عاملان آتش‌سوزی خائیز دستگیر شدند

کدخبر: 2355013

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو دامدار متخلف شناسایی و بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: عاملان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز به دلیل اختلاف ملکی اقدام به آتش زدن اراضی مورد اختلاف می‌کنند که به دلیل بی احتیاطی و شدت وزش باد، آتش به مراتع و جنگل‌‌های خائیز سرایت کرده . چندین روز در آتش سوختند.

وی با اشاره به اینکه این دو دامدار متخلف شناسایی و بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند، عنوان کرد: هم اکنون دو دامدار متخلف به قید ضمانت از زندان آزد شده‌اند و بدون شک پرونده آنان با دقت توسط دستگاه قضایی بررسی می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه 40 هکتار از جنگل‌ها، مراتع و گونه‌های گیاهی منطقه حفاظت شده خائیز در آتش سوخت، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد به حیات وحش بویژه گونه شاخص کل و بز خسارتی وارد نشده است.

وی تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع خائیز بعد از چندین روز آتش سوزی با تلاش نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، سپاه پاسداران و بسیج، هوانیروز ارتش، شرکت بهره برداری نفت و گاز، دستگاه‌های عضو ستاد بحران، جنگلبانان و محیط بانان مهار شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: