بزرگداشت اکبرعالمی و رضا برجی در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

کدخبر: 2364869

بزرگداشت اکبر عالمی و رضا برجی در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم آنلاین در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند آئین گرامیداشت مرحوم اکبر عالمی و بزرگداشت رضا برجی دو چهره پیشکسوت سینمای مستند برگزار می‌شود.

اکبر عالمی متولد تیرماه ۱۳۲۴ در اهواز مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. عالمی در دهه ۷۰ مجری و کارشناس برنامه «هنر هفتم» بود که از جمله مهمتری برنامه‌های سینمایی در تلویزیون به شمار می‌آمد. همچنین از فعالیت‌های هنری او می‌توان به ساخت برنامه‌های هنری و فرهنگی تلویزیونی در زمینه سینما همراه با اجراهای حرفه‌ای و ماندگار و نقدهای تأثیرگذار فیلم، چند دهه تدریس در دانشگاه‌های هنر، مدیریت لابراتوارهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت حدود سی فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی اشاره کرد . این هنرمند پیشکسوت مدتی قبل در اثر ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

رضا برجی دیگر چهره‌ای است که بزرگداشت او در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می‌شود. برجی از جمله عکاسان و مستندسازان باسابقه و پیشکسوت ایرانی است که سال‌ها در زمینه عکاسی و مستندسازی جنگ و بحران فعالیت داشته است و جنگ های ایران و عراق، افغانستان، تاجیکستان، کشمیر، هند و پاکستان، قره باغ، چچن، بوسنی، کوزوو، لبنان، سومالی، سودان، غزه و جنگ‌های خلیج فارس از جنگ‌هایی هستند که وی با قاب دوربین به ثبت آنها پرداخته است.

سواحل اشک و زیتون، سال‌های گلوله و زنبق، مادران صربرنیتسا، لعل بدخشان و در امتداد غدیر از جمله مهمترین آثار برجی به شمار می‌آیند.

ارسال نظر: