کنترل بازار مرغ با تسریع صادرات و کاهش جوجه‌ریزی

کدخبر: 2352293

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات مصوبات ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ، گفت: تسریع صادرات و کاهش جوجه‌ریزی تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ است.

عباس قبادی در خصوص تصمیمات و مصوبات امروز جلسه ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تا در راستای حمایت از مرغداران و فعالان این بخش از صنعت و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان آنها صادرات مرغ تسریع شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: لذا صادرکنندگان مجاز به صادرات مرغ تا تیرماه 99 هستند و بعد از آن شرایط بررسی و تصمیمات جدید بر حسب شرایط اتخاذ خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شد تا با شدت و حدت بیشتری اقدام به خرید مرغ مازاد از مرغداران کند.

وی افزود: به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا میزان جوجه‌ریزی در راستای تنظیم بازار مرغ کاهش یابد.

قبادی اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار همچنین مقرر شد بخشی از تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی که مصرف جوجه‌ریزی دارد معدوم نشود و به عنوان تخم‌مرغ صادر شود.

وی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را 12900 تومان عنوان کرد و اظهار داشت: عرضه مرغ با قیمتی کمتر از هر کیلوگرم 12 هزار تومان موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان می‌شود.

وی در رابطه با واردات نهاده‌ها مورد نیاز صنعت مرغداری اظهار داشت: بانک مرکزی تا کنون همکاری خوبی داشته است اما قول داده‌اند تا همکاری بیشتری برای ترخیص نهاده‌ها از گمرک داشته باشند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: