مشاورین املاک تهرانپارس

کدخبر: 2364932

املاک در منطقه های مختلف تهران دارای ویژگی ها و پوئن های مثبت و منفی مختلفی میباشد و بسته به اینکه در کدام منطقه قرار داشته باشد دارای قیمت های متفاوتی میباشد.

نسیم آنلاین : املاک در منطقه های مختلف تهران دارای ویژگی ها و پوئن های مثبت و منفی مختلفی میباشد و بسته به اینکه در کدام منطقه قرار داشته باشد دارای قیمت های متفاوتی میباشد.

املاک تهرانپارس یکی از منطقه های محبوب و منحصر به فرد افراد میباشد و املاک 121 تهرانپارس واقع در فلکه سوم تهرانپارس خ 11 طاهری ، نبش علی دوستی از قدیمی ترین و به نام ترین آنهاست، چرا که میتوان گفت :

تهرانپارس یک محله‌ی خوب و یا بهتر است بگوییم ایده آل که در مکان مناسب نیز قرار گرفته است. موقعیت اجتماعی و شرایط آب‌وهوایی، این منطقه را به مکان خوبی برای زندگی تبدیل کرده است. تا آنجا که نه برای خرید منزل در این منطقه تردیدی می‌ماند و نه برای فروش. و حتی باید گفت امکان اجاره هم در این منطقه بالا میباشد .

شما حتی به عنوان فروشنده در این منطقه به خوبی می‌توانید مشتری پیدا کنید چرا که افراد زیادی خواهان خرید آپارتمان در تهرانپارس هستند .

و همچنین خیلی از تهرانیان علاقه به پیش خرید آپارتمان در تهرانپارس یا پیش فروش آپارتمان در تهرانپارس دارند.

پس به طور کلی میتوان گفت که این قسمت از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه ای ایده آل قرار دارد .

علاوه بر اینکه شما میتوانید در تهرانپارس آپارتمانی را خرید و فروش کنید امکان رهن و اجاره آپارتمان نیز برای شما وجود دارد که در ادامه به شرح و توضیح آن خواهیم پرداخت :

یکی از اساسی ترین مشکل های رهن کامل خانه اینجاست که در بسیاری از اوقات مالک آپارتمان تمایل ندارد که خانه را رهن کامل بدهد یعنی بیشتر ترجیح می دهد رهن و اجاره باشد .

و از نظر عرفا هم میتوان گفت که رهن و اجاره رایجتر میباشد و بیشتر اتفاق میفتد .

حال شاید برایتان سوال ایجاد شود که رهن و اجاره به چه صورت میباشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که:

رهن و اجاره به این صورت است که که شما مبلغی را به عنوان رهن پرداخت می کنید و در عوض اجاره‌ی کمتری می پردازید .

اینکه خانه ای را رهن و اجاره کنید حسن بیشتری دارد نسبت به اینکه رهن کامل کنید چرا که از مسائلی که نباید آن را فراموش کرد این است که گاهی وقت ها مبلغ رهن کامل بسیار بالا و غیرمنطقی است و از نظر اقتصادی به شما صدمه خواهد زد .

حال پس از ذکر این مطلب بهتر است نکاتی کلیدی و مهم در مورد رهن برای شما ارائه دهیم .

اولین مسئله ای که مطرح میشود این است که هنگام رهن کامل چه کسی باید اجازه دهد؟

در شرایط رهن کامل، حرف اول و آخر را مالک آپارتمان میزند چرا که در نهایت او است که باید با رضایت ملکش را در اختیار شما قرار دهد .

تنظیم قرارداد توافقی ملک

از دیگر خدمات مشاورین املاک 121 و تیم SABAL.IR تنظیم قرارداد توافقی املاک می باشد در زیر مختصر به آن اشاره میشود.

در ابتدا بهتر است معنی قرار داد را باهم بررسی کنیم : مطابق ماده ۱۸۳قانون مدنی: تعهد دو یا چند نفر در برابر دو یا چند نفر دیگر مبنی بر انجام امری که مورد قبول هر دو طرف است. در واقع قرار داد خواسته هر دو طرف برای به وجود آوردن یک اثر حقوقی همراه با پذیرش تعهد ها و مسئولیت های آن است. در قراردادهای توافقی قصد طرفین بسیار اهمیت دارد و چنانچه بندی در آن آورده شود و بر خلاف آن بند عمل شود این قرار داد اعتبار خود را از دست میدهد. حال پس از بیان مفصل در مورد تعریف قرارداد بهتر است به این موضوع اشاره شود که اصلا لزوم نوشتن قرار داد چیست؟ دلیل نوشتن قرار دادها این است که: در گذشته افراد قراردادها را به صورت شفاهی ایجاد میکردند که این نوع قرارداد دچار اشتباهاتی در طرفین می شود و در آخر طرفین برای حل مشکل باید به مراجع قضایی مراجعه می‌کردند و گاها قراردادها به صورت کتبی و بدون آن که اصول اولیه نگارش در آنها رعایت شود، نوشته می‌شدند که باز هم مشکلات حقوقی زیادی را در بر داشت اما امروزه همه افراد می‌دانند که برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات حقوقی در تمامی کارها و وظایف خود باید قراردادی مطابق با اصول صحیح نگارش و به همراه امضا داشته باشند. بنابراین امروزه آشنایی با اصول نوشتن قرارداد ها و نحوه نوشتن متن قرارداد برای ایجاد یک قرارداد اصولی، یکی از ضروری ترین کارها برای تنظیم صحیح قرارداد است .

حال ممکن است برای شما سوال پیش آید آیا قرار داد توافقی تنوع دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .

تنظیم قرارداد توافقی املاک: همانطور که در بالا گفتیم قصد و رضایت طرفین در ایجاد قرارداد توافقی دارای اهمیت میباشد لذا میتوان این نوع قرار داد را راجع به املاک نیز به کار برد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. در رابطه با املاک میتوان قرار داد های توافقی مانند اجاره،بیع و.....به کار برد. وقتی میگوییم املاک شامل تمامی آنها اعم از تجاری،مسکونی،اداری و..... میشود و محدود به نوع خاصی نمیباشد

تنظیم قرارداد توافقی ملک: مطابق قانون مدنی هرشخص نسبت به مال و ملک خود دارای اختیار تام میباشد لذا در رابطه به ملک هم میتوان قرارداد توافقی تنظیم نمود برای مثال شما باغ خود را به شخص دیگری توافقا اجاره میدهید و در ضمن قرار داد شرایط و آثاری را ذکر میکنید که در صورت عدم رعایت قرار داد باطل میشود زیرا همانطور که گفتیم در اینجا قصد طرفین دارای اهمیت زیادی میباشد.

حال پس از بیان این دو مورد ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که آیا تنظیم قرارداد توافقی مسکن نیز امکان پذیر است؟ در دو مورد قبلی ما در رابطه با تمامی املاک اعم از تجاری،مسکونی،اداری و‌.... صحبت کردیم اما در اینجا میخواهیم در رابطه با تنظیم قرارداد توافقی راجع به مسکن صحبت کنیم. برای مثال شما میتوانید توافقا خانه خود را به شخص الف بفروشید که به آن قرارداد بیع میگویند یا آن را برای مدت زمان معینی اجاره دهید که به آن قرارداد اجاره میگویند. لازم به ذکر است که بیان شود در تمامی این موارد قصد و رضایت طرفین مطرح میباشد چرا که اساس و پایه تنظیم قرارداد توافقی قصد طرفین میباشد و به عبارت بهتر اکراه و عدم رضا نباید وجود داشته باشد چرا که موجب بطلان قرارداد میشود. از دیگر موارد انواع تنظیم قرارداد توافقی که میتوان به آن اشاره نمود و در دنیای امروزه نیز بسیار رایج میباشد در مورد آپارتمان ها میباشد .

قرار داد توافقی آپارتمان ها به چه صورت می باشد : امروزه و در حال حاضر از آپارتمان ها و شهر نشینی بیشتر از روستا نشینی استفاده میشود و علاوه بر آن دیگر کسی از خانه های ویلایی و بزرگ بهره نمیبرد بلکه از آپارتمان ها بیشتر استفاده میشود. استفاده از آپارتمان ها در شهرهای کلانی چون تهران بیشتر و قابل چشم گیر تر نیز میباشد. لذا ممکن است شما یک طبقه از آپارتمان را طی یک قرارداد توافقی از مالک اصلی آپارتمان بخرید و یا اینکه اگر توانایی خرید آن را ندارید آن را اجاره کنید. همانطور که مشاهده مینمایید تنوع این قرارداد بالا و قابل توجه می باشد چرا که همانطور که قبلا بیان شد در تمامی اتواع املاک که وجود دارد و علاوه بر آن شما میتوانید در آپارتمان ها نیز از این نوع قرار داد استفاده کنید. حال پس از بیان تمامی این موارد لازم است به یک نکته اساسی و مهم اشاره شود. شاید شما نام کد رهگیری به گوشتان خورده باشد و حال وقتی با این سوال مواجه میشوید که آیا برای تنظیم قرارداد توافقی نیاز به کد رهگیری هست یا خیر؟ نیاز به راهنمایی و توضیح در این باره داشته باشید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا باید گفت که اصلا کد رهگیری چیست؟ از سال 87 دولت برای به دست آوردن آمار دقیقی در حوزه ملک و مسکن ثبت تمام معاملات در این زمینه را به صورت هوشمند تغییر داد و از آن سال قراردادهای دست‌نویس بی‌اعتبار شدند از آن تاریخ به بعد تمامی خریداران و فروشندگان موظف‌ شده اند تا با ارائه مدارک به یک مشاور املاک از طریق سامانه‌ی ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور مشخصات ملک خود را ثبت کنند. لازم است در ادامه توضیحات گفته شود که این کد ۱۳رقمی میباشد و برای فروشنده و خریدار از طریق پیامک ارسال میشود‌ حال پس از بیان تمامی موارد ذکر شده که دارای اهمیت بسیار زیادی بودند در پایان بهتر است به فواید تنظیم قرارداد توافقی اشاره شود: این نوع قرارداد سبب پیشگیری از هرگونه اختلاف و مسئله در آینده می شود و باعث میشود از بروز اختلافات قضایی و رفتن به دادگاه جلوگیری شود. افزایش و بهبود بهره‌وری و کیفیت انجام کار را به دنبال دارد و به عبارت بهتر باعث تسهیل امور میشود. موجب حفظ روابط کاری به طور مداوم می‌شود. سبب حفظ حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت می شود. ضرر و زیان حاصل از مشکلات به وجود آمده در زمان انجام کار را با توجه به موضوع قرارداد کاهش می دهد. باعث کاهش اختلاف نظر و دعاوی حقوقی میشود .

منطقه ای که ملک آن را رهن میدهید در قیمت آن تاثیر دارد برای مثال در تهرانپارس که از مناطق لوکس میباشد قیمت رهن آن هم بالا میباشد .

قیمت رهن معمولاً بین یک ششم تا یک چهارم قیمت فروش خانه است که اگر نو ساز باشد یک چهارم و هرچی قدمت خانه بیشتر باشد ضریب یک چشم نزدیک تر می شود .

حال پس از بیان این مطالب اولین سوالی که برایتان ایجاد میشود این است که آیا رهن کامل بکنیم یا نه؟

در جواب به این سوال که رهن کامل بکنید یا نکنید باید بگوییم اگر از آدم های استرسی هستید و نمی خواهید استرس پرداخت اجاره را در هر ماه داشته باشید پیشنهاد می کنیم که منزلی که قصد آن را دارید رهن کامل کنید اما اگر سرمایه زیادی در دست ندارید و شرایط رهن کامل شما با شرایطی که صاحب آپارتمان در نظر دارد هم‌خوانی ندارد می‌توانید آپارتمان را رهن و اجاره کنید مبلغی را به عنوان رهبر پرداخت کنید و در هر ماه اجاره کمتری به پردازید .

از آنجایی که ایران از دسته کشورهای اسلامی میباشد لذا در انجام هرکاری مسائل شرعی نیز حائز اهمیت میباشد و رهن و اجاره هم از این قاعده مستثنا نیست .

اگر بخواهید در هنگام رهن آپارتمان مسائل شرعی را در نظر بگیرید باید بگوییم که طبق شریعت رهن کامل، بهتر است مبلغی به عنوان اجاره در نظر گرفته شود برای اینکه این مشکل حل شود باید در اجاره نامه شما مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت می‌کنید و پول نقد به عنوان قرض الحسنه تا پایان مدت در اختیار صاحب ملک قرار میگیرد و در آخر سال این پول به شما برگردانده میشود

در هر حال به عنوان نکته نهایی در این قسمت باید گفت که رهن و اجاره املاک تهرانپارس از هر نظر نسبت به رهن کامل بهتر است چرا که هم مشکلات اجاره را ندارد که ماهیانه مبلغ زیادی پرداخت کنید و هم مشکلات رهن کامل و علاوه بر آن شرع هم رهن و اجاره را تایید کرده است .

شما هنگامی که قصد خرید آپارتمان تهرانپارس را دارید بهتر است به چند نکته کلیدی توجه کنید :

به عنوان اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید میتوان گفت که

مساحت فضای مورد نیازتان است چرا که هرچه جمعیت بیشتر باشد به مساحت بیشتر و فضای بزرگتری نیاز دارید و هرچه تعداد کمتر باشد به مساحت و فضای کمتری نیازمند خواهید بود در نتیجه باید گفت مساحت آپارتمان به تعداد افراد خانواده بستگی دارد .

از مسائل مهم دیگری که باید به آن توجه کنید کیفیت خانه مورد نظرتان میباشد که کیفیت در اینجا از دو بعد بررسی میشود یکی از نظر بعد بیرونی یعنی نمای ساختمان مدرن است یا دارای قدمت است و دیگری از نظر دکوراسیون و اجزای داخلی منزل .

در پایان بهتر است به بعد قیمت آپارتمان در تهرانپارس اشاره شود که میتوان به این صورت گفت که از آنجایی که تهرانپارس از نظر جغرافیایی دارای موقعیت مناسب و البته شرایط آب و هوایی مطلوب میباشد و همچنین اکثر ساختمان ها در آنجا مدرن و نوساز و به صورت ویلایی میباشد لذا قیمت این املاک نسبت به سایر مناطق بالاتر میباشد

:

ارسال نظر: