کرونا یک ساله شد!

کدخبر: 2365692

امروز دقیقا یک سال از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا (Covid ۱۹) در ووهان چین می‌گذرد.

امروز دقیقا یک سال از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا (Covid ۱۹) در ووهان چین می‌گذرد، این بیماری تا به امروز جان بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. در ایران هم طرح جامع ضد کرونا از اول آذر آغاز می شود.

همه گیری جهانی کرونا، ناشی از ویروس کرونا، سندرم حاد تنفسی (SARS-CoV-2) است.

این بیماری سال گذشته در چنین روزی در ووهان چین شناسایی شد به طوری که برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شد که ابتدا به آن عنوان ان‌کاو-۲۰۱۹ داده شد و با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر، سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی از آن، نام رسمی انتخاب کرده‌است، کووید ۱۹ (۱۹-COVID) که اشاره‌ای به «کرونا» (corona)، «ویروس» (virus)، «بیماری» (disease) و سال ۲۰۱۹ دارد.

یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در جهان قربانی کرونا

هر چند کشور چین که منشا شیوه اولیه ویروس شناخته می شود با اعمال سخت گیرانه ترین مقررات محدودکننده و قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، موفق به مهار این ویروس شد اما تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در جهان بر اثر بیماری کرونا جان باختند و شمار مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان از مرز ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گذشت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تاکنون ۵۹ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۲۲ نفر در جهان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۷۸ نفر جان باخته و ۳۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بهبود یافته اند.

بالای ۴۲ هزار قربانی کرونا در ایران

بیماری کرونا همچون سایر کشورها ایران را هم بی نصیب نگذاشت و این بیماری نخستین بار اوایل اسفند ۹۸ در کشور شناسایی و سپس شیوه نامه های بهداشتی در کشور تدوین و اعمال شد و تا کنون ویروس کرونا سه موج سهمگین را در ایران پشت سر گذاشته است.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا کنون (ظهر سه شنبه) به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید.

همچنین ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

هم اکنون ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و طی دو سه هفته اخیر آمار جان باختگان کرونا به بیش از ۴۵۰ نفر افزایش یافته است.

«خبرگزاری صدا و سیما»

ارسال نظر: