تعادل قیمت گوجه فرنگی ظرف ۲۰ روز آینده

کدخبر: 2364947

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با عرضه گوجه فرنگی جنوب طی ۲۰ روز آینده بازار به تعادل می‌رسد.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه گرانی گوجه فرنگی ارتباطی به مغازه دار ندارد، اظهار کرد: زمانی که قیمت محصولی در مغازه گران است، نرخ در مبدا و میدان مرکزی بالاست چرا که مغازه دار برحسب فاکتور، سود قانونی خود را روی کالا لحاظ می‌کند.

او قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی را ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مغازه دار با احتساب سود ۳۵ درصد بر مبنای فاکتور هر کیلو گوجه را با نرخ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار تومان برمبنای کیفیت به مصرف کننده عرضه می‌کند.

کارگر ادامه داد: گرانی گوجه فرنگی یا هر محصول دیگری به یکباره اتفاق می‌افتد، اما طول می‌کشد تا نرخ‌ها به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه با عرضه گوجه فرنگی از سمت جنوب، بازار به تعادل می‌رسد، بیان کرد: ارزانی گوجه فرنگی بدان معنا نیست که قیمت به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان بازگردد چرا که در فصل تابستان از ورامین، کرج این محصول عرضه می‌شود، اما در زمستان به سبب عرضه از سمت جنوب، کرایه حمل و نقل برآن افزوده می‌شود، اما به طور کلی بازار طی ۲۰ روز آینده به تعادل می‌رسد.

او در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ما در سطح شهر با گرانفروشی مواجه نیستیم، بلکه بحث گرانی محصول مطرح است و فروشندگان به سبب گرانی قیمت چاره‌ای جز عرضه با نرخ‌های بالا ندارند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: