بیماران بهبود یافته از کرونا روزه بگیرند؟

کدخبر: 2351982

توصیه می‌شود روزه بگیرند چرا که فرضیه بنیادی ما این است که افرادی که ویروس کرونا گرفتند و بهبود یافته‌اند بدن آن‌ها مقاوم‌تر شده و پادتن‌هایی ساخته که زمینه سلامتی در آن وجود دارد.

ناصرالدین حسن‌زاده عصر امروز در خصوص رعایت برخی رژیم‌های غذایی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه گرفتن برای افرادی که به رژیم غذایی خام خواری یا گیاه‌خواری عادت کرده‌اند فرقی ندارد و تنها وعده غذایی آن‌ها تغییر می‌کند یعنی به جای صبحانه خوردن، سحری می‌خورند و به جای شام افطاری می‌خورند.

وی افزود: معمولاً گیاه‌خواران دو وعده‌ غذایی مفصل می‌خورند که مربوط به صبحانه و نهار است، بنابراین با این روش غذایی می‌توانند روزه‌ خود را به جا آورده و خود را با آن انطباق دهند.

این پژوهشگر تغذیه طبیعی گفت: افرادی که خود را با این نوع رژیم غذایی(گیاه خواری و خام خواری) عادت داده‌اند بدن آن‌ها نه تنها در مقابله با بیماری عفونی مانند ویروس کرونا مقاوم می‌شود بلکه با این رژیم بیماری‌های زمینه‌ای نیز کاملاً از بین می‌روند.

تغذیه طبیعی بهترین روس مقابله با تمام بیماری‌ها است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه بیشترین کسانی که قربانی ویروس کرونا هستند افرادی هستند که از بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون،کبدی،کلیوی، قلبی و عروقی، سرطان، و... رنج می‌برند، عنوان کرد: رژیم غذایی خام خواری و گیاه خواری این بیمارها را کاملاً برطرف می‌‌کند و با برطرف شدن این بیماری‌ها سیستم ایمنی بدن قوی و کارآمد می‌شود.

وی افزود: بنابراین این تصور که ممکن این روش تغذیه مشکلاتی را برای افراد به وجود بیارود کاملاً عکس این قضیه است و این سبک از تغذیه مقاومت بدن را بالا می‌برد و تنها سبک زندگی که در تمام مقیاس جهانی برای مقابله با بیماری‌ها وجود دارد روش تغذیه طبیعی است.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در ماه رمضاه چه رژیم غذایی باید مصرف بشود تا ضمن حفظ سلامت فردی، ویتامین‌های بدن نیز تامین شود، عنوان کرد: توصیه می‌شود مردم از کلیه منابع غذایی استفاده کنندو کسانی که جدیداً وارد این سبک(گیاه خواری و خام خواری) تغذیه شده‌اند برای ارتقاء مقاومت بدن خود از میوه‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مانند میوه‌های شیرین و آبدار برای ایجاد سپرهای دفاعی بدن استفاده کنند.

وی افزود: 10 درصد تغذیه افراد باید به مصرف سبزیجاتی مانند خیار، کاهو، کدو، کرفس، گوجه که سرشار از ویتامین‌ها هستند و 10 درصد دیگر به منظور تامین پروتئین و اسیدهای چربی که بدن نیاز دارد از گروه‌ها امگاها و اسیدهای آمینه مانند مغزی‌جات استفاده کنند.

حسن‌زاده گفت: مغزی‌جات برای افراد کم سن‌وسال و میانسالان که دندان ندارند به صورت مخلوط مانند شیر بادام، شیر فندوق، شیرتخمه آفتاب گردان و ... مصرف شود چرا به دلیل تنوعی که در تامین پروتئین بدن دارند تمام نیازهای بدن را فراهم می‌کند.

بیماران بهبود یافته از کرونا می‌توانند روزه بگیرند

وی در رابطه روزه گرفتن و یا نگرفتن بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا گفت: توصیه می‌شود روزه بگیرند چرا که فرضیه بنیادی ما این است که افرادی که ویروس کرونا گرفتند و بهبود یافته‌اند بدن آن‌ها مقاوم‌تر شده و پادتن‌هایی ساخته که زمینه سلامتی در آن وجود دارد.

حسن‌زاده افزود: چنانچه از خون افراد بهبود یافته از ویروس کرونا به بیماران کرونایی تزرق شود این پادتن‌ها می‌توانند به بازیابی و بازسازی بدن افراد مبتلای جدید کمک کند از طرفی بدن افراد بهبود یافته از ویروس کرونا با رژیم غذایی گیاه خواری و خام خواری مشکل ندارد و می‌توانند روزه بگیرند.

وی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه استفاده از برخی میوه‌ها و یا خوراکی(لیمو ترش زنجبیل، سیر، و...) بدن در ابتلا به بیماری ویروس کرونا مقاوم می‌کند، بیان کرد: هیچ سندی از مطالعات موردی و گروهی در مقیاس جهانی نداریم که مثلاً سیر، لیمو، زنجبیل، ادویه‌جات و... بتوانند سپر دفاعی برای بدن در مقابله با این بیماری بسازد البته ویتامین سی که در لیمو وجود دارد می‌توان به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

حسن‌زاده عنوان کرد: انتشار مکرر این اخبار فقط و فقط قیمت ها این اقلام را بالا برد و با هدف کاملا سودجویانه اتفاق افتاد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: