پرستاری از بیمار در منزل

کدخبر: 2360849

بیماری­ها از پدیده­هایی هستند که از آغاز حضور انسان بر زمین تا به امروز همراه او بوده­اند. انسان­ها در طول تاریخ همواره بیماری را تجربه کرده­اند و همواره فردی نیز مسئولیت پرستاری از بیمار را بر عهده داشته است. بسیاری از بیماری­ها برای بهبودی نیاز به استراحت زیاد دارند یا اینکه بیمار نیاز دارد تا مدتی در منزل خود بستری شود.

نسیم آنلاین : بیماری­ها از پدیده­هایی هستند که از آغاز حضور انسان بر زمین تا به امروز همراه او بوده­اند. انسان­ها در طول تاریخ همواره بیماری را تجربه کرده­اند و همواره فردی نیز مسئولیت پرستاری از بیمار را بر عهده داشته است. بسیاری از بیماری­ها برای بهبودی نیاز به استراحت زیاد دارند یا اینکه بیمار نیاز دارد تا مدتی در منزل خود بستری شود.

همان گونه که خانواده­ها برای مراقبت از فرد سالمند اقدام به استخدام پرستار سالمند می­کنند، برای بهبودی بیمار نیز پرستار بیمار را به خدمت می­گیرند. امروزه دردسرها و مشغله­های زیاد، در بسیاری از خانواده­ها مانع انجام پرستاری از فرد بیمار توسط اعضای خانواده می­شود. از سوی دیگر افراد خانواده تخصص لازم برای انجام پرستاری از بیمار در منزل را نیز ندارند. به همین جهت بهترین راه برای پرستاری از بیمار در منزل، استفاده از یک پرستار بیمار متخصص و باتجربه است.

این پرستاری در دوحالت متفاوت قابل بررسی می­باشد. در تعریف اول پرستاری از بیمار در منزل به معنای نگهداری و مراقبت از بیمار و انجام کارهای او می­باشد. جنبه­ی دوم، انجام کارهای پزشکی مانند تزریقات در منزل، سرم در منزل و پزشک در منزل می­باشد. در هر دو صورت استفاده از پرستار برای پرستاری از بیمار در منزل امری ضروری است اما این­جا ما جنبه­ی اول یعنی نگهداری و مراقبت از بیمار را مد نظر قرار داده­ایم.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از مجموعه­های ارائه دهنده­ی خدمات پرستاری از بیمار در منزل می­باشد. این مجموعه با تکیه بر دانش فنی و تخصص پرسنل، پرستاران و پزشکان خود، یکی از معتبرترین و جامع­ترین مجموعه­های خدمات درمانی و پرستاری در تهران می­باشد.

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

خدمات پرستاری از بیمار در منزل با توجه به نوع بیماری و میزان پیشرفت آن در بیمار، متفاوت می­باشند. برخی بیماری­ها احتیاج به حضور مداوم و شبانه­روزی پرستار ندارد. یعنی پرستار با حضور ساعتی، قادر به ارائه­ی کامل خدمات پرستاری از بیمار در منزل خواهد بود. موارد زیر از جمله مهمترین وظایف پرستار بیمار در منزل می­باشند.

  • تعیین و ایجاد دسترسی به یک رژیم مناسب غذایی برای بیمار
  • مدیریت و کنترل مصرف داروی بیمار
  • ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با بیمار
  • توجه به تهویه­ی هوا در اتاق بستری بیمار
  • کمک به بیمار در جابجایی
  • کمک به انجام کارهای شخصی مانند استحمام بیمار
  • رعایت مسائل و نکات بهداشتی در پرستاری از بیمار

حضور پرستار در منزل همچنین سبب می­شود تا اگر مشکلی برای بیمار پیش آید، با توجه به عدم حضور افراد دیگر در خانه، پرستار با انجام هماهنگی­های لازم مقدمات حضور پزشک بر بالین بیمار را فراهم خواهد کرد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با توجه به نیازهای بیمار، نحوه­ی ارائه­ی خدمات را از طریق کارشناسان به افراد درخواست کننده­ی خدمات، اعلام می­نماید و در صورت تایید، پرستار مورد نظر به محل حضور بیمار فرستاده می­شود. پرستاران این مجموعه، تمامی دوره­عای آموزشی لازم برای مدیریت بیماری و خدمات قابل ارائه برای بیمار را گذرانده­اند و روند بهبود بیمار را سرعت می­بخشند.

افراد بیمار در هر سنی که باشند، پرستار مختص همان سن را دریافت خواهند کرد. تفاوت در سن بیمار سبب می شود تا پرستار علاوه بر انجام خدمات کلی پرستاری از بیمار، جزئیات تخصصی و درمان­های خاص سن بیمار را نیز انجام دهد.

مزایای پرستاری از بیمار در منزل

پرستاری از بیمار در منزل سبب می­شود تا افراد خانواده از نزدیک و مستمر از روند بهبودی و شرایط بیمار مطلع باشند. بیمار در منزل احساس امنیت و آرامش بیشتری نسبت به هرجای دیگر خواهد داشت و این موضوع در روند بهبودی بیمار تاثیر بسیار مثبتی دارد.

از دیگر مزایای پرستاری از بیمار در منزل، این است که کلیه­ی خدماتی که در بیمارستان مختص تمام بیماران است، در منزل و مختص یک بیمار انجام خواهند گرفت. از این­رو، می­توان نتیجه گرفت که در این حالت پرستاری از بیمار با دقت و کیفیت بیشتری انجام می­شود. درواقع هدف از پرستاری از بیمار در منزل، ایجاد آرامش برای بیمار و انجام خدمات با بالاترین کیفیت به منظور بهبود هرچه سریعتر بیمار است. استخدام پرستار بیمار رسیدن به اهداف مذکور را آسان­تر کرده و نگرانی اعضای خانواده برای بیمار را به مراتب کاهش می دهد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از ارائه­کنندگان خدمات منحصربفرد در پرستاری از بیمار در منزل می­باشد. خدمات این مجموعه­ی درمانی بر اساس آخرین روش­ها و استاندادردهای موجود در پرستاری انتخاب شده و از سوی پرستاران متخصص مجموعه، به بیماران عزیز ارائه می­شوند.

ویژگی های ارائه دهنده­ خدمات پرستاری در منزل

بدون شک پرستاری و مراقبت از بیمار امری بسیار مشکل و طاقت­فرسا می­باشد و انجام آن­ها نیازمند توان بالای بدنی و فکری پرستار است. به خصوص اگر بیمار از توانایی حرکتی محروم باشد. درحالت کلی پرستار باید ویژگی­های بدنی و رفتاری زیر را داشته باشد.

  • دانش و تخصص بالا
  • صبر و حوصله­ی زیاد
  • توان بدنی بالا
  • عدم مشکلات روانی و فکری
  • تجربه و سابقه­ی کاری موفق
  • دلسوزی برای انجام هرچه بهتر خدمات پرستاری از بیمار در منزل

لازم به ذکر است، در صورتی که پرستار ویژگی­های عنوان شده را نداشته باشد، ممکن است روند بهبود بیمار دچار اختلال شود و پرستار نتواند آن­گونه که شایسته است از بیمار پرستاری کند.

کارشناسان مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با اطلاع از موارد مذکور، در استخدام پرستاران مورد نیاز خود نهایت دقت را سرلوحه­ی انجام مصاحبه­ی تخصصی با پرستار قرار می­دهند. به همین دلیل تیم پرستاری هوم کا شامل پرستاران زبده­­ای هستند که از مصاحبه­ی تخصصی با موفقیت عبور کرده­اند و آماده­ی ارائه­ی خدمات پرستاری از بیمار در منزل می­باشند.

هزینه پرستاری از بیمار در منزل

شاید بیشترین تنوع در نوع و نحوه­ی ارائه­ی خدمات، در پرستاری از بیمار در منزل مشهود باشد. به همین دلیل هزینه­ی پرستاری از بیمار در منزل نیز بر اساس نوع خدمت متفاوت است. معمولا بیمارانی که از توانایی حرکتی محرومند، نیاز بیشتری به حضور طولانی مدت پرستار دارند. لذا دومین عامل مهم در تعیین قیمت پرستاری از بیمار در منزل، ساعات حضور پرستار در کنار بیمار و زمانی است که پرستار به انجام کارهای بیمار اختصاص می­دهد.

از آنجایی که مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا تمام تعرفه­های استفاده از خدمات را بر پایه­ی قیمت­های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تعیین می­کند، بیشتر خانواده­های گرامی توانایی بهره­مندی از خدمات پرستاری از بیمار در منزل را خواهند داشت.

پرستاری از بیمار در منزل با هوم کا

در حال حاضر بیماران بسیاری از خدمات پرستاری از بیمار در منزل مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا استفاده می­کنند. مجموعه­ی هوم کا در دوره­های زمانی مشخص با انجام نظرسنجی از اعضای خانواده­ی بیمار، از حسن انجام خدمات توسط پرستار اعزام شده، اطمینان حاصل می­کند.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا این افتخار را دارد تا بهترین و مدرن­ترین خدمات پرستاری از بیمار در منزل را در اختیار بیماران عزیز و خانواده­ی ایشان قرار دهد. پرستاران این مجموعه­ی خدماتی، با عبور از فیلترهای تخصصی در حین استخدام، ثابت کرده­اند که از تخصص و آگاهی مورد نیاز در امر پرستاری بهره­مند می­باشند.

ارسال نظر: