بزودی قیمت جدید بلیت هواپیما اعلام می‌شود

کدخبر: 2364539

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هفته آینده جلساتی برای تعیین نرخ بلیت هواپیما برگزار می‌کنیم.

تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متاسفانه در چند وقت اخیر حاشیه هایی درباره قیمت‌های بلیت هواپیما ایجاد شده است، گفت: این حاشیه ها مربوط به بحث هایی است که شرکت‌های هواپیمایی بین خودشان داشتند و هم اکنون این بحث‌ها به بیرون درز پیدا کرده است.

به گفته زنگنه، صحبت گرانی بلیت هواپیما حاشیه هایی در جامعه ایجاد کرده و در این بین چارتر کنندگان از این فرصت سوء استفاده کرده و سوار بر موج گرانی شدند

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما، پیش از آنکه مردم را نگران کند چارتر کنندگان را نگران کرده است، افزود: سازمان هواپیمایی کشور اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی نداده است و نرخ ها هم تغییری نکرده و تمامی نرخ های قیمتی هم مربوط به آبان و آذرماه سال گذشته است.

حداقل قیمت بلیت مشهد ۳۵۰ هزار تومان

زنگنه با بیان اینکه حداقل قیمت بلیت برای مسیر تهران_مشهد ۳۵۰ تا ۷۰۱ هزار تومان است، گفت: چندی پیش برخی از مردم اعتراض داشتند که قیمت های بلیت این مسیر افزایش یافته است که باید در این زمینه اعلام کنم که این بلیت ها مربوط به بیزینس بوده و دارای کلاس تجاری بوده است، نرخ این مدل بلیت حدود ۹۴۰ هزار تومان باشد.

زنگنه با بیان اینکه برای حفظ صنعت هوانوردی باید تمامی ارگان ها دست به دست هم دهند و همکاری لازم را انجام دهند، گفت: مجلس ، قوه قضاییه و دولت در این بین باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و ما در هفته آینده جلساتی با مجلس و قوه قضاییه برگزار و به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

ایرلاین ها نیازمند ارز نیمایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت باید به صورت یارانه، ارز نیمایی در اختیار شرکت ها و ایرلاین ها بگذارد، افزود: پرداخت ارز نیمایی به شرکت‌ها و ایرلاین ها باعث می شود که قیمت بلیت ها افزایش نیابد.

او تصریح کرد: سازمان هواپیمایی ایرلاین‌ها را مکلف کرده‌ که باید تنها از ۴۰ درصد ظرفیت‌های هواپیما استفاده کنند بنابراین این خود باعث ایجاد مشکلات و هزینه برای ایرلاین ها می شود در نتیجه باید دولت کمک کند تا شرکت‌ها مقداری از هزینه هایشان کاسته شود.

زنگنه بیان کرد: در هفته آینده جلساتی را با نهادهای مختلف برگزار و نتیجه جلسه را به زودی اعلام می کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه هزینه برخی از خدمات از جمله بیمه مسافران هم اکنون حدود ۱۲ هزار تومان شده است، گفت: همین افزایش هزینه ها باعث نوسان و اختلاف قیمتی برای شرکت‌ها شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان هم ارز نیمایی به شرکت ها و ایرلاین ها پرداخت شود باید در کنار آن هم مقداری ریال (تسهیلات) کمک شود تا ایرلاین ها بتوانند در این شرایط سرپا نگه داشته شوند.

زنگنه با بیان اینکه صنعت هوانوردی ۴۰ سال است که در تحریم‌ها به سر می برد و وابستگی شرکت ها و ارزبری آن ها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است، افزود: صنعت هوانوردی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند بنابراین باید تمامی اقدامات برای حمایت از این صنعت را انجام دهیم.

تنها ۳ درصد از جامعه سوار هواپیما می شوند

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: ما باید زمینه فراهم کنیم تا مردم بتوانند به راحتی از این وسیله برای مسافرت استفاده کنند و با وجود آنکه تنها ۳ درصد از جامعه از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند اما باید کمک کنیم که در حق این سه درصد هم اجحاف نشود.

زنگنه با اشاره به اینکه از ۲۵ مهرماه اعلام کرده ایم که هیچ چارتر کننده ای حق فروش بلیت به صورت چارتری را ندارد، گفت: بلیت چارتری تنها برای جزایر قشم و کیش و مناطق نفت خیز است و با شرکت‌های هواپیمایی متخلف که حقوق مردم و مسافران را رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد.

او بیان کرد: طبق ماده ۵ بند ۱۰ قانون سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از مخاطرات و در راستای حفظ روابط بین متصدیان حمل و نقل و همچنین حفظ مصالح عمومی نظات ها صورت می گیرد و در صورتی که رقابت‌های مضره ای ایجاد شود با چارتر کنندگان و آژانس های متخلف برخورد خواهیم کرد.

زنگنه با بیان اینکه ۹۶ درصد از پروازهای خارجی و ۴۵ درصد از پروازهای داخلی کاهش یافته است، گفت: هم اکنون پروازهای اروپایی انجام می‌شود و شرکت هواپیمایی ایران ایر مسئولیت انجام این پروازها را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایران مشکلی در انجام این پروازها ندارد اما باید وزارت بهداشت ایران و همچنین وزارت بهداشت کشورهای خارجی پروتکل های بهداشتی را در این زمینه به صورت کامل قبول و رعایت کنند و ایران آمادگی انجا این پروازها و جابه جایی مسافران را دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: