تولید محتوا چطور به افزایش کاربران سایت کمک می کند؟

کدخبر: 2364572

بهره گیری از تولید محتوا، یکی از واقعیت های انکار ناپذیر و جدانشدنی در حوزه وب و اینترنت است. هر چند توجه به این نکته ضروری است که تولید محتوا، محدود به صفحات وب و اینترنت نمی شود. هر نوع نوشته، عکس یا ویدیویی که پیامی را انتقال دهد، محتوا محسوب می شود. بنابراین پوسترها و تیزرهای تبلیغاتی، منوی یک رستوران و بروشورهای معرفی محصول هم می توانند محتوا باشند. در این مقاله به انواع محتوا و تاثیرگذاری آن ها می پردازیم.

نسیم آنلاین : بهره گیری از تولید محتوا ، یکی از واقعیت های انکار ناپذیر و جدانشدنی در حوزه وب و اینترنت است. هر چند توجه به این نکته ضروری است که تولید محتوا، محدود به صفحات وب و اینترنت نمی شود. هر نوع نوشته، عکس یا ویدیویی که پیامی را انتقال دهد، محتوا محسوب می شود. بنابراین پوسترها و تیزرهای تبلیغاتی، منوی یک رستوران و بروشورهای معرفی محصول هم می توانند محتوا باشند. در این مقاله به انواع محتوا و تاثیرگذاری آن ها می پردازیم.

چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

تعاریف زیادی برای تولید محتوا مطرح شده است، اما به طور کلی فرایند آماده سازی اطلاعات را برای یک محصول یا خدمت خاص، از طریق کانال های انتشاری مختلف، تولید محتوا گفته می شود. محتوایی که در بستر وب تولید می شود، سبب افزایش اطلاعات و دانش افراد درباره موضوع های مختلف می شود. به علاوه از محتوا به منظور ارتقای رتبه سایت و افزایش رتبه در گوگل استفاده می شود.

راهکارهای زیادی برای بالا بردن سطح سئوی سایت وجود دارد که یکی از آن ها تولید محتوای با کیفیت است. اگر محتوا بر اساس اصول استاندارد سئو تولید شود، رتبه سایت در موتورهای جستجو ارتقا پیدا می کند. با بهبود رتبه در گوگل، اعتبار سایت افزایش پیدا کرده و مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

با بالا رفتن تعداد مخاطبان و کاربرانی که به سایت وارد می شوند، احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری یا استفاده کننده از خدمات سایت، وجود دارد. علاوه بر این موتورهای جستجو اعتبار بیشتری به سایت خواهند داد و بازدید کننده ها روز به روز بیشتر می شوند. همه این اتفاقات به واسطه محتوای مناسب رخ می دهد به همین خاطر است که می گویند: "محتوا پادشاه است"!

انواع محتوا در سایت های مختلف

شاید قبلا محتوای سایت ها به متن های طولانی و خسته کننده محدود می شد، اما امروزه تولید محتوا شامل نمونه های جذاب بصری می شود که می توانند اعتماد کاربر را هنگام وارد شدن به سایت، جلب کنند. استفاده از فاکتورهای مختلف باعث می شود تا کسب اطلاعات و خرید برای کاربران راحت باشد. در این بخش به انواع تولید محتوا اشاره می کنیم:

تولید محتوای متنی

واضح است که این نوع محتوا از قدیمی ترین و رایج ترین روش ها محسوب می شود و برای این کار از کلمات، قوانین نگارشی و کلید واژه های خاص استفاده می شود. با توجه به قرار دادن کلمات کلیدی در متن و جستجوی کاربران، موتورهای جستجو کاربران را به سمت سایت هدایت می کنند. در تولید محتوای متنی از تبلیغ نویسی، ترجمه، مقالات پژوهشی و گزارش استفاده می کنند. از انواع آن می توان به مقاله های بلاگ، خبرنامه ها، ایمیل ها، پست شبکه های اجتماعی و پیام های کوتاه اشاره کرد که کانال های انتشاری متفاوتی دارند.

تولید محتوای صوتی

تصور کنید عده ای فرصت یا سواد خواندن نداشته باشند؛ با بهره گیری از محتوای صوتی گستره کاربران سایت شما بیشتر خواهد شد، به ویژه اگر به جذب مخاطبان نابینا نیز فکر کنید. محتوای صوتی شامل مقالات صوتی، پادکست ها و مصاحبه ها می شود که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

تولید محتوای تصویری

در بین خطوط یکنواخت متن، همیشه یک تصویر جایگاه ویژه ای دارد. تصاویری که چه به صورت گرافیکی طراحی شده باشند، چه توسط عکاس از سوژه واقعی شکار شده باشد، برای جلب مخاطب و ماندگاری او در سایت کمک بسیاری می کند. علاوه بر این خواندن و درک مطلب را ساده تر می کند.

تولید محتوای ویدیویی

این روزها یکی از محبوب ترین نوع تولید محتوا، ویدیویی است که به دو اشکال مختلف ارائه می شود. محتوای ویدیو ترکیبی از صوت و تصویر و متن است که قطعا تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب خواهد داشت. موشن گرافیک، فیلم ها و استاپ موشن از انواع محتوای ویدیویی هستند که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد. البته لازم به ذکر است به منظور معرفی و ارتقای هر برند، بسته به نوع کسب و کار، قالب های متفاوتی برای انتشار محتوا وجود دارد. به طور مثال شاید برای یک شرکت طراحی سایت استاپ موشن گزینه مناسبی نباشد، اما برای محصولات غذایی کاربرد بسیاری دارد.

جمع بندی

به دلیل گستردگی استفاده از فضای دیجیتال، تولید محتوای سایت طرفداران زیادی پیدا کرده است. استفاده از محتوای مناسب و سئو شده در سایت و شبکه های اجتماعی، می تواند به کسب کارها رونق ببخشد. رقابت تنگاتنگی میان کسب و کارهای آنلاین وجود دارد و پیروزی در این میدان از آن کسی خواهد بود که محتوای بهتری برای مخاطبان خود آماده کرده باشد. چنانچه می خواهید بهترین محتوا را برای مخاطبان خود آماده و ارائه کنید، با شرکت های معتبر و با تجربه ای مثل ایران سایت مشورت کنید. ایران سایت، مجموعه ای با بیش ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه خدمات طراحی سایت، تولید محتوا و سئو آماده به دلیل گستردگی استفاده از فضای دیجیتال، تولید محتوای سایت طرفداران زیادی پیدا کرده است. استفاده از محتوای مناسب و سئو شده در سایت و شبکه های اجتماعی، می تواند به کسب کارها رونق ببخشد. رقابت تنگاتنگی میان کسب و کارهای آنلاین وجود دارد و پیروزی در این میدان از آن کسی خواهد بود که محتوای بهتری برای مخاطبان خود آماده کرده باشد. چنانچه می خواهید بهترین محتوا را برای مخاطبان خود آماده و ارائه کنید، با شرکت های معتبر و با تجربه ای مثل ایران سایت مشورت کنید. ایران سایت، مجموعه ای با بیش ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه خدمات طراحی سایت، تولید محتوا و سئو آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهد بود. از این رو می توانید با مراجعه به سایت iransite.com از خدمات مشاوره ای رایگان این شرکت با تجربه و کاردان استفاده کنید.

ارسال نظر: