تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد

کدخبر: 2360135

علیرضا زالی با اشاره به وضعیت قرمز استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا، از تمدید اعمال محدودیت‌ها تا هفته آینده خبر داد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در تهران چیزی بالغ بر ۳۶۹ بیمار در بخش‌های عادی و ۱۴۶ بیمار در بخش‌های ویژه بوده است؛ بنابراین در مجموع ۵۱۹ بیمار به عنوان موارد جدید در مجموعه بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند و سهم بیمارانی که به صورت سرپایی درمان شده و نیازی به بستری نداشتند نیز حدود ۸ درصد بوده است؛ و ۴۸۰ بیمار هم طی ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شده‌اند.

زالی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با استانداری تهران، محدودیت‌های اعمال شده تا هفته آینده تمدید می‌شود و کارمندان به صورت چرخشی و با استفاده از ظرفیت دورکاری در محل کار خود حاضر می‌شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر شرایط تهران تغییری نکرده است و تهران در وضعیت پرخطر و قرمز قرار دارد.

زالی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی به تمام دستگاه‌ها، ۱۶ گروه پرخطر مانند مادران باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال و آن‌هایی که کودکان زیر سه سال دارند در خصوص مرخصی و دورکاری در اولویت اصلی قرار دارند.

فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران اظهار کرد: ابلاغیه‌های لازم در خصوص برگزاری آزمون‌های سراسری و هم در زمینه برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم به سمع و نظر تمام مسئولان و شهروندان عزیز رسیده است. در مورد کنکور هم باید گفت امروز روز خوبی بود و با هدایت برنامه‌های از قبل تعیین شده همکاری خوبی به خصوص از طرف والدین و همراهان انجام شد. با توجه به اینکه در روزهای آینده با تراکم جمعیت بیشتری در آزمون‌ها مواجه هستیم؛ انتظار ما این است که شیوه‌نامه‌های ابلاغی، بیشتر رعایت شود.

او در پایان با اشاره به خستگی داوطلبان کنکور امسال و در نتیجه تمایل آن‌ها به شرکت در برنامه‌های جمعی، مهمانی‌ها و یا مسافرت تصریح کرد: شرایط کشور و استان تهران به گونه‌ای نیست که امکان این موارد فراهم باشد؛ بنابراین باید با صبر و متانت بیشتر این ایام سپری شده و در یک فرصت مناسب‌تر خستگی زدایی انجام شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: