راهنمای اجاره مغازه

کدخبر: 2356245

برای این که در مورد راهنمای اجاره مغازه بیشتر بدانید بهتراست که در ابتدا از مواردی همچون اجاره و مطالب پیرامون آن نیز اطلاعات مفیدی داشته باشید.

برای این که در مورد راهنمای اجاره مغازه بیشتر بدانید بهتراست که در ابتدا از مواردی همچون اجاره و مطالب پیرامون آن نیز اطلاعات مفیدی داشته باشید.

در ادامه ی مطلب به مباحثی همچون اجاره مغازه و اجاره کارگاه و اجاره دفتر اداری خواهیم پرداخت، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

مفهوم کلمه ی اجاره از نظر لغوی

کلمه ی اجاره از نظر لغوی در فرهنگ لغات به معنای اجر می باشد، و این کلمه با مفاهیم دیگری همانند چیزی را به شخصی دادن، فریاد رسی و همچنین معنای رها کردن نیز مترادف می دانند.

معنی کلمه ی اجاره از نظر اصطلاحی

کلمه ی اجاره را اگر از نظر اصطلاحی بخواهیم برسی کنیم، به عقد یا پیمانی گفته می شود که بر اساس این عقد یا پیمان مستأجر (همان شخصی که چیزی را اجاره می کند)، در برابر پرداخت وجه مالی به موجر (همان شخصی که چیزی را به کسی اجاره می دهد) پرداخت می کند و به مدت مشخص شده ای که توسط مستأجر و موجر این پیمان تنظیم می شود، نسبت به یکدیگر دارای تعهداتی می شوند.

مواردی که در هنگام بستن قرارداد اجاره بهتر است که رعایت کنید

از این که قرارداد اجاره را با صاحب منزل، کارگاه و یا هر ملک دیگری امضا می کنید کاملا اطمینان حاصل نمایید.

در ادامه ی مطلب راهنمای اجاره مغازه بایستی که بدانید برای این که در هنگام بستن قرارداد اجاره سرتان کلاه نرود اگر صاحب خانه، کارگاه و یا هر ملک دیگری که شما قصد خرید کردنش را دارید در دسترس نیست، حتما وکالت نامه ای را که شخص فروشنده به شما داده است را با اطلاعات موجود در سند برسی کنید تا با هم دیگر کاملا مطابقت داشته باشند.

برای این که از سلامت کامل تجهیزات و وسایل داخل خانه و یا هر ملک دیگری که خریداری کرده اید مطمئن شوید، سعی کنید حتما قبل از تحویل گرفتن آن جا وسایل و تجهیزاتش را به طور کامل چک کنید.

در هنگام اجاره کردن هر مکان به تاریخ اجاره توجه دقیقی داشته باشید، اکثریت قراردادهای اجاره به صورت معمول یکساله بسته می شوند.

بهترین اقدام بعد از این که کارگاه، خانه و یا هر ملک دیگری را اجاره نمودید، این می باشد که از مشاور املاک تان کد رهگیری مربوط به آن ملک را دریافت نمایید.

آشنا شدن با مدیر مغازه و یا مدیر ساختمان اداری

سعی کنید با صاحب مغازه، مدیر ساختمان اداری، مدیر کارگاه و هر مکان دیگری که اجاره کرده اید، قبل از این بخواهید اسباب کشی کنید دیدار و جلسه ای را داشته باشید.

مورد مهم دیگری که در بحث راهنمای اجاره مغازه بایستی توجه داشته باشید این است که در مورد شارژ محل اجاره شده ی خودتان، جلسات برگزاری در آن ملک و قوانین مربوط به محل اجاره ی مغازه و یا هر ملک خریداری شده ی خودتان اطلاعات جامعی بدست آورید.

قبل از این که به مغازه و یا هر ملک اجاره شده توسط خودتان نقل مکان کنید، از محل پارکینگ آن و انباری آن ملک و مواردی از این دست آگاهی داشته باشید، تا از این طریق موجبات مزاحمت برای اهالی ساکن در آن مکان و همسایه ها را به هر دلیلی فراهم نکنید.

برای ایجاد شرایط رفاهی بهتر و ایجاد نشدن مزاحمت برای ساکنین و همسایه های ملک اجاره شده، تاریخ اسباب کشی و ساعت اسباب کشی خودتان را به صاحب ملک اجاره شده اطلاع رسانی نمایید.

در ادامه به چند دلیلی که اجاره نشینی را به صرفه تر از خرید خانه کرده است اشاره می کنیم.

چند دلیل به صرفه تر شدن اجاره نشینی آسان شدن جابه جایی

هنگامی که در اوایل دوران جوانی خودتان اقدام به خرید کردن خانه ای می کنید، باعث می شود کم کم به آن محیط عادت کنید و وابسته ی به آن خانه و محیط شوید.

همین موضوع باعث می شود هنگامی که با شرایط کاری جدید تر و بهتری در مناطق دیگر شهر و یا حتی شهرهای دیگر که روبرو می شوید، ترک کردن آن محل برایتان سخت باشد.

ضمن این که پیدا کردن محل سکونت جدید و مناسب هم کار چندان آسانی نیست و از دشوارترین کارها می باشد.

تقسیم کردن اموال بصورت ساده تر

دلایلی که افراد مجرد برای اجاره نشین شدنشان انتخاب می کنند، با دلایلی که افراد متأهل برای اجاره نشینی شان انتخاب می کنند تفاوت هایی دارد.

از جمله دلایلی که افراد متأهل برای اجاره نشینی خود ممکن است انتخاب نمایند می توان به مواردی همچون طلاق زوجین، اختلافات زوجین، فوت افراد و انحصار وراثت نیز اشاره کرد.

سخت بودن فروش منزل

با توجه به شرایط رکودی که در سالیان گذشته در حوزه ی مسکن و املاک کشورمان شاهد بودیم، یکی از دلایل مهم افراد برای اجاره نشینی شرایط سخت و دشواری می باشد که اکثریت افراد برای پیدا کردن مشتری خانه ی خودشان مجبور هستند هفته ها و حتی ماه ها تلاش داشته کنند تا مشتری مناسبی پیدا برای منزلشان پیدا کنند.

طبق بعضی نظرات اجاره نشینی ممکن است به صرفه تر باشد

اگر نظر عموم مردم را سوال کنیم ممکن است اکثریت عموم مردم رأی بر به صرفه تر بودن خرید خانه نسبت به اجاره نشین شدن را بدهند.

اما در این میان هم عده ای از کارشناسان هستند که با توجه به مواردی همچون هزینه های نگهداری و تعمیر منزل اعتقادشان بر این است که در بسیاری از موارد اجاره نشینی به صرفه تر از خرید منزل است.

می توانیم براساس نظر کارشناسان و نظر مردم این گونه بگوییم که اجاره نشینی در شهرهای کلانشهر به صرفه تر از خرید خانه است، چون خرید منزل با توجه به هزینه های فراوانی که باید برای آن پرداخت نمود خیلی به صرفه نیست.

اما خرید خانه در شهرهای دیگر و شهرستان ها، کاری به مرتب آسان تر از خرید کردن خانه در کلانشهرها می باشد و به صرفه هم می باشد.

تصمیم گیری کردن آسان تر

مورد دیگری که در مطلب راهنمای اجاره مغازه بایستی به آن اشاره کنیم بحث تصمیم گیری آسان تر می باشد.

از جمله دلایلی بیان گر بلوغ اقتصادی مردان متأهل می باشد، خرید کردن منزل و برآمدن از عهده ی خرج و مخارج آن است.

اما اگر شما شخصی هستید که حوصله ی تعمیر کردن هر ساله ی منزل تان را ندارید و همین طور حوصله ی تحمل محیط های بد و تکراری را ندارید می توانید اجاره نشینی را برای خودتان انتخاب کنید.

در صورتی که شرایط مالی و اقتصادی شما به گونه ای است که اگر اشتباهی در انتخاب منزل تان نمودید، می توانید قرارداتان را فسخ نمایید و برای اجاره ی منزل مورد علاقه ی خودتان دوباره اقدام کنید.

در ادامه چند نوع از املاکی که افراد برای اجاره دادن به دیگر افراد در نظر می گیرند را بصورتی مختصر بیان می کنیم.

اولین مورد اجاره مغازه

از جمله مواردی که به املاک تجاری کاملا ارتباط دارد و بی ارتباط با املاک مسکونی است، می توان به موضوع سرقفلی مغازه اشاره کرد.

طبق تعاریف حق سرقفلی به حقوق و امتیازی گفته می شود که برای نشان دادن ارزش مادی یک ملک تجاری به کار می رود و به مستاجر مغازه در ازای پرداخت مبلغی داده می شود؛ این امتیاز بقدری اهمیت دارد که افراد زیادی در هنگام اجاره مغازه برای گرفتن آن تلاش زیادی می کنند.

مورد دوم اجاره کارگاه

بر اساس تعاریفی که در قانون وجود دارد به محلی که افرادی به عنوان "کارگر" مشغول به کار می باشند و اشتغال این کارگران به درخواست شخصی به نام "کارفرما" انجام گیرد به آن محل، کارگاه گفته می شود.

براساس قوانین موجود در حوزه ی کسب و کار، گستره ی کارگاه ها به کارگاه های صنعتی و حرفه ای محدود نمی شود.

بلکه طبق تعریفی که در بالا بیان کردیم به هر محیطی که کارگران طبق در خواست کارفرمایی مشغول به کارکردن در آن جا شوند، عنوان کارگاه را می توان بر آن محل نامید.

دومین ملکی که امروزه خرید و فروش آن در کشورمان زیاد صورت می گیرد، کارگاه ها می باشند که برای منظورهای مختلفی نیز می توان کارگاه ها را اجاره داد و طبق قوانین اجاره کارگاه دست به اجاره ی این گونه اماکن زد.

مورد سوم اجاره دفتر اداری

برای اجاره دفاتر اداری بایستی به دو موضوع توجه خاصی داشته باشید، اول املاک اداری و دوم موقعیت اداری.

به املاکی که در قالب آپارتمان می باشند و مجوزهای اداری آن ها نیز از سوی شهرداری ها اعطا شده است، املاکی اداری می گویند؛ این نوع اماکن به صورت های مختلف و به شکلی رسمی و قانونی مشغول به فعالیت کردن هستند.

به اماکنی مسکونی که در محیط ها و خیابان هایی پر تردد و پر اجتماع واقع هستند، با وجود این قضیه که این گونه مکان ها کاربردشان اداری نمی باشد، ولی به دلیل موقعیت حساس و ویژه ای که این گونه اماکن دارند، مورد استقبال افراد بسیاری قرار دارند.

از این گونه دفاتر که موقعیتی خاص و بالقوه برای درآمد زایی و ارائه ی خدمات به دیگر افراد جامعه را برخورد هستند، برای خرید و فروش بسیار استقبال می شود.

همچنین امروزه اجاره اتاق اداری و فعالیت نمودن در آن نیز از پر سود ترین مشاغل نیز محسوب می شود.

در پایان اگر شما هم نظراتی را پیرامون این مطلب دارید، لطفا در زیر همین مطلب برای ما ارسال کنید با تشکر.

منبع : تراکت مرجع آگهی و نیازمندی

ارسال نظر: