باران‌های تازه در شرق و جنوب شرق از اول اردیبهشت

کدخبر: 2351446

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه اول اردیبهشت سامانه بارشی موجب رگبار و رعد و برق در جنوب و جنوب شرق کشور می‌شود و روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز 30 فروردین در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور و جنوب غرب، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطقی از غرب و شرق کشور،‌ارتفاعات جنوبی شرق و دامنه‌ةای البرز مزکزی و شرقی رگبار در آن به صورت پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم.

وی ادامه داد: فردا 31 فروردین در بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه زاگرس مرکزی و به تدریج شرق کشور رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده رگبار پراکنده باران در امتداد ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور رگبار و رعد و برق در مناطقی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت بر شدت بارش‌ها در جنوب و جنوب شرق کشور افزوده می‌شود و مناطقی از شرق را نیز در برمی‌گیرد.در این روز رگبار پراکنده باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 3 اردیبهشت شدت بارش‌ها در جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: بعد از ظهر چهارشنبه سوم اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب، وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران و وزش باد در این منطقه خواهد شد.

وی افزود:‌با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی خصوصا از بعد از ظهر دوشنبه یکم اردیبهشت بارش تگرگ در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 12 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز در تهران آسمان نیمه ابری جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است،‌ دید افقی امروز در تهران 10 کیلومتر و نم نسبی 28 درصد است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: