آیا قیمت ساز هنگ درام گران است؟

کدخبر: 2355156

به جرات میتوان گفت موفق ‌ترین ساز ابداعی هزاره ‌ی جدید، ساز نوظهور هنگ ‌درام است. این ساز توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی رونمایی شد. هنگ درام یا هندپن در دسته سازهای کوبه ‌ای-ملودیک جای می ‌گیرد و ظاهری شبیه به سفینه ‌های فضایی در فیلم ‌های تخیلی و یا سپرهای جنگی دوران کهن دارد. ساختار ساز بدین گونه است که از دوصفحه ‌ی بیضی شکلِ فلزی تشکیل شده، و به صورت قرینه به هم چسبانده می ‌شوند.

نسیم آنلاین : به جرات میتوان گفت موفق ‌ترین ساز ابداعی هزاره ‌ی جدید، ساز نوظهور هنگ ‌درام است. این ساز توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر ابداع و در سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی رونمایی شد. هنگ درام یا هندپن در دسته سازهای کوبه ‌ای-ملودیک جای می ‌گیرد و ظاهری شبیه به سفینه ‌های فضایی در فیلم ‌های تخیلی و یا سپرهای جنگی دوران کهن دارد. ساختار ساز بدین گونه است که از دوصفحه ‌ی بیضی شکلِ فلزی تشکیل شده، و به صورت قرینه به هم چسبانده می ‌شوند.

هنگ درام رابطه مستقیمی با ریلکسیشن و مدیتیشن دارد! زیرا که صدای هنگ درام بسیار صدای آرامش بخشی است؛ بخصوص وقتی که با طبیعت درآمیخته می ‌شود.

بسیاری از این ساز برای مدیتیشن استفاده می ‌کنند. چرا که می‌ تواند روح را جلا دهد. و شما را به دنیایی ببرد که از آن بی خبرید و شاید آن دنیایی که از آن خبر ندارید لحظه حال شما باشد! صدای هنگ درام به گونه ایست که انگار در نوسانی بینِ رویا و واقعیت هستید. ساز هنگ درام علاوه بر اینکه یک آلت موسیقی است، نوعی آرامش ‌دهنده و مسکن روح و روان نیز می باشد.

ساز هنگ درام و علت گرانی آن

برای مشاهده قیمت و مشخصات این ساز کلیک کنید: قیمت هنگ درام

هنگ درام سازی خاص و منحصر به فرد محسوب می شود و شاید تنها مشکل آن این باشد که در رده سازهای گران قرار دارد. اما چرا؟ برای پاسخ به این سوال میتوانیم دو علت را ذکر نماییم:

1- سازندگان کم هنگ درام و انحصاری بودن این ساز در دنیا:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وجود تقاضای زیاد نسل جوان در کل دنیا برای این ساز، اما سازندگان هنگ درام هنوز به دویست نفر هم نرسیده. و حتی در حال حاضر این ساز را به صورت دستی آن هم در کارگاه های کوچک می سازند . به زبان ساده تر میتوان گفت هیچ ماشینی در ساخت هنگ درام نقش ندارد بنابراین تعداد این ساز در جهان محدود است.

2- دست ساز بودن و دشواری ساخت هنگ درام:

انتخاب فلز و آلیاژ خاص، روزها زمان برای ساخت و فرم دادن به آن و رسیدن به کوک دقیق بخشی از سختی‌ های ساخت و خلق این ساز منحصر به فرد است . اگر با موسیقی و ساخت ‌و ساز آشنایی داشته باشید، شاید ساخت هنگ درام برای شما یک ایده ‌ی پول ‌ساز و فوق‌ ‌العاده باشد. اما این را بدانید باید پشتکار بسیار داشته باشید تا بتوانید این ایده را عملی کنید.

این ساز، جز سازهای مدرن محسوب میشود و احتمال اینکه ساز هنگ درام بعدها دچار تغییرات شود ان هم در ساختار و طرز نوازندگیش، بسیار است. معمولا سازهایی که تازه ساخته می شوند و شاید زیاد معروف نباشند از نظر قیمت [که یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب ساز برای شروع موسیقی است] گران میباشند.

حال با توجه به مطالب گفته شده ی بالا باید گفت که گرچه ساز هنگ درام گران است! ولی ارزش خرید را دارد. چرا که تهیه و ساخت آن سخت است و پشتکار زیادی را میطلبد و اینکه سازندگان کمی را به خود اختصاص داده است پس مطمئنا میتواند باعث ایجاد خلاقیت و همچنین ابداع های تازه در شما نیز گردد.

و اینکه هنگ درام ساز خیلی خوبی است چون میتوان از صدایش نهایت لذت را برد و آرامش را از صدای این ساز کسب نمود. و چه چیزی با ارزشتر از رسیدن به آرامش در زندگی، حتی با نواختن ساز.

جایی خوانده بودم که "یک سری از صدا های سازهای موسیقی مانند این است که از بهشت می آید" که باعث لذت ما می شود و واقعا چه تعریفی قشنگ تر از این جمله برای موسیقی وجود دارد. بنابراین گاهی اوقات نباید برای خریدن وسیله ای که باعث آرامش و لذت بردن ما از ثانیه های زندگی می شود تعلل کرد، حتی با پرداخت قیمتی گزاف.

پیشنهاد ویژه برای خرید ساز هنگ درام:

آلیک موزیک معتبرترین فروشگاه لوازم موسیقی در تهران است که وارد کننده و پخش کننده انواع ادوات موسیقی می باشد؛ در این فروشگاه انواع هنگ درام ایرانی و خارجی را می توانید با شرایط نقد و اقساط با اطمینان خاطر خریداری کنید.

امکان خرید ساز هنگ درام به صورت حضوری و تلفنی حتی در روزهای تعطیل رسمی از 9 صبح تا 9 شب وجود دارد . سایت اینترنتی آلیک موزیک امکان خرید آنلاین این ساز شگفت انگیز را به شما می دهد.

ارسال نظر: