قیمت خودرو کاهش می یابد

کدخبر: 2365095

شیوا گفت: پیش فروش خودروهایی که نام و نشان ندارند، اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشستی در خصوص اتفاقات صنعت خودرو، گفت: به دلیل وضعیتی که پیش آمده و با توجه به شرایط کرونایی و تحریم، شرایط سختی بر خودروسازان گذشت.

او بیان کرد: چند ماه گذشته بسیاری از مردم نقدینگی داشتند و برخی به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا، سکه، خانه و برخی هم به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار خودرو بودند.

به گفته این مقام مسئول همین عامل باعث شد تقاضا برای خودرو افرایش یابد، اما عرضه کافی نبود و به همین دلیل نوسانات زیادی در این بازار به وجود آمد.

این مقام مسئول تشریح کرد: با اینکه خودروسازان، تولیدی مناسبی دارند و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، اما این میزان کافی نیست و تعداد خودروسازان کم است.

رئیس شورای رقابت افزود: اکنون ۲ خودروساز بزرگ داریم که محصولات خود را برای اقشار مختلف جامعه تولید می‌کنند.

او ادامه داد: این بازار اکنون انحصاری است. قانون گذار به شورای رقابت اجازه تعیین دستور العمل برای خودرو را داده است و اکنون این وظیفه شورای رقابت است که از حقوق مصرف کننده دفاع کند که زیان نبیند و حقوق مصرف کننده را زیر سوال نبرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت منصفانه است و تلاش کرده‌ایم فرمولی ارائه دهیم که منصفانه باشد.

او در خصوص پیش فروش خودرو‌هایی که نام مشخص و نشان مشخصی ندارند، گفت: پیش فروش خودرو‌هایی که چارچوب و شناسنامه ندارند اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: