معروف ترین برندهای تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی

کدخبر: 2362216

اگر مدیر آزمایشگاه هستید و یا به عنوان مدیر خرید یکی از بیمارستان‌ها و یا آزمایشگاه‌های موجود در سطح شهر فعالیت می‌کنید، بسیار به این مسئله برخورده‌اید که از چه برندی خرید کنید؟ این شرکت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ آیا محصولاتش کیفیت لازم را دارد یا نه؟ همه این موارد سوالاتی است که هنگام مواجه با برندهای تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی برای خریداران پیش می‌آید.

نسیم آنلاین : اگر مدیر آزمایشگاه هستید و یا به عنوان مدیر خرید یکی از بیمارستان‌ها و یا آزمایشگاه‌های موجود در سطح شهر فعالیت می‌کنید، بسیار به این مسئله برخورده‌اید که از چه برندی خرید کنید؟ این شرکت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ آیا محصولاتش کیفیت لازم را دارد یا نه؟ همه این موارد سوالاتی است که هنگام مواجه با برندهای تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی برای خریداران پیش می‌آید.

مهم‌ترین مسائلی که خریداران تجهیزات و ابزارآلات آزمایشگاهی به دنبال آن هستند، اعتبار برند، کیفیت محصولات و خدمات ارائه دهنده است. در ادامه با معرفی معروف‌ترین برندهای تولید کننده تجهیزات آزمایشکاهی سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی از این شرکت‌ها را در اختیار شما بگذاریم تا قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید و خرید مطمئن‌تری را انجام دهید.

هانا اینسترومنت

یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تجهیزات اندازه‌گیری آزمایشگاهی، شیمیایی، محیطی و میدانی در جهان شرکت هانا اینسترومنت است. این شرکت در سال 1978 به وسیله Oscar و Anna Nardo در کشور ایتالیا بنا شد.

از اولین محصولات تولید شده این شرکت در دهه 80 میلادی می‌توان به PH متر اشاره کرد. در آن زمان یکی از بزرگترین نیازهای برای بخش آزمایشگاهی، پی اچ متری با قابلیت حمل آسان، دقت بالا و قیمت مناسب بود. کمپانی هانا در آن زمان موفق شد این نیاز را به خوبی رفع کند و اولین محصول خود را با قیمتی در حدود 50 دلار به بازار عرضه کند.

کمپانی هانا بعد از گذشت این سال‌ها توانسته در 32 کشور جهان حدود 40 شعبه داشته باشد. همچنین شعبه مرکزی آن در ایالت Rhode Island کشور آمریکا واقع شده است.

هانا اینسترومنت شبکه‌ای متشکل با بیش از ۴۰ شعبه در ۳۲ کشور جهان است که شعبه مرکزی آن در ایالت Rhode Island آمریکا قرار گرفته است . در بخش تولید نیز محصولات این مجموعه در کشورهای سنگاپور، مجارستان، رومانی و جزیره موریس ساخت و پرداخت می‌شود. محصولات این کمپانی دارای گواهی ISO 9001 می‌باشد .

نمایندگی شرکت هانا در ایران فعال می‌باشد و امکان خرید محصولات به آسانی مهیا است. در زمان حال این کمپانی دارای محصولات نظیر انواع ph متر، انواع EC متر ، انواع Tds متر، DO مترها، یون سنج، کدورت سنج، دستگاه‌های کنترل فرآیند، تجهیزات جانبی و ... می‌باشد.

کمپانی AZ تایوان

شرکت تایوانی AZ ، طراح، توسعه دهنده و تولید کننده تجهیزات و ابزارآلات آزمایشگاهی جهت اندازه‌گیری، نظارت و ضبط دما، رطوبت، شاخص گرما، جریان هوا، فشار هوا، کیفیت هوا، کیفیت آب، سطح صدا، سرعت چرخش و تصویربرداری با سرعت بالا می‌باشد.

این مجموعه در سال 1991 تاسیس شد و مقر اصلی آن در تایوان است. همچنین محصولات این مجموعه دارای گواهینامه ISO 9001 می‌باشد. شرکت AZ یکی از کمپانی‌های فعال در زمینه تولید تجهیزات اندازه‌گیری محیطی است که محصولات خود را در آمریکا، اروپا و آسیا به فروش می‌رساند.

مدیران کمپانی معتقدند که کیفیت و تعالی خدمات از اصلی‌ترین مشخصات محصولات این مجموعه است. دلیل این موضوع را سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه، ماشین‌آلات مهندسی، تأسیسات تولیدی، قابلیت‌های زنجیره تأمین و منابع انسانی برای خدمات بهتر و تأمین انتظارات شرکای جهانی خود می‌دانند . تاسیسات تولیدی این شرکت در تایوان و شنژن است و دفتر اصلی آن در شهر تایچونگ است.

فلسفه AZ این است که "بهترین محصول" در واقع شریک مطمئنی برای کمک به مشتری در انجام فعالیت‌های روزمره است.

" As your everyday partner, AZ commits you a reliable measurement everyday. "

محصولاتی که کمپانی Az ارائه می‌دهد شامل پی اچ متر، شوری سنج، سختی سنج، مولتی متر و اکسیژن متر است.

شرکت میلواکی

دیگر شرکت فعال در حوزه تولید ابزار دقیق مجموعه میلواکی است. این شرکت در کشور آمریکا وجود دارد و یکی از زیر مجموعه‌های شرکت اصلی Techtronic Industries است که در چین واقع شده است.

در ابتدای فعالیت این کمپانی در حدود سال 1924 برای این شرکت اتفاقات بسیاری ( مثل آتش سوزی ) رخ داده است اما این مجموعه توانسته بر این مسائل فائق بیاید و به حیات خود ادامه دهد.

کمپانی میلواکی تولید کننده محصولاتی نظیر پی اچ متر، دماسنج، فتومتر، کدورت سنج، رفرکتومتر، الکترود، محلول‌های کالیبراسیون، کیت‌های اندازه‌گیری و شناسایی می‌باشد.

یکی از مسائلی که در مورد کیفیت محصولات کمپانی میلواکی وجود دارد، این است که توانسته به عنوان تامین کننده ابزارآلات نیروی دریایی ایالات متحده فعالیت کند و رضایت آن‌ها را جذب نماید.

در نهایت نکته قابل بحث در مورد این شرکت این است که برای چندین مرحله مالکان آن تغییر کرده‌اند و به دیگران واگذار شده است.

1924: تاسیس کمپانی به وسیله A. F. Siebert

1975: فروخته شده به Amstar

1986: فروخته شده به Merrill Lynch

1995: فروخته شده به Atlas copco

2005: Techtronic Industries

کمپانی لترون

لترون و یا به شکل لاتین آن Lutron یک شرکت فناوری محور و مردم محور است. این مجموعه به صورت سهامی خاص و با هیئت مدیره هدایت می‌شود. این مجموعه توسط 5 اصل بسیار ساده که هنگام بنیانگذاری تهیه و تنظیم شده فعالیت می‌کند. مجموعه لترون دارای سابقه بسیار طولانی در زمینه رشد و نوآوری‌های هوشمندانه است.

کمپانی لترون در ابتدای کار در آزمایشگاهی موقت در شهر نیویورک آمریکا در سال‌های آخر دهه 1950 شکل گرفت. داستان این شکل گیری به این صورت بود که فیزیکدان جوانی که مجذوب زیبایی نور شده بود به دنبال تغییرات شدت آن برای حالت‌های مختلف شده بود.

این فیزیکدان جوان تصمیم گرفت دستگاهی بسازد که امکان تغییر شدت نور را در منازل داشته باشد. در آن زمان این ایده، عجیب و پر هزینه‌ بود. از بزرگترین کاربردهای صنعتی دستگاه به استفاده در سالن‌های سینما بر می‌گردد (امکان تنظیم نور دستگاه آپارات هنگام پخش فیلم).

مورد دیگر در بحث خانگی این است که افراد بسیاری به دلیل سختی و هزینه بالا برای منازل خود نورگیر نصب نمی‌کردند. بعد از این اختراع این مسئله حل شد و تنظیم نور منازل ممکن شد. سرانجام در همان سال 1959 این ایده اجرایی شده و اتفاقات بسیاری در صنعت روشنایی رخ داد.

حضور جهانی

دفتر مرکزی شرکت Lutron در کوپرزبورگ، پنسیلوانیا، حدود 50 مایلی شمال فیلادلفیا است. دفاتر فروش و خدمات Lutron در سراسر جهان واقع شده‌اند و دفاتر آن در لندن، پاریس، بارسلونا، مادرید، برلین، سائوپائولو، دبی، هنگ کنگ، سنگاپور، توکیو، شانگهای و پکن است.

چند نکته در مورد کمپانی لترون:

  • در تقریباً 50 سال نوآوری ، Lutron صدها دستگاه و سیستم کنترل روشنایی اختراع کرده و محصولات خود را از 2 محصول به 15000 مورد گسترش داده است.
  • هر محصول Lutron با کاهش مصرف برق در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. به طور کلی، مجموعه تجهیزات کنترل میزان روشنایی Lutron باعث کاهش 9.2 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی شده است، که این باعث می شود سالانه 1 میلیارد دلار قبض‌های برق مشتریان کاهش یابد.

منابع:

https://www.az-instrument.com.tw/en/2-1905/a/About-AZ.html.

Https://www.hannainst.com

https://www.lutron.com/en-US/pages/default.aspx

ارسال نظر: