تاریخچه به وجود آمدن کارت ویزیت و نحوه استفاده آن در گذشته!

کدخبر: 2362802

در قرن نوزدهم، طبقه متوسط جامعه نیز آغاز به استفاده از کارت های ویزیت به عنوان روشی برای نشان دادن موقعیت، حرفه و شجره نامه خود نمود. کارت های چاپ شده با فرمت کوچک اغلب به طرز استادانه ای با طرح های تزئینی، شاخ و برگ و مانند اون آراسته میشدند.

نسیم آنلاین : در قرن نوزدهم، طبقه متوسط جامعه نیز آغاز به استفاده از کارت های ویزیت به عنوان روشی برای نشان دادن موقعیت، حرفه و شجره نامه خود نمود. کارت های چاپ شده با فرمت کوچک اغلب به طرز استادانه ای با طرح های تزئینی، شاخ و برگ و مانند اون آراسته میشدند. با توسعه ی صنعتی، که در حدود سال های 1900 روی داد، تاجران و کارآفرینان به طرز فزاینده ای نیازمند تبادل اطلاعات تماس خود با یکدیگر شدند. به همین دلیل کارت های دعوت قدیمی نهایتا به کارت ویزیت های امروزی تبدیل گردید تا اطلاعاتی راجع به صاحب کارت ها فراهم بیاره و همچنین فضایی برای معرفی و تبلیغ آنها ایجاد کند.

چرا چاپ کارت ویزیت برای دنیای کسب و کار اهمیت داره؟

جذب مشتریان جدید و پا به عرصه رقابت نهادن، نیازمند مهارت های فروش و ارتباطات و همچنین استفاده از کلیه ابزارهای تبلیغاتی رایجه. کارت های ویزیتی که به شیوه ای طراحی و چاپ شدن که نسبت به رقبای خود متفاوت باشند، در ذهن مردم باقی خواهند ماند. (و درهای جدیدی رو به روی شما باز میکنن تا پا به عرصه رقابت های جدید بذارین. ) با توجه به اهمیت کارت های ویزیت، توصیه میکنیم به همان اندازه که برای انتخاب طرح یک فلایر (تراکت) زمان صرف میکنین، برای طراحی کارت ویزیت خود نیز وقت بذارین. علاوه بر اینها کارت ویزیت در اون واحد کارهای زیادی برای شما انجام خواهد داد :

کارت ویزیت، اخلاق حرفه ای شرکت شما رو منعکس میکنه.

در حالت ایده آل، یک طرح خلاقانه باعث میشه کارت ویزیت شما نسبت به سایر کارتهای ویزیت ماندگارتر بشه. برای اطلاعات درباره چاپ کارت ویزیت بیشتر بخوانید را کلیک کنید.

استفاده از طرح و لوگوی رسمی شرکت باعث میشه کارت ویزیت شما به راحتی به عنوان یکی از اجناس شرکت قابل تشخیص گردد.

چاپ کاتالوگ به چند صورت انجام میشه و با کیفیت ترین و بهترین اون کدام است؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو بصورت چاپ دیجیتال و چاپ افست انجام میشه. چاپ افست دارای کیفیت بالاتر و قیمت پایینتری هست( در تیراژ ۱۰۰۰۰ عددد به بالا). و چاپ دیجیتال اغلب برای تیراژ پایین ( ۵۰ تا ۳۰۰ عدد ) استفده میشه که هم کیفیت پایین تر و هم قیمت دونه ای نسبت به چاپ افست بالاتر است.

قیمت چاپ کاتالوگ چگونه حساب میشه؟

اغلب قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص میشه. مثلا شما در بعضی چاپخانه ها ناظران چاپ بصورت اختصاصی کیفیت چاپ شما رو زیر نظر میگیرند که مطمئنا کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری رو به همراه خواهد داشت. هر چی کیفیت بالاتر باشد به مراتب قیمت چاپ کاتالوگ هم بالاتر میره.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام میشه؟

چاپ کاتالوگ اغلب به دو صورت چاپ کاتالوگ افست و چاپ کاتالوگ دیجیتال انجام میشه. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود رو دارند. اغلب برای چاپ کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا از جاپ کاتالوگ به روش افست استفاده میشه و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده میشه. در مطلب زیر به معرفی چاپ کاتالوگ به روش چاپ افست خواهیم پرداخت.

چاپ کاتالوگ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام میشه. چاپ عمومی اغلب برای کاتالوگ های تک برگی کاربرد داره. به این صورت که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده میشه و کار بصورت عمومی چاپ میشه. این روش از کیفیت خوبی برای چاپ کاتالوگ برخوردار است و اگه نیاز به کاتالوگی با کیفیت خیلی بالا دارید باید از روش چاپ اختصاصی افست کاتالوگ استفاده کنید. از جمله کاتالوگ ها عمومی میتوان به کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق اشاره کرد.

یووی موضعی کاتالوگ به چه منظور استفاده میشه؟

پوششی UV ، برجسته و کاملا مشخصه. این نوع چاپ به همان شیوه سیلک اسکرین انجام میشه و نوع مواد مصرفی، کار رو مات یا براق میکنه. معمولا ترکیب هر دو UV مات یا براق رو برای مشخص کردن قسمت های مختلف یک کار چاپی به کار میگیرند.

کاغذ مصرفی در این نوع پوشش به روش ماوراء بنفش خشک میشه و دلیل نام گذاری اون نیز به همین خاطره. یووی برجسته یا یووی موضعی کاتالوگ یکی از کاربردی ترین مراحل در چاپ کاتالوگ هستند که به زیباتر شدن تصاویر و متن ها و در آخر کاتالوگ بسیار کمک شایانی میکند.

قشر پوشش در این شیوه بیشتر از افست و لترپرسه. پس از چاپ رنگ مخصوص و جذب پودر در محل چاپ شده و گذر از اشعه و حرارت یووی، سطح چاپی برجسته و متمایز از سایر نقاط میشه. هر چند در اینجا این روش به عنوان پوشش تزئینی مطرح شده است و این شیوه به عنوان تکنیک مستقل چاپی قابل بحث است که ویژگی منحصر به فرد اون برجستگی سطوح رنگ های چاپ شده.

ارسال نظر: