تفاوت شارژر و کابل شارژر اصلی هواوی با تقلبی

کدخبر: 2356145

استفاده از شارژر های اصلی هواوی سلامت و کیفیت باطری را تا سال ها ضمانت می کند. ما در این نوشته سعی کرده ایم به خوبی از مضرات استفاده از شارژرهای تقلبی برای گوشی های هواوی صحبت کنیم. توجه داشته باشید که استفاده از کابل و شارژر اصلی هوآوی در حفظ سلامت و ماندگاری گوشی بسیار تاثیر دارد. و در عین حال به کاربردن شارژر و یا کابل شارژر تقلبی یا اصطلاحا فیک میتواند عملکرد گوشی موبایل شما را با اختلال مواجه کند. از تاثیرات شارژر اصلی بر باتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نسیم آنلاین :

چرا باید از شارژر اصلی هواوی استفاده کرد؟ آیا شارژر های تقلبی به موبایل آسیب می رساند؟

استفاده از شارژر های اصلی هواوی سلامت و کیفیت باطری را تا سال ها ضمانت می کند. ما در این نوشته سعی کرده ایم به خوبی از مضرات استفاده از شارژرهای تقلبی برای گوشی های هواوی صحبت کنیم. توجه داشته باشید که استفاده از کابل و شارژر اصلی هوآوی در حفظ سلامت و ماندگاری گوشی بسیار تاثیر دارد. و در عین حال به کاربردن شارژر و یا کابل شارژر تقلبی یا اصطلاحا فیک میتواند عملکرد گوشی موبایل شما را با اختلال مواجه کند. از تاثیرات شارژر اصلی بر باتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موجب افزایش طول عمر و ماندگاری باتری گوشی می شود
  • کابل و شارژر تقلبی هواوی آسیب های بسیار جدی نظیر خراب شدن باتری ایجاد می کند
  • پرش ناگهانی شارژ (جهش و افزایش کاذب باتری)
  • خراب شدن سوکت شارژر

حال می خواهیم شارژر اصلی هوآوی برای گوشی موبایل را به دقت بررسی کنیم .

سرعت شارژ

پروتکل شارژرهایHuawei بخشی مهم از super charge (ظرفیت کابل و شارژر هوآوی) را مشخص کرده که بیان گر استاندارد های بالای شارژر های Huawei می باشد. دقت داشته باشید که تکنولوژی جدیدتر شارژر های هوآوی در حالت پایدار، کنترل کننده شارژ وکابل ها، توانایی آن را دارد گوشی هوشمند را ظرف چند دقیقه به جای چند ساعت شارژ کند.

شارژر هواوی را از جای معتبر بخرید

اگر شما می خواهید محصولی از شارژر هوآوی را خریداری کنید باید آن را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است آداپتور شارژری شبیه شارژر اصلی هواوی باشد اما آن را به درستی شارژر نکند. به دلیل سودجویی های اخیر شارژر های تقلبی بسیاری وارد بازار شده است، که به طور قطع نباید فریب قیمت ارزان آنها را بخورید. زیرا همیشه شارژر های اصلی هوآوی (اورجینال) گران تر از شارژر های تقلبی آن هستند. افراد سودجو شارژر های تقلبی را برای جذب بازار فروش خود با قیمت ارزان تری عرضه می کنند. شارژرهای تقلبی دارای یک مدار محافظتی و برق رسانی بسیار پایین و ضعیف هستند و ممکن است در کمترین زمان بعد از خریداری بسوزند و به باتری گوشی شما نیز آسیب برسانند. یکی از تفاوت های ظاهری شارژر اصلی هواوی سطوح براق آن می باشد. علاوه بر آن شارژر اصلی هواوی با سرعت بیشتری قادر به پرکردن شارژ گوشی شما است. در هنگام خرید به کابل شارژر هم دقت کنید. زیرا شارژر های تقلبی از پلاستیک های بی کیفیت ساخته شده است و انعطاف پایینی دارد و به راحتی موجب قطع اتصال شارژرمی شود. از روی توجه به وزن هم می توان شارژر اصلی هوآوی را از شارژر تقلبی تشخیص داد. زیرا اگر هر دو جنس را در دست بگیرید شارژر اصل هوآوی از شارژر تقلبی سنگین تر می باشد. تفاوت زمانی بین شارژر هواوی اصل با تقلبی در شارژ کردن گوشی، به طور متوسط 3 ساعت می باشد که عدد قابل توجهی است.

توصیه می شود شارژر هواوی را از فروشگاهای لوازم جانبی معتبر مانند emdadmobile.net یا فروشگاه اینترنتی جانبی janebi.com خرید کنید.

برای خرید شارژر هواوی از امداد موبایل - emdadmobile - به لینک زیر:

https://emdadmobile.net/huawei-charger/

و برای خرید شارژر هوای از فروشگاه اینترنتی جانبی از لینک زیر استفاده کنید:

https://janebi.com/mobile-accessories/huawei-accessories/huawei-charger-cables

آدپتور شارژر اصل هواوی

آدپتور تنظیم کننده ولتاژ شارژر می باشد و توان الکتریکی (ترکیبی از ولتاژ و جریان) از شارژر هوآوی به گوشی شما منتقل می شود. در نظر داشته باشید که شارژر های اصل هوآوی و سامسونگ شبیه به هم می باشد و همه این شارژرها 5 ولت هستند و با جریان 1 تا 2 آمپر عمل می کنند و همه آنها با استاندارد های USB طراحی شده اند. پس بهتر است از شارژر اصل برند گوشی خود استفاده کنید، زیرا با وجود تمام شباهت های شارژر ها هرکدام آدپتور مختص خود را دارند و متناسب با گوشی و برند خود طراحی شده اند. اما شارژر های تقلبی به علت تفاوت های آن آسیب به باتری و مدارهای داخلی گوشی را افزایش داده و عمر مفید گوشی را کاهش می دهد.

کیفیت نوشته های شارژر های هوآوی

بارکد شارژر های هوآوی را اسکن کنید. اگر بارکد یا کد حک شده روی آدپتور یکسان باشد این شارژر اصل می باشد ولی اگر باهم مطابقت نداشت بدانید که شارژر تقلبی است. یک نشانه دیگر که می توانید از نوشته های روی شارژر به اصل و یا تقلبی بودن آن پی ببرید این است که در نوشته های پشت شارژر اصلی هواوی جوهر بیشتری بکار رفته است که با مقایسه دو شارژر در کنار همدیگر شارژر اصل و تقلبی معلوم می شود.

توجه به لوگوی شارژر هوآوی

به آرم نوشته بر روی شارژر هوآوی توجه کنید. به طوری که شارژر اصلی تمام حروف آن با ضخامت یکسان نوشته شده است در حالی که شارژر های تقلبی دارای لوگویی با اندازه های مختلف بوده و غیر استاندارد می باشند.

تفاوت اصلی شارژر اصلی هواوی با تقلبی

زاویه ها و لبه های شارژرهای تقلبی منحنی تر بوده و دارای پلاستیک اضافه می باشند. اما شارژر های اصل هوآوی لبه های صاف و و هموار دارد و در قسمت دو شاخه ها شارژر تقلبی دارای دو شاخه صاف و بدون هیچ برجستگی می باشد. همچنین شارژر هوآوی اصل در قسمت برند فرو رفتگی بیشتری دارد.

معایب کابل تقلبی و آسیب های جانبی آن

  • ممکن است کابل تقلبی اتصالی کند و باعث آتش سوزی شود.

  • عدم همگام سازی دستگاه با کامپیوتر و...
  • کابل های تقلبی شکننده تر از سیم شارژر هواوی اصل می باشد و ممکن است درون دستگاه شکسته شوند .
  • خراب شدن سوکت شارژر تقلبی و ایجاد مشکل در این منطقه
  • هنگ کردن گوشی هنگام استفاده از شارژر تقلبی
  • آسیب زدن به باتری گوشی کاهش عمر آن
  • شارژ نشدن گوشی در مدت زمان طولانی
  • داغ شدن بیش از حد گوشی که خطر انفجار را بالا میبرد

شارژر دوتکه اصلی هوآوی

در شارژر اصلی هواوی کابل اتصال آدپتور شارژر هواوی جداگانه نیز قابلیت DATA از گوشی به کامپیوتر ولپ تاپ را دارا می باشد و توصیه می شود فقط از شارژر اصلی هواوی استفاده شود. زیرا همین طور که ذکر شده است باطری یکی از مهم ترین اجزای گوشی شما بوده و شارژر باید ولتاژ مورد نیاز گوشی شما را تامین کند. شارژرهای هوآوی اصل سیم، کابل، آدپتور ،کلگی آن به صورت تفکیک شده برای تمام مدل های گوشی هوآوی در فروشگاه های موبایل معتبر با گارانتی تست یک هفته ای عرضه می شود و برای اطمینان از اصل بودن شارژر هوآوی بدنبال شارژر هایی باشید که توسط کمپانی اورجینال (OEM) ساخته شده باشد که مجهز به تراشه ی IC باشد ودربرابر بیش ازحد شدن شارژ و داغ شدن گوشی محافظت کند. به سیم شارژر هواوی خود دقت کنید. اگر میزان مقاومت فیزیکی آن ضعیف و کم باشد به مرور زمان خراب شده و موجب افت ولتاژ و در آخر عدم شارژ مطلوب می شود.

خروجی شارژر روی آدپتور شارژر هواوی اصل نوشته شده است

اگر به نوشته های بر روی شارژرهوآوی اصل دقت کنید دو مقدار ولتاژ و دو مقدار شدت جریان در کنار نوشته های (INPUT) و (OUTPUT) نوشته شده است و اگر بر روی آدپتور Input:240V نوشته باشد، یعنی می توان مستقیم آن را به پریز برق متصل کرد. و نکته ی قابل توجه که به شما کمک میکند کابل اصل و تقلبی شارژر هوآوی را تشخیص دهید اندازه ی کابل می باشد. زیرا کابل اصلی 1 یا حداکثر2 متر می باشد وکابل هایی که بیش از 2 متر هستند اصل نیستند و باعث می شود گوشی شما دیر شارژ شود. سیم شارژر هواوی نه روکش فلزی دارد و نه نخی و جنس آن بسیار انعطاف پذیر می باشد ولی کابل های تقلبی جنسی خشک و شکننده دارند.

ارسال نظر: