حقوق کارگران ۱۰ درصد افزایش یافت

کدخبر: 2360113

معاون وزیر کار از افزایش ۱۰ تا ۱۱ درصدی دریافتی کارگران به دنبال تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در هیات دولت خبر داد و خبر بازنگری مجدد دستمزد در شورای عالی کار را رد کرد.

حاتم شاکرمی گفت: مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران شامل همه کارگران شاغل در بخشهای دولتی، خصوصی و نهادهای تابع قانون کار می شود و لازم الاجرا است.

وی که در یک گفتگوی تلویزیونی سخن می گفت، اظهار کرد: از ۲۴ سال گذشته فقط شش مرحله حق مسکن افزایش یافته که از ۲۰ هزار تومان سال ۱۳۹۵ به ۱۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۸ رسید و در نهایت با تصویب امروز هیات وزیران به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

معاون روابط کار وزیر کار در پاسخ به این پرسش که با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن، دریافتی کارگران چقدر تغییر خواهد کرد؟ گفت: با تصویب هیات دولت در مجموع ۱۰ درصد به دریافتی کارگران افزوده می شود و متوسط دریافتی کارگران در سال ۱۳۹۹ به ۴۳.۵ درصد می رسد.

شاکرمی گفت: کارگران مجرد و کارگران متاهل و دارای فرزند بین ۹.۴ تا ۱۱ درصد افزایش و کارگران بدون سابقه که سال اول شروع کار آنها است، ۱۱.۱ درصد افزایش را در حقوق خود خواهند داشت.

وی درباره اینکه مصوبه از ابتدای سال اجرایی می شود یا از مرداد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز مصوبه به طور رسمی ابلاغ نشده و پس از رویت آن می توانیم اظهار نظر کنیم.

شاکرمی همچنین اخبار منتشره در خصوص بازنگری مجدد دستمزد را تایید نکرد و گفت: در شورای عالی کار چنین موضعی را در دستور کار نداریم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: