۱۲ روش برای کسب درآمد اینترنتی

کدخبر: 2357933

برای بسیاری از افراد درآمدزایی از طریق اینترنت فقط یک رویاست. اما اگر آنها بتوانند به نحوی از اینترنت درآمدزایی کنند، می‌توانند شغل خود را کنار بگذارند تا بر کارآفرینی تمرکز کرده و وقت بیشتری با خانواده خود داشته باشند و کنترل زمان و زندگی خود را نیز به دست بگیرند.

برای بسیاری از افراد درآمدزایی از طریق اینترنت فقط یک رویاست. اما اگر آنها بتوانند به نحوی از اینترنت درآمدزایی کنند، می‌توانند شغل خود را کنار بگذارند تا بر کارآفرینی تمرکز کرده و وقت بیشتری با خانواده خود داشته باشند و کنترل زمان و زندگی خود را نیز به دست بگیرند.

اما دقت کنید که درآمدزایی از اینترنت یک رویای خیالی نیست. هزاران نفر وجود دارند که به روش‌های مختلفی از اینترنت درآمد کسب‌ می‌کنند.

خبر خوب اینکه خیلی از روش‌های درآمدزایی از طریق اینترنت پیچیده نیست و شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی مانند کسب‌وکارهای غیر اینترنتی در این مورد هم باید کمی صبر کنید تا درآمد شما رشد پیدا کند. همچنین باید وقت و انرژی لازم را برای پیاده سازی ایده خود اختصاص داده و اگر گاهی سرعت شما کم شد باز هم به تلاش خود ادامه دهید.

اگر شما هم قصد درآمدزایی از اینترنت را دارید ولی مطمئن نیستید از کجا شروع کنید در این مقاله بهترین و واقعی‌ترین استراتژی‌های را برای شما آماده کرده‌ایم:

۱. گوگل ادسنس Google Adsense

احتمالا در سایت‌های مختلف، تبلیغات متعلق به گوگل را دیده‌اید. شما هم می‌توانید به راحتی این تبلیغات را در سایت خود داشته باشید و از طریق آن درآمد کسب کنید.

ثبت‌نام و ایجاد حساب در گوگل ادسنس ساده و رایگان است. با این کار گوگل به شما یک کد می‌دهد که باید آن را در سایت خود قرار دهید. و از این طریق اطلاعات سایت شما مانند بازدید، ترافیک و... را ردیابی می‌کند.

در صورت داشتن میزان مشخصی از ترافیک می‌توانید بابت نمایش تبلیغات پول دریافت کنید.

۲. همکاری در فروش

اگر هم‌اکنون یک وب‌سایت دارید یا اینکه قصد راه‌اندازی آن را دارید، همکاری در فروش یکی از گزینه‌های شما برای کسب‌ درآمد از طریق اینترنت خواهد بود. در این روش شما با برندها و کسب‌وکارهای دیگر همکاری می‌کنید. در این حالت شما به محصول یا خدمات دیگران در سایت خود اشاره می‌کنید (تبلیغ مستقیم یا غیر مستقیم مثل نقد و بررسی یک کالا) سپس هر فردی که از طریق سایت شما به سایت آن شرکت مراجعه کرده و خرید کند، شما پورسانت خود را دریافت خواهید کرد. البته باید با برندها و شرکت‌هایی همکاری کنید که موضوع کارشان مرتبط با سایت شماست. باید مخاطبین خود را به خوبی بشناسید و با تولید محتوای مناسب برای آنها ترافیک زیادی به سایت برند مورد نظر  بفرستید تا احتمال فروش نیز بالا رود. همچنین اگر آشنا به سئو هستید میتوانید خدمات سئو یک فروشگاه اینترنتی را به عهده بگیرید.

۳. مشاوره آنلاین

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید از اینترنت کسب درآمد کنید مشاوره است. اگر در زمینه‌ خاصی تخصص دارید، می‌توانید افرادی را پیدا کنید که حاضرند جهت مشاوره به شما پول پرداخت کنند تا به اهداف شخصی و کاری خود برسند. شاید فکر کنید به اندازه‌ای شناخته شده نیستید که به شرکت‌های بزرگ مشاوره دهید ولی به محض شروع از انواع افراد متخصصی که از شما طلب مشاوره خواهند داشت،‌ تعجب خواهید کرد.

۴. دوره‌های آنلاین

هر مهارتی که دارید می‌توانید آن را به دیگران بیاموزید. همچنین قادر هستید دوره‌ها آنلاین نیز ایجاد کنید. این روزها در هر زمینه‌ای دوره‌های آنلاین پیدا می‌شود از آشپزی و بازاریابی گرفته تا نویسندگی. برای این کار می‌توانید از پلفترم‌های مختلفی که مخصوص تدریس آنلاین هستند استفاده کنید. به طور مثال آموزش طراحی سایت و آموزش سئو امروزه طرفداران زیادی دارد.

۵. پادکست بسازید

راه دیگر درآمدزایی از اینترنت ایجاد یک پادکست است. با ایجاد یک پادکست خوب برای مخاطبین می‌توانید اسپانسر مالی و یا تبلیغ بگیرید و از این راه کسب درآمد کنید. راز موفقیت در این کار این است که موضوع خاص خود را پیدا کرده و مخاطبین خود را افزایش دهید. سپس به فکر پیدا کردن یک اسپانسر باشید. البته این روش خیلی هم راحت نیست چون بسیاری از افراد حرفه‌ای در این حوزه فعالیت دارند ولی هنوز هم ارزش توجه کردن را دارد.

 

۶. فروش کتاب

شما نیز می‌توانید فرآیند نوشتن،‌ انتشار و بازاریابی یک کتاب را به صورت کامل انجام دهید. می‌توانید این کتاب را به صورت چاپی و یا الکترونیکی عرضه کنید. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید کتابی بنویسید که افراد آن را خریداری کنند حتما این کار را انجام دهید به این دلیل که نیاز به هزینه خیلی زیادی ندارد.

۷. فروش اطلاعات بازدیدکنندگان   

روش دیگر درآمدزایی اینترنتی جمع‌آوری وفروش اطلاعات کاربران سایت است. برای این کار باید یک وب‌سایت داشته باشید، برای آن ترافیک ایجاد کنید و مطمئن شوید افرادی هستند که حاضرند برای اطلاعات این کاربران پول پرداخت کنند. به عنوان مثال می‌توانید یک سایت در حوزه بیمه عمر ایجاد کنید و به سوالات کاربران پاسخ دهید. سپس اطلاعات این افراد را به فروشندگان بیمه بفروشید. این یک بازی برد برد است چون هم شما به درآمد می‌رسید و هم کاربران علاوه بر دریافت پاسخ خود به یک فرد مناسب برای انجام کارشان معرفی خواهند شد. البته در هر صنعتی این کار قابل انجام است. فقط یک موضوع مناسب و خاص را انتخاب کنید و متناسب با آن یک سایت ایجاد کنید. و ارزیابی کنید چه میزان می‌توانید از کاربران خود درآمد کسب کنید.

بیشتر بدانیم:  تعرفه و قیمت سئو چگونه محاسبه می شود؟

۸. نوشتن مطلب برای وب‌سایت‌ها

اگر مهارت‌های نویسندگی و کمی خلاقیت دارید می‌توانید از طریق آن برای نوشتن مقالات دنیای اینترنت درآمدی پایدار داشته باشید. برای موفقیت در این زمینه کافیست که یک حوزه خاص را انتخاب و در آن شروع به نوشتن کنید. با افرادی که احتمال دارد شما را استخدام کنند ارتباط برقرار کنید و کیفیت محتوای خود را به شدت افزایش دهید. برای شروع نیز می‌توانید به آگهی‌های این شغل در سایت‌های مختلف مراجعه کنید.

۹. تبلیغات یا پست‌های مهمان قبول کنید

اگر یک وب‌سایت یا شبکه‌اجتماعی با تعداد کاربران زیاد دارید می‌توانید پست‌های مهمان (تبلیغ غیر مستقیم مانند نقد و بررسی) و یا تبلیغات شرکت‌های دیگر را قبول کنید. شرکت‌ها سعی دارند تا با پرداخت پول بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام را مجاب کنند تا محصولات و خدماتشان را تبلیغ کنند. اگر شما هم جز این دسته هستید می‌توانید با گرفتن تبلیغات کسب در آمد کنید. البته بهتر است هنگام لینک دادن به سایت‌های دیگر از تگ تبلیغ استفاده کنید تا گوگل شما را جریمه نکند. همچنین سعی کنید شرکت‌هایی را تبلیغ کنید که خودتان واقعا آنها را قبول دارید.

۱۰. وبینار برگزار کنید

می‌توانید برای تبلیغ کالاها و خدمات خود وبینار برگزار کنید. مثلا می‌توانید یک وبینار آموزشی برگزار کنید و نکات و پیشنهاداتی را به صورت رایگان به کاربران خود ارائه دهید. در انتها نیز می‌توانید محصول خود را معرفی و تبلیغ کنید. مهم نیست که در چه صنعتی کار می‌کنید می‌توانید وبینار برگزار کنید و مردم را ترغیب به شرکت در آن کنید.

۱۱. یوتیوب

یوتیوب نیز پلتفرمی است که می‌توانید از طریق آن درآمد داشته باشید. با قرار دادن ویدئوهای خود در یوتیوب می‌توانید از سیستم تبلیغات این پلتفرم و یا گرفتن اسپانسر درآمد داشته باشید. البته برای این کار باید میزان مشخصی از مخاطبین و بازدید را داشته باشید.

۱۲. ایجاد یک جامعه آنلاین

برای این کار مثلا می توانید یک انجمن گفتگو ایجاد کنید و افراد را ترغیب کنید تا عضو آن شوند. یا می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف گروه گفتگو تشکیل دهید. در این میان نیز می‌توانید به تبلیغ کالا یا سرویس خود بپردازید.

ارسال نظر: