افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی ۲ روز

کدخبر: 2361011

بی‌تدبیری مسئولین نظارتی در مدیریت بازار خودرو باعث شد تا روند افزایش قیمت در بازار خودرو به صورت نجومی افزایش و قیمت خودروهای داخلی دو روزه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها با غفلت مسئولین اجرایی و نظارتی نسبت به هفته گذشته با افزایش نجومی قیمت‌ انواع خودورهای داخلی روبرو شده است. قیمت‌ها دربازار به حدی افزایش پیدا کرده است که فروشندگان خودرو دست از معاملات کشیده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. این درحالیست که بازار آگهی‌های فروش خودرو آن هم براساس این قیمت‌های نجومی هرلحظه در حال افزایش بوده و گویا بازار به صورت سازمان یافته به سمت گرانی پیش می‌رود.

فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گویند: هفته گذشته روند افزایش قیمت دلار باعث شد تا بازار خودرو نیز متاثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت در انواع خودروهای داخلی شود اما این هفته اتفاقی دربازار ارز بوجود نیامده ولی بازار خودرو مدام در حال افزایش غیرمنطقی قیمتهاست.

جالب اینجاست کسی تمایل به فروش خودرو ندارد و فقط با اعلام قیمتهای غیرمنطقی التهابات بازار را بیش از گذشته می‌کند. در این شرایط واحدهای اجرایی و نظارتی و به ویژه وزارت صنعت به عنوان سکان‌دار سامان دهی بازار خودرو سکوت کرده و این مصرف کننده است که بلاتکلیف‌تر از دیروز نمی‌داند در این شرایط چگونه می‌تواند خودروی مورد نیاز خود را خریداری کند.

البته امسال قرار شد در قالب طرح‌های فروش، خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته و آنها تا یک سال امکان فروش آنها را پیدا نکنند ولی جالب اینجاست بازار با حجم زیادی از خودروهای صفر که کسی مایل به فروش آنها نیست روبروست.

به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر بخشی از این خودروهای صفر را به حساب تعهدات قبلی شرکت‌های خودروساز به مشتریان بگذاریم حضور مابقی خودروهای صفر در بازار علامت سوال بسیاری دارد.

فروشندگان خودرو می‌گویند:در طول چند ماه اخیر تبلیغات زیادی از سوی واحدهای نظارتی برای مدیریت بازار خودرو اعلام شد و حتی چارچوب‌هایی نیز برای قیمت‌گذاری در بازار تعیین گردید اما متاسفانه نه تنها بازار به سمت آرامش نرفت بلکه التهابات بازار خودرو هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. امروز فروشنده و خریدار خودرو نمی‌داند براساس کدام استدلال باید قیمت‌ها دو روزه 10 تا 25 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در بازار امروز سمند ال ایکس با افزایش 13 میلیون تومانی با قیمت 170 میلیون تومان، سمند سورن با افزایش 11 میلیون تومانی با قیمت 212 میلیون تومان، پژو 405 با افزایش 9 میلیون تومانی با قیمت 166 میلیون تومان، پژو پارس تویو5 با افزایش 10 میلیون تومانی با قیمت 230 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با افزایش 8 میلیون تومانی با قیمت 182 میلیون تومان، پژو 205 تیپ5 با افزایش 13 میلیون تومانی با قیمت 220 میلیون تومان، پژو 206 v8 با افزایش 15 میلیون تومانی با قیمت 215 میلیون تومان، رانا با افزایش 9 میلیون تومانی با قیمت 183 میلیون تومان و هایماs7 با افزایش 20 میلیون تومانی با قیمت 632 میلیون تومان در بازار به ثبت رسیده است.

همچنین پژو 207‌i دستی با افزایش 16 میلیون تومانی با قیمت 256 میلیون تومان، پژو 207i اتوماتیک با افزایش 38 میلیون تومانی با قیمت 375 میلیون تومان، دنا با افزایش 9 میلیون تومانی با قیمت 247 میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش 13 میلیون تومانی با قیمت 284 میلیون تومان، پراید 111 با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 104 میلیون تومان، پراید 131 با افزایش 9 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان، پراید 132 با افزایش 8 میلیون تومانی با قیمت 96 میلیون تومان، تیبا2 با افزایش 11 میلیون تومانی با قیمت 124 میلیون تومان، تیبا صندوقدار با افزایش 12 میلیون تومانی با قیمت 113 میلیون تومان، ساینا با افزایش 11میلیون تومانی با قیمت 125 میلیون تومان به فروش می رسد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: