که شما در دوهفتهٔ اخیر با آن‌ها تماس نزدیک (ارتباط رودررو به فاصلهٔ کمتر از دو متر یا تماس با وسایل مشترک) داشته‌اید مبتلا به کرونا شود، لازم است شما هم در سریع‌ترین زمان مطلع شوید. بعد از اطلاع، شما می‌توانید تماس‌تان با دیگران، به‌خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌‌ای را قطع کنید، حتی‌الامکان خود را قرنطینهٔ خانگی کنید و به محض بروز علایم نظام سلامت و درمان را مطلع کنید. با این کار می‌توان از مبتلا شدن هزاران نفر و مرگ صدها نفر پیشگیری کرد.

چه فایده‌ای دارد؟

بر اساس تجربه‌های موفق جوامع دیگر رصد تماس‌های نزدیک و آگاهی‌بخشی به افرادی که با بیماران کرونا تماس نزدیک داشته‌اند از موثرترین روش‌های کنترل شیوع کرونا است. این کار جزء الزامات سازمان‌ بهداشت جهانی (WHO) و سایر سازمان‌های بین‌المللی بهداشتی برای کشورها هم هست. اپلیکیشن‌های مشابه در کشورهایی مثل چین و کرهٔ جنوبی نقشی‌ تعیین‌کننده در کاهش قربانیان کرونا داشته اند. هر چه تعداد بیشتری از شهروندان از این اپلیکیشن استفاده کنند، اولا تصویر دقیق‌تری از نقشهٔ ابتلا در کشور خواهیم داشت و ثانیا به میزان بیشتری می‌شود از شیوع کرونا و شمار قربانیانش کاست.

https://cafebazaar.ir/app/ir.covidapp.android

نسخه وب اپلیکشن

https://app.mask.ir/

حجم ویدیو: 1.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 دانلود ویدیو
ارسال نظر: