آنچه باید در مورد کاشت مو و کاشت ابرو بدانید !

کدخبر: 2357417

شایع ترین عامل ریزش موی مردان الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی می باشد. این عامل ریزش مو باعث از بین رفتن بخش اعظمی از موی مردان می شود و زیبایی ظاهر آن ها را تحت تاثیر می گذارد.

نسیم آنلاین : شایع ترین عامل ریزش موی مردان الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی می باشد. این عامل ریزش مو باعث از بین رفتن بخش اعظمی از موی مردان می شود و زیبایی ظاهر آن ها را تحت تاثیر می گذارد.

الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی چیست؟

الگوی طاسی مردانه یک بیماری ژنتیکی است که می تواند از هر دو طرف درخت خانواده به ارث برسد. بنابر این اگر پدر شما موهای کاملا ضخیم داشته باشد، فکر نکنید که مطمئنا ایمن هستید (اگرچه می توانید باشید!). این یک بیماری ناشی از یک محصول جانبی تستسترون به نام دی هیدروتستوسترون یا DHT است.DHT به فولیکول های مو متصل می شود و باعث می شود که در طول زمان کوتاه شوند. این کوتاهی باعث می شود که موها نازک و نازک تر شوند تا اینکه برخی از مردان قسمت جلویی سرشان کاملا طاس می شود.

چگونه بدانم که موی من می ریزد؟

این یک سوال بسیار خوب است و اگر چه پاسخ ممکن است به نظر آشکار باشد. بسیاری از مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، تا این که پیشرفت نسبتا زیادی داشته باشد. این دقیقا زمانی است که برای رسیدن به بهبودی کامل دیر است. دلیل اینکه مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، معمولا یک انکار ساده یا به این دلیل است که روند بسیار کند است و یا چیزی است که آن ها به سادگی متوجه آن نمی شوند. بسیاری از مردان در جایی که هیچ دلیلی برای نگرانی ندارند، در مورد ریزش مو نگران هستند.

درمان ریزش موی ارثی

بهترین راه برای بازگشت موهای ازدست رفته شما به صورت طبیعی کاشت مو می باشد. همانطور که می دانید کاشت مو روش ها و مراحل مختلفی دارد. هرچند همه روش های کاشت مو در نوع کاشت فولیکول های مو یکسان می باشند، اما تفاوت اصلی در اختلاف روش های کاشت مو، نحوه برداشت فولیکول یا گرافت های مو از ناحیه بانک مو است.

به طور کلی 2 روز برای کاشت مو بیشتر وجود ندارد. کاشت مو به روش برداشت نواری یا FUT و کاشت مو به روش FIT یا برداشت فولیکولی. تفاوت این 2 روز فقط در نحوه برداشت موها از ناحیه بانک مو است.

در کاشت مو به روش FIT فولیکول های مو به صورت تک تک و آزاد از ناحیه دهنده برداشت می شود ولی در کاشت مو به روش FUT یک نوار باریک به عرض 2 سانتیمتر حداکثر دارای فولیکول های مو از پشت سر متقاضی کاشت مو برداشته می شود و مانند روش FIT در ناحیه گیرنده کاشت می شود.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن موهای قسمتی از سر به ناحیه‌ی ابرو منتقل می‌شوند. کاشت ابرو در واقع از همان تکنیک‌ها و دانش کاشت مو بهره می‌برد و زیر مجموعه‌ی این روش درمانی به حساب می‌آید. در کاشت ابرو، فقط موها منتقل نمی‌شوند؛ بلکه ارگان‌های بسیار کوچکی که وظیفه‌ی ساخت موها را برعهده دارند، در ناحیه‌ی ابرو پیوند زده می‌شوند. این ارگان‌ها فولیکول نام دارند و به این ترتیب تارهای موی کاشته شده تا پایان عمر به رشد خود ادامه خواهند داد و مانند ابروهای طبیعی شما نیاز به کوتاه کردن و مرتب کردن خواهند داشت.

چرا کاشت ابرو؟

ابروهای ما یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی صورتمان هستند و تاثیر زیادی بر جلوه‌ی ظاهری ما دارند. ابروهای یک فرد از نظر زیبایی حتی از موهای سر هم مهم‌ترند و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که ابروها نسبت به موهای سر در منطقه‌ی مهم‌تر و مرکزی‌تر صورت قرار گرفته‌اند. دوم این که وظیفه‌ی ابروها ایجاد قابی برای چشم‌هاست که مهم‌ترین جزء صورت در زیبایی ظاهری هستند. آخرین نکته هم این است که کم‌پشتی و ریزش موهای ابرو برخلاف موهای سر، فرآیندی طبیعی نبوده و به همین جهت از دید خود و دیگران، از نظر زیبایی‌شناختی قابل قبول نیست.

از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های تیروئیدی
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک
  • آلوپسی آره‌تا
  • سوختگی
  • تاتو و هاشور ابرو
  • عفونت
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش موهای ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند. در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

هزینه‌ی کاشت ابرو

هزینه‌ی کاشت ابرو در کلینیک تخصصی پوست و مو خانه سفید با ۱۵ سال سابقه‌ی کاشت ابرو و به عنوان بهترین کلینیک کاشت ابرو ایران ، بین ۴ تا ۶ میلیون تومان است. در مورد عوامل موثر بر هزینه‌ها و سایر جزئیات در مقاله‌ی «هزینه‌ی کاشت ابرو» مفصل توضیح داده‌ایم.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو

افرادی که شرایط زیر در موردشان صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:

  • اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده‌اند.
  • اگر از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود رضایت ندارید.
  • اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.
  • اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌های پوستی، ابروهای شما دچار ریزش مو شده‌اند؛ بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.
  • خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی یا کم‌پشت شدن ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد.

منبع : وب سایت کلینیک خانه سفید

ارسال نظر: