هواپیماها با تمام ظرفیت خود نمی‌پرند

کدخبر: 2357463

محمدی گفت: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تمامی ظرفیت‌های صندلی هواپیماها استفاده نمی‌کنیم.

محمدی مدیر کل ایستگاه تهران ایران ایر با بیان اینکه براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت که مورد تایید وزارت بهداشت جهانی است تمامی قوانین بهداشتی در پرواز‌ها رعایت می‌شود، گفت: طبق این دستور العمل‌ها به هیچ عنوان مسافری حتی مشکوک به کرونا اجازه ورود ندارد.

او بیان کرد: مسافران هم هنگام ورود به‌ ترمینال با هماهنگی فرودگاه مهرآباد و سازمان هواپیمایی کشور به صورت کامل بررسی و تب سنجی می‌شوند و حتی بدون ماسک اجازه ورود به داخل هواپیما به آنان داده نمی‌شود؛ و ماسک و دستکش به صورت دولتی به تمامی مسافران ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه همواره دو ردیف آخر هواپیما برای موارد خاص و مشکوک خالی نگه داشته می‌شود گفت: در صورت مشاهده شواهد مشکوک و یا عطسه و سرفه، سریع مسافر به ردیف‌های آخر انتقال داده می‌شود.

مدیر کل ایستگاه تهران ایران ایر با اشاره به اینکه ایران ایر براساس مقررات بین المللی و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد افزود: تمامی بدنه هواپیماها با استفاده از مایع ضدعفونی کننده‌ها مورد تایید وزارت بهداشت گندزدایی و پاکسازی می‌شود.

محمدی به رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پرواز‌های ایران ایر اشاره کرد و گفت: طبق این مقررات هواپیما‌های دارای ۱۳۰ مسافر تنها ۱۰۰ مسافر سوار می‌کند و هواپیمای کوچک از جمله‌ای تی آر که ۶۵ صندلی دارند، ۴۵ مسافر سوار می‌کند؛ بنابراین با صورت کامل تمامی پروتکل‌ها و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت می‌شود.

مدیر کل ایستگاه تهران ایران ایر با بیان اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی تمامی دستور العمل‌ها در راستای ضدعفونی هواپیما در طول شبانه روز انجام می‌شود گفت: طبق دستور العمل ارائه شده بعد از ضدعفونی هواپیما، ۲ تا ۳ ساعت درب هواپیما بسته می‌ماند.

ضدعفونی روزانه هواپیما در شهر‌های دارای وضعیت قرمز

او تاکید کرد: در شهر و استان‌هایی که وضعیت آن‌ها قرمز است علاوه بر ضدعفونی در هر شبانه روز بعد از خروج مسافران به درخواست خلبان مجدد ضدعفونی می‌شود.

مدیر کل ایستگاه تهران ایران ایر با اشاره به اینکه علاوه بر داخل هواپیما تمامی بخش‌های اداری هم ضدعفونی می‌شود گفت: تمامی تجهیزات کمک ناوبری اتوبوس‌ها و تجهیزات کارگاهی به صورت کامل پاکسازی و ضدعفونی می‌شود.

او اضافه کرد: ایران ایر شرکتی زیر نظر یاتا و آیوسا است و طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌کند.

محمدی افزود: درباره مواد ضدعفونی طبق دستورالعمل از مایع ضدعفونی استاندارد هیدروکلرید سدیم یک درصد استفاده می‌کنیم که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی یاتا است.

مدیرکل ایستگاه تهران ایران ایر تأکید کرد: هواپیما‌هایی که در بیس تهران می‌خوابند همه به صورت استاندارد و روزانه ضدعفونی می‌شوند. سپس درب هواپیما دو تا سه ساعت بسته می‌شود تا صبح که مسافر دوباره وارد هواپیما شود.

او اضافه کرد: اتوبوس‌ها و همچنین تجهیزات مسافران توانخواه به صورت هر ۲۴ ساعت یکبار ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل ایستگاه تهران ایران ایر گفت: ما پک بهداشتی در اختیار مسافران قرار می‌دهیم و ماسک به همه کارکنان می‌دهیم همچنین در پرواز‌ها تلاش می‌کنیم فاصله گذاری اجتماعی تا جایی که امکان دارد رعایت شود. به عنوان مثال در هواپیما‌های با ظرفیت ۱۲۰ مسافر حداکثر ۱۰۰ مسافر پذیرش داریم. در فوکر‌های با ظرفیت ۱۰۵ مسافر هم حداکثر ۷۰ مسافر پذیرش می‌کنیم.

محمدی در پایان تأکید کرد: اطمینان می‌دهیم استاندارد‌ها برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مهم است و آن را اجرا می‌کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: