آخرین وضعیت تورهای مسافرتی داخلی- 8 مهر

کدخبر: 2362483

همان‌طور که می‌دانید با گسترش بیماری کرونا و خانه‌نشین شدن مردم سراسر جهان، صنعت گردشگری از رونق افتاد و بسته شدن مرزهای خارجی، لغو پروازها، تعطیلی اماکن توریستی و اقامتی، محدودیت‌های سفرهای داخلی و... نیز سبب شد تا به صنعت گردشگری آسیب فراوانی وارد شود. در حال حاضر نیز پس از گذشت تقریبا حدود 9 ماه از شیوع این بیماری، سفر به بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل بسته بودن مرزها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

نسیم آنلاین : همان‌طور که می‌دانید با گسترش بیماری کرونا و خانه‌نشین شدن مردم سراسر جهان، صنعت گردشگری از رونق افتاد و بسته شدن مرزهای خارجی، لغو پروازها، تعطیلی اماکن توریستی و اقامتی، محدودیت‌های سفرهای داخلی و... نیز سبب شد تا به صنعت گردشگری آسیب فراوانی وارد شود. در حال حاضر نیز پس از گذشت تقریبا حدود 9 ماه از شیوع این بیماری، سفر به بسیاری از کشورهای خارجی به دلیل بسته بودن مرزها امکان‌پذیر نمی‌باشد. اما پس از مدتی با عادی شدن وضعیت، مردم ایران دیگر به وجود این ویروس در زندگی خود عادت کرده‌اند و با به کارگیری روش‌های پیشگیری نظیر استفاده از ماسک، دستکش، رعایت فاصله اجتماعی و... زندگی را از سرگرفته‌اند که سفر کردن نیز بخش مهمی از زندگی به شمار می‌رود. به علاوه طولانی شدن دوران کرونا روحیه افراد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است که بهترین روش برای برگرداندن انرژی از دست رفته با توجه به بسته بودن مرزهای خارجی، سفر به شهرهای داخلی می‌باشد. از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا شما را از آخرین وضعیت برخی از تورهای مسافرتی داخلی نظیر تور چابهار، تورهای مشهد و تورهای یک روزه مطلع سازیم.

تور چابهار

منطقه آزاد چابهار یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می‌رود که از نظر گردشگری و اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این بندر زیبا دارای جاذبه‌های شگفت‌انگیز فراوانی نظیر روستای درک، دریاچه صورتی لیپار، کوه‌های مینیاتوری و... می‌باشد که به همین دلیل سالانه گردشگران بسیار زیادی با شرکت در تور چابهار به این منطقه سفر می‌کنند تا از تماشای زیبایی‌های این بندر به تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز از سایر سفرهایشان دست یابند. لازم به ذکر است که با شیوع ویروس کرونا بندر چابهار نیز به منظور پیش‌گیری از وضعیت بحرانی رفت و آمدهای خود را با سایر شهرها محدود کرد و مدتی را در قرنطینه به سر می‌برد. اما پس از مدت کوتاهی با عادی شدن وضعیت بسیاری از مراکز این بندر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجددا مشغول به فعالیت شدند که در پی این عمل گردشگران نیز برای سفر به چابهار اقدامات لازم را انجام دادند. علاوه بر آن در حال حاضر تورهای چابهار نیز توسط آژانس‌های گردشگری با رعایت کامل نکات بهداشتی بدون هیچ مانعی برگزار می‌شوند.

تورهای مشهد

تورهای مشهد جزو پرطرفدارترین تورهای مسافرتی داخل کشور به شمار می‌روند که هر سال به ویژه در مناسبت‌های خاص از طرف گردشگران بسیار مورد استقبال واقع می‌شوند. به طور کلی اصلی‌ترین هدف از سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم امام رضا (ع) می‌باشد، اما لازم است گفته شود که این شهر جاذبه‌های دل‌انگیز دیگری نظیر بناهای تاریخی، مقاصد طبیعت‌گردی، موزه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و... نیز برای ارائه به گردشگران در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود. با همه‌گیری ویروس کرونا مشهد نیز سیاست دیگر شهرهای کشور را به کار گرفت و رفت و آمدهای خود را محدود کرد و هم‌چنین شهروندان این شهر نیز تقریبا چند ماهی را قرنطینه شدند. اما پس از مدتی با اعمال محدودیت‌هایی برای زیارت از حرم امام رضا (ع) نظیر به همراه داشتن جانماز و چادر نماز، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از روبوسی و دست دادن و... میزبان زائران و گردشگران می‌باشد که با این وجود در حال حاضر آژانس‌های گردشگری، تورهای مشهد را نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

تورهای یک روزه

از جمله تورهای یک روزه پرطرفدار می‌توان به تورهای طبیعت‌گردی اشاره کرد که در دوران کرونا با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجه شده است. زیرا علاقمندان به طبیعت با شرکت در تورهای یک روزه می‌توانند در مدت زمان کم بدون برنامه‌ریزی ویژه‌ای از طبیعت بکر و دل‌انگیز ایران نهایت استفاده را کنند و هم‌چنین با تماشای زیبایی‌های طبیعت تمامی خستگی‌ها و دغدغه‌های روزهایی کرونایی را برای مدت کوتاهی از خود دور کنند و پر انرژی‌تر از قبل به زندگی عادی برگردند. به علاوه به دلیل وضعیت بد اقتصادی این روزها، شما می‌توانید با شرکت در تورهای یک روزه کاملا مقرون به صرفه سفر کنید و روحیه خود را جلا دهید. فراموش نکنید که در طول سفر با رعایت کامل نکات بهداشتی از ابتلا به بیماری در امان خواهید ماند و هم‌چنین با شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش، روبوسی نکردن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و... نیز می‌توانید از پخش شدن بیشتر این بیماری جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ما آخرین وضعیت تورهای مسافرتی داخلی را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید در حال حاضر تورهای داخلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند که شما نیز می‌توانید با شرکت در تورهای معرفی شده به شهر مورد علاقه خود سفر کنید و لحظات خوشی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید. در صورتی که در مورد تورهای معرفی شده به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید وارد وب‌سایت آژانس گردشگری کایت به نشانی https://kite.ir / شوید و یا با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

ارسال نظر: