هشدار مدیر حوزه‌های علمیه درباره جدایی جامعه از روحانیت

کدخبر: 2364887

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اگر جامعه از روحانیت جدا شود، جامعه به سمت انحطاط سوق پیدا خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اگر جامعه از روحانیت جدا شود، جامعه به سمت انحطاط سوق پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی، در بازدید از مرکز پژوهشی مبنا، توجه به اقتضائات نسلی و حفظ مرجعیت دینی را از مهم‌ترین دغدغه‌های مراکز حوزوی دانست و ابراز داشت: اصل حفظ جایگاه روحانیت در جامعه اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: اگر جامعه از روحانیت جدا شود، جامعه به سمت انحطاط سوق پیدا خواهد کرد و علی‌رغم تمام دغدغه‌ها و مشکلات و کاستی‌های اجتماعی و اقتصادی و تبلیغات سوء همچنان روحانیت جایگاه خود را حفظ نموده است.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که در جامعه ایران تغییر ذائقه‌ها، آرام و آهسته توسط رقبا و دشمنان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب باید در عین توجه به اصول مهم اعتقادی و تسلط به باورها و احکام دینی از فرهنگ تبادل و رفتار و تعاملات اجتماعیِ پویایی برخوردار باشند.

او بر جذب نخبگان جوان در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: در حوزه‌های علمیه صدها مسئله وجود دارد که در صورت حل مسائل پیرامونی حوزه، ساحت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی جامعه اسلامی اشراب خواهد شد.

ملکی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید توانمندی خود را برای رویارویی با چالش‌های روزافزون پیش رو آماده نمایند، خاطرنشان کرد: با اهتمام به مباحث آینده‌پژوهی باید خود را آماده رویارویی و پاسخ به مسائل و دغدغه‌های پیش رو نماییم.

«شفقنا»

ارسال نظر: