اهمیت بسته بندی کالا + معرفی ۱۱ کارخانه بزرگ بسته بندی در جهان

کدخبر: 2357967

تاریخچه بسته بندی به ۵ هزار سال پیش می‌رسد، زمانی که از موادی مانند برگ، چوب و شیشه برای پوشاندن یا نگهداری محصول استفاده می‌شده است. فناوری مدرن راهی طولانی طی کرده تا استحکام، مقاومت، محافظت، عملکرد و زیبایی‌شناسی را به محصول ببخشد.

نسیم آنلاین : تاریخچه بسته بندی به ۵ هزار سال پیش می‌رسد، زمانی که از موادی مانند برگ، چوب و شیشه برای پوشاندن یا نگهداری محصول استفاده می‌شده است. فناوری مدرن راهی طولانی طی کرده تا استحکام، مقاومت، محافظت، عملکرد و زیبایی‌شناسی را به محصول ببخشد.

امروزه بسته بندی (و به طبع آن فیلم بسته بندی ) برای موفقیت یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که تصمیم به خرید در یک فروشگاه خرده فروشی صرفاً بر اساس زیبایی شناسی و عملکرد بسته بندی است. برخی از بسته بندی ها حس ویژه بودن به برند می‌دهد، در حالی که برخی دیگر از محصول در برابر شرایط شدید آب و هوایی از جمله گرما، نور، هوا، باد و رطوبت محافظت می‌کنند. شاید فیلم بسته بندی اولین چیزی نباشد که برای بازاریابی محصول به ذهنمان می‌رسد.

اولین چیزی که مخاطب شما هنگام مواجهه با محصول تجربه می‌کند این است که طراحی و ظاهر بسته بندی است. در واقع بسته بندی محصول می‌تواند به اندازه محتویات داخل آن مهم باشد. این تجربه احساسی همینطور که مخاطب به بسته بندی دست می‌زند و عکس‌ها و متن‌های روی آن را می‌بیند، ادامه دارد. برچسب ویژگی‌های روی محصول به مخاطب کمک می‌کند تصمیم بگیرد محصول را بخرد یا نه؛ با این حال اگر بسته بندی مخاطب را درگیر نکند، احتمال اینکه محصول را نخرد وجود دارد.

یکی از مثال‌های مناسب در بسته بندی، سودآورترین شرکت دنیا است: اپل.

هر کسی که یک جعبه آیفون یا مک بوک جدید را دیده باشد، می‌تواند جعبه سفید مینیمال با فونت‌های متالیک درخشانش را در ذهن تصور کند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید فیلم شرینک پی وی سی - تک لایه و دو لایه

رنگ بسته بندی رفتار خرید مصرف کنندگان را تغییر می‌دهد

رنگ های به کار رفته در بسته بندی محصول شما نقش اصلی و اساسی در تصمیم گیری مخاطب برای خریدن محصول دارد. مغز به روش‌های مختلف به رنگ ها واکنش نشان می‌دهد، بنابراین رنگ های بسته بندی خود را بر این اساس انتخاب کنید.

به عنوان مثال، محصولاتی با بسته بندی سفید، سادگی، امنیت و اصالت را منتقل می‌کنند. کارشناسان رنگ بیان می‌کنند که هر چه رنگ بیشتری به بسته بندی محصول اضافه شود، محصول پیچیده تر می‌شود. رنگ‌های دیگر مانند آبی، معانی مختلفی را منتقل می‌کنند. به عنوان مثال رنگ آبی آسمانی کمرنگ، سرزنده‌تر به نظر می‌رسد؛ در حالی که آبی تیره بسیار حرفه‌ای‌تر به حساب می‌آید.

در سراسر جهان، آبی محبوب‌ترین رنگ است؛ اما این موضوع به این معنی نیست که شما باید همین رنگ را به طور خودکار انتخاب کنید. خیلی مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد تم رنگی برای بسته‌بندی محصول خود، مخاطب هدف خود را مطالعه کنید.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید فیلم پلی الفین - مناسب بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مناسب، برند شما را از بقیه متمایز می‌کند.

هزاران محصول در بازار وجود دارد که توجه مشتریان را جلب می‌کنند. طبق گفته پیپر ورکر، یک سوم تصمیم‌گیری مصرف کننده صرفاً بر اساس بسته بندی محصولات است. برای موفقیت، بسته بندی برند شما باید متفاوت با محصول رقیبان باشد.

به عنوان مثال، یکی از برندهای آبلیمو و سرکه‌ی بالزامیک در ایران، روی بطری‌های خود یک لیوان کوچک قرار داده است. این لیوان هزینه چندانی برای تولیدکننده ندارد اما تفاوت مهمی برای مخاطب ایجاد می‌کند و در نتیجه فروش محصول را به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد داد.

در ادامه‌ی این مقاله، به آن دسته از شرکت‌هایی که در زمینه تولید مواد بسته بندی و طراحی محصولات مصرفی و صنعتی پیشگام هستند، نگاهی می‌اندازیم.

۱۱ مورد از معروف‌ترین کارخانه‌های بسته بندی دنیا در سال ۲۰۲۰

فهرستی از مشهورترین و بزرگترین کارخانه های بسته بندی دنیا را در زیر مشاهده می‌کنید.

آمکور (Amcor)

طیف گسترده ای از محصولات بسته بندی سخت و انعطاف‌پذیر را به صنایع غذایی، نوشیدنی‌ها، مراقبت‌های بهداشتی، خانه، مراقبت‌های شخصی و صنایع بسته بندی دخانیات عرضه می‌کند. نوآوری‌ها و خدمات مشتری بی‌نظیر و جهانی شده آمکور از ریشه‌های استرالیایی این شرکت خوش‌فکر گرفته شده است. و حالا در بازارهای سرتاسر جهان فعالیت می‌کند.

کارخانه بال (Ball)

ارائه‌دهنده بسته های فلزی برای نوشیدنی‌ها، غذاها و محصولات خانگی، هوافضا و سایر فناوری‌ها و خدمات به مشتریان تجاری و دولتی است. این شرکت که در سال 1880 میلادی تأسیس شده، در حال حاضر در سرتاسر جهان ۱۵ هزار نفر کارمند دارد.

کارخانه هولدینگ‌های کراون (Crown Holdings)

یکی از برترین شرکت های بسته بندی جهان در فناوری بسته بندی فلزی است. این شرکت با فعالیت در ۴۰ کشور جهان، ۲۳ هزار کارمند و فروش خالص بیش از ۹ میلیارد دلار، به طور ویژه برای این مورد مهم در نظر گرفته شده تا بهترین شیوه‌ها در کیفیت و تولید را به اقتصادهای رو به رشد آسیا، اروپای شرقی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و شمال آفریقا برساند.

کارخانه اینترنشنال پیپر (International Paper)

این شرکت با داشتن ۵۵ هزار کارمند در ۲۴ کشور جهان، تولیدکننده‌ی پیشرو در زمینه بسته بندی، کاغذ و خمیر کاغذ است. اینترنشنال پیپر مسئولانه از منابع تجدیدپذیر برای تولید محصولات قابل بازیافت استفاده می‌کند که میلیون‌ها نفر در روز به آن وابسته هستند.

کارخانه ماندی (Mondi)

یک گروه بین‌المللی بسته بندی و کاغذ است؛ حدود ۲۵ هزار نفر در بیش از ۳۰ کشور جهان کارمند دارد. عملیات اصلی این شرکت در اروپای مرکزی، روسیه، آمریکای شمالی و آفریقای جنوبی واقع شده است. ماندی در سراسر بسته بندی و زنجیره ارزش کاغذ یکپارچه است؛ از مدیریت جنگل‌ها و تولید خمیر کاغذ، تولید کاغذ و پلاستیک‌های مرکب گرفته تا توسعه راه‌حل‌های موثر و نوآورانه در بسته بندی صنعتی و مصرفی.

کارخانه اوونز-ایلینویز (Owens-Illinois)

اوونز ایلینویز به عنوان پیشروترین تولیدکننده ظروف شیشه‌ای در جهان است. این شرکت بیش از یک قرن تجربه در ساخت بسته بندی دست ساز با کیفیت و با دوام برای بسیاری از معروف‌ترین برندهای غذایی و نوشیدنی جهان دارد. این شرکت، بسته بندی شیشه ای باکیفیتی برای انواع نوشیدنی، مواد غذایی، آرایشی و دارویی تولید می‌کند.

کارخانه رینولدز گروپ (Reynolds Group)

هولدینگ رینولدز گروپ، تولیدکننده‌ی پیشرو در جهان و تأمین‌کننده‌ی محصولات بسته بندی نوشیدنی و مواد غذایی است. این شرکت در اوکلند، نیوزیلند مستقر است.

کارخانه سیلد ایر (Sealed Air)

این شرکت که در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده، یکی از شرکت‌های برتر بسته بندی در جهان و در حال حاضر یک شرکت چند ملیتی با بیش از ۲۵ هزار کارمند در ۱۷۵ کشور جهان است. این شرکت تلاش می‌کند تا رهبر جهانی در زمینه سلامت و امنیت مواد غذایی، بهداشت تسهیلات و محافظت از محصول باشد.

کارخانه اسمورفیت کاپا (Smurfit Kappa)

این شرکت، تولیدکننده‌ی ‌پیشرو جهان در زمینه‌ی بسته بندی های کاغذی با حدود ۴۵ هزار کارمند در ۳۴ کشور و فروش بیش از ۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ بوده است. اسمورفیت کاپا بسته های کاغذی تولید می‌کند و محل تولید کارخانه توسط شبکه‌ای از عملیات تولید کاغذ، بازیافت و جنگلداری پشتیبانی می‌شود.

کارخانه استور انسو (Stora Enso)

این شرکت ارائه دهنده‌ی پیشرو در مورد راهکارهای تجدیدپذیر در بسته بندی، مواد بیولوژیکی، ساخت و سازهای چوبی و همچنین کاغذ برای بازارهای جهانی است. مشتریان این شرکت شامل ناشران، خرده فروشان، صاحبان برندها، تولیدکنندگان چاپ و تابلو، چاپخانه‌ها، بازرگانان، شرکت‌های ساختمانی هستند.

کارخانه وست راک (WestRock)

این شرکت دارای سابقه طولانی کارآفرینی، رهبری و نوآوری است. تاریخ این شرکت، شامل تغییرات قواعد بازی در زمینه‌ی تهیه‌ی کاغذ، طراحی بسته بندی و راهکارهای خرده فروشی است. وست راک با فعالیت در سرتاسر جهان و تخصص در هر رده‌ی فروش، بر روی کار با برندها تمرکز می‌کند؛ تا با ارائه نمونه کارهایی بی‌نظیر از محصولات کاغذی و بسته بندی، به آنها در پیروزی در این مسیر کمک کند.

ارسال نظر: