ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

کدخبر: 2351480

به روش ایمپلنت معمولا در دو مرحله انجام می می شود. بعد از جلسه آماده سازی فرد برای کاشت ایمپلنت مانند کشیدن دندان یا پیوند استخوان و بعد از گذشت مدت زمان بهبودی، در جلسه اول کاشت ایمپلنت دندان، پایه ایمپلنت که از جنس تیتانیوم می باشد، در محلی که دندان طبیعی فرد کشیده شده و بهبود یافته است کاشته می‌شود. این پایه تیتانیومی به عنوان ریشه مصنوعی دندان در دهان بیمار قرار داده می شود.

نسیم آنلاین: اینطور بیان می شود که معمولا مراحل درمانی کاشت ایمپلنت دندان در 3 مرحله توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می شود، در جلسه نخست قرار دادن پایه ایمپلنت در لثه، در جلسه دوم نصب اباتمنت و آشکارسازی ایمپلنت دندان که این کار معمولاً بعد از گشذت 2 - 3 ماه انجام می شود. (توجه: این مدت زمان به جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک بستگی دارد.) و در آخرین جلسه یعنی جلسه سوم بعد از آماده سازی روکش دندان مخصوص ایمپلنت، این روکش به اباتمنت متصل می شود. گفته می شود آماده سازی روکش دندان تقریبا به 20 روز زمان نیاز دارد..

به روش ایمپلنت معمولا در دو مرحله انجام می می شود. بعد از جلسه آماده سازی فرد برای کاشت ایمپلنت مانند کشیدن دندان یا پیوند استخوان و بعد از گذشت مدت زمان بهبودی، در جلسه اول کاشت ایمپلنت دندان، پایه ایمپلنت که از جنس تیتانیوم می باشد، در محلی که دندان طبیعی فرد کشیده شده و بهبود یافته است کاشته می‌شود. این پایه تیتانیومی به عنوان ریشه مصنوعی دندان در دهان بیمار قرار داده می شود .

با گذشت دوره بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت به فک و فرصت دادن به پایه ایمپلنت جهت تکمیل فرایند اسئواینتگریشن به 4 الی 6 ماه زمان نیاز است، با گذشت تقریبا این مدت زمان لایه ای از لثه به طور کامل روی ایمپلنت دندانی را می پوشاند .

بعد از انجام عمل جراحی کاشت فیکسچر احتمالا وحدودا 1 هفته تا 10 روز بعد لازم باشد مجددا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود تا بخیه هایی که به منظور پیوند خوردن لثه ها بهم زده شده بودند برداشته بوشند. البته برخی از دندانپزشکان از بخیه های جذبی برای این منظور استفاده می کند که در این صورت بعد از تقریبا 1 الی 2 هفته از انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت جذب می‌شوند و نیازی به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی نمی باشد .

بعد از از کاشت ایمپلنت احتمالاً متخصص ایمپلنت یک هیلینگ کپ را درون ایمپلنت قرار بدهد تا لثه ها اطراف ایمپلنت شکل بگیرند .

بعد از اینکه فرایند جوش خوردن ایمپلنت دندانی با استخوان فک بطور کامل انجام شد می‌توان در جلسه بعدی اباتمنت و تاج مصنوعی دندان را بر روی پایه ایمپلنت قرار داد .

اینکه ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد, می تواند باتوجه به مشکلات دندانی و لثه ای افراد و همچنین مرکز دندانپزشکی که مراجعه می شود متفاوت باشد. شما می توانید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید, تا متخصص ایمپلنت بعد از بررسی وضعیت دندان لثه هایتان زمان دقیق و تعداد جلسات جهت کاشت ایمپلنت دندان و همچنین مراحل کاشت ایمپلنت دندان را بازگو کند .

ارسال نظر: