داماد نعمت زاده متواری شد

کدخبر: 2358075

علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده و یکی از متهمان پرونده فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی است که امروز خبر از متواری شدن وی به گوش می‌رسد.

روز گذشته در جریان رسیدگی به پرونده پتروشیمی، قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه مفاسد اقتصادی خبر فرار ۵ متهم پرونده پتروشیمی را اعلام کرد که در بین این متهمان نام علی اشرفی ریاحی داماد نعمت زاده وزیر دولت یازدهم به چشم می خورد.

علی اشرف ریاحی متولد ۱۳۵۷ در تهران، فرزند عبدالامیر، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است.

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را پس نداده اند. پرونده پتروشیمی مربوط به تخلف در شرکت PCC (شرکت بازرگانی پتروشیمی) است.

شرکت بازرگانی پتروشیمی اولین و بزرگترین شرکت تجاری کشور در زمینه محصولات پتروشیمی است که در زمینه تامین و صادرات محصولات پتروشیمی فعالیت دارد.

شرکت بازرگانی پتروشیمی از شرکت‌های زیرمجموعه صنایع پتروشیمی است که دو وظیفه مهم بازاریابی شرکت‌های تولید کننده و پرداخت عواید حاصل از صادرات به شرکت‌های تولیدی را بر عهده دارد.

سهام داران عمده شرکت بازرگانی پتروشیمی

نام سهامدار درصد سهام
شرکت سرمایه گذاری ایران 49.69
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس 45
شرکت توسعه اقتصادی آرین 2.33
شرکت کالا بازار ایرانیان 0.299
شرکت فراساحل ایران 0.031
سایر شرکا و سهم کارکنان 2.65

متهمان پرونده پتروشیمی عواید حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به حساب های شخصی خود واریز می کردند.

رضا حمزه‌لو، مصطفی تهرانی، علیرضا اعلایی رحمانی، حسین احمدیان، مرجان شیخ الاسلامی، سیدامین قرشی، سام حامد ساعدیان، علیرضا حسینی، علی اشرف ریاحی، معصومه دری، ابوالفضل ملکی شمس آباد و سعید خیری زاده از متهمان پرونده پتروشیمی هستند.

این افراد به عنوان مدیران شرکت و مرتبطین از خریداران پورسانت کلانی را به نفع خود دریافت می‌کردند.

آن‌ها به بهانه دور زدن تحریم‌ها شرکت‌هایی را در خارج کشور دایر و وجوه حاصله را به حساب شخصی خود واریز می‌کردند و به جای انتقال ارز داخل به صورت ریالی با شرکت‌ها تسویه می‌ کردند.

علی اشرف ریاحی یکی از متهمان این پرونده مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی بود.

اشرف ریاحی از همکاران اصلی مرجان شیخ‌الاسلام و محسن احمدیان بوده که نقش قابل توجهی در سوءاستفاده از پول‌های پتروشیمی داشته است.

ریاحی در دادگاه در دفاع از خودش گفته:در سال ۸۹ بنده به عنوان مشاور فنی در امور طرح‌ها و تدارکات در شرکت بازرگانی پتروشیمی دعوت به همکاری شدم، حضور بنده در شرکت بازرگانی پتروشیمی پاره‌وقت بود و ساعتی ۳۰ هزار تومان دستمزد می‌گرفتم و اتاق و میزی نیز نداشتم.

دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی FZE دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی در دبی است که علی اشرف ریاحی مدیر عاملی آن را بر عهده داشت.

این شرکت در سال ۱۹۹۸ با هدف بازاریابی و فروش انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمی در حوزه جنوبی خلیج فارس، خاورمیانه و آفریقا تاسیس شده است.

در حال حاضر اشرف ریاحی به دلیل اتهاماتی که در دادگاه نسبت به او مطرح شده از کشور متواری شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: