جزئیات رجیستری تلفن همراه مسافرین

کدخبر: 2364540

سخنگوی گمرک کشور گفت: مشخصات فنی تلفن همراهی که برای اولین بار وارد کشور شده به علاوه ارزش آن حتما باید در سامانه ارزش گمرک بارگذاری شود.

روح‌الله لطیفی در مورد همه مکان‌هایی که پایانه مسافری گمرکی دارد و مسافر رسما ورود و خروج دارد رجیستر گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌شود.

وی در مورد مدارک مورد نیاز رجیستری گوشی تلفن همراه گفت: برای رجیستری تلفن‌های همراه، مسافران باید مدارک سفر خود از جمله پاسپورت را به همراه داشته باشند و تمام مسافران نیز در بدو ورود به کشورمدارک را به همراه دارند.

سخنگوی گمرک کشور تاکید کرد: برای اینکه مسافران در سامانه ارزش گمرک نیز محاسبه حقوق و عوارض دولتی را انجام دهند نیاز است که اسناد تلفن همراه نو خود را نیز به همراه داشته باشند تا کار رجیستر انجام شود.

لطیفی با بیان اینکه معمولا اغلب کالاهای تجاری که یک بار به کشور وارد شدند در سامانه ارزش گمرک رکورد دارد که نیازی به ثبت آن‌ها در سامانه نیست، اما با توجه تغییرات مدل‌های مختلف تلفن همراه در کمپانی‌های مختلف به دلیل پیشرفت تکنولوژِی شاید تلفن همراه قبلا به کشور وارد نشده باشد به همین دلیل برای اینکه افراد در آینده دچار مشکل نشوند نیاز است اسناد تلفن همراه را محض احتیاط همراه خود داشته باشند.

وی افزود: باید حتما مشخصات فنی تلفن همراهی که برای اولین بار وارد کشور شده به علاوه ارزش آن در سامانه ارزش گمرک بارگذاری شود.

سخنگوی گمرک کشور با بیان اینکه خارجی‌هایی که به طور موقت وارد کشور می‌شوند باید در گمرکات به صورت فیزیکی رجیستر تلفن همراه خود را انجام دهند گفت: در این بین زمان خروج مسافران خارجی از کشور نیز باید مشخص شود و دربازه مشخص شده می‌توانند از تلفن همراه خود استفاده کنند.

لطیفی گفت: در راستای جلوگیری از سوء استفاده اسناد مسافری و اینکه ورود موبایل به کشور جنبه تجاری پیدا نکند از ۱۲ مهرماه ۹۹ رجیستری تلفن همراه به محض ورود مسافر به کشور در حال انجام است.

به گفته وی در سنوات گذشته عده‌ای با اقداماتی ازقبیل خرید و فروش اسناد سفر و سو استفاده از اطلاعات فردی که تازه از سفر بازگشته تلفن همراه‌هایی با رویه مسافری به ثبت رساندند و در مقابل صاحب اصلی پاسپورت‌ها بعد از مدتی دچار مشکل شدند که برای کاهش این قبیل تخلفات رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی کشور انجام می‌شود.

بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بند ۱-الف مصوبه شماره ۳۲۰۵۱/۹۹ در ۲۷ مرداد ماه و در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافرین ورودی، رجیستری گوشی تلفن همراه، اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین، از تاریخ ۱۲ مهرماه امسال صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می‌شود.

همچنین برابر مندرجات متن مصوبه مذکور پس از تاریخ ذکر شده، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری وبعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، توسط مسافرین ممانعت به عمل می‌آید.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: