صادرات گوجه فرنگی مکمل گرانی شد

کدخبر: 2365720

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه گفت: با سردی هوا قیمت گوجه‌فرنگی با التهاباتی روبه‌رو می‌شود، امسال صادرات هم مکمل این گرانی شد.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از نوسان قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است که مغازه دار سود قانونی خود را برحسب فاکتور لحاظ می‌کند.

او با اشاره به اینکه مغازه دار پل ارتباط بین مردم و عمده فروش است، افزود: خرده فروش تعیین کننده قیمت نیست و تنها برمبنای فاکتور سود خود را لحاظ می‌کند که با این وجود گرانی محصول ارتباطی به مغازه دار ندارد.

کارگر قیمت هر کیلو پیاز شیری را ۵ تا ۷ هزار تومان، پیاز قرمز را ۶ تا ۸ هزار تومان و پیاز زرد را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همه ساله در فصول سرد سال، جنوب کشور تامین کننده نیاز کشور است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اما امسال صادرات مکمل فصل سرما شده است که از صادرکنندگان انتظار داریم بازار داخل را در نظر بگیرند چرا که قرار نیست محصولات داخلی را مردم‌گران بخرند.

پیاز شیری ۵ تا ۷ هزار تومان
پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان
پیاز زرد ۵ تا ۷ هزار تومان

این مقام مسئول قیمت هر کیلو انار شیراز را ۹ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انار دماوند ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، انار ساوه ۵ تا ۹ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۶ تا ۹ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۸ تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو شمال ۵ تا ۸ هزار تومان، خرمالو شهریار ۷ تا ۱۱ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۹ تا ۱۳ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۸ تا ۱۲ هزار تومان، کیوی ۹ تا ۱۴ هزار تومان و گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انار شیراز ۹ تا ۱۳ هزار تومان
انار دماوند ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان
انار ساوه ۵ تا ۹ هزار تومان
انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار تومان
انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان
پرتقال تامسون شمال ۶ تا ۹ هزار تومان
پرتقال رسمی جنوب ۸ تا ۱۰ هزار تومان
پرتقال ناول ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان
خرمالو شمال ۵ تا ۸ هزار تومان
خرمالو شهریار ۷ تا ۱۱ هزار تومان
سیب زرد دماوند ۹ تا ۱۳ هزار تومان
سیب قرمز دماوند ۸ تا ۱۲ هزار تومان
کیوی ۹ تا ۱۴ هزار تومان
گریپ فروت تو سرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان

او با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خربزه با نرخ ۳ تا ۶ هزار تومان، شاه پسند ۴ تا ۶ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار رسمی ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، گلابی بیروتی ۱۷ تا ۳۰ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان، لیموشیرین ۷ تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی انشو ۵ تا ۹ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۹ تا ۱۳ هزار تومان در میدان‌مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

خربزه ۳ تا ۶ هزار تومان
شاه پسند ۴ تا ۶ هزار تومان
هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
خیار رسمی ۴ تا ۷ هزار تومان
خیار گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
گلابی بیروتی ۱۷ تا ۳۰ هزار تومان
گلابی شاه میوه ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان
لیموشیرین ۷ تا ۱۰ هزار تومان
نارنگی انشو ۵ تا ۹ هزار تومان
نارنگی تخم ژاپنی ۹ تا ۱۳ هزار تومان

موز مجدد گران شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و به طور کلی ۴ قلم کالای وارداتی تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز است.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار تومان، ترب سیاه ۴ تا ۶ هزار تومان، تره فرنگی ۹ تا ۱۳ هزار تومان، چغندر ۴ تا ۶ هزار تومان، سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، شلغم ۴ تا ۶ هزار تومان، فلفل تند ریز ۵ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین ۷ تا ۱۲ هزار تومان است.

بادمجان دلمه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان
بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار تومان
ترب سیاه ۴ تا ۶ هزار تومان
تره فرنگی ۹ تا ۱۳ هزار تومان
چغندر ۴ تا ۶ هزار تومان
سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
شلغم ۴ تا ۶ هزار تومان
فلفل تند ریز ۵ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز ۵ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل شیرین ۷ تا ۱۲ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کدوحلوایی با نرخ ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۴ تا ۶ هزار تومان، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار تومان، کدومسمایی ۵ تا ۹ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید ۲ تا ۴ هزار تومان، کلم قرمز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۴ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی انباری ۵ تا ۹ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۸ تا ۱۳ هزار تومان، نارنج ۴ تا ۶ هزار تومان، لیموترش ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، هویج ۴ تا ۶ هزار تومان و لوبیا سبز ۸ تا ۱۳ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کدوحلوایی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
کلم بروکلی ۸ تا ۱۵ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۴ تا ۶ هزار تومان
کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار تومان
کدو مسمایی ۵ تا ۹ هزار تومان
کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
کلم سفید ۲ تا ۴ هزار تومان
کلم قرمز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
گل کلم ۴ تا ۶ هزار تومان
گوجه فرنگی انباری ۵ تا ۹ هزار تومان
گوجه فرنگی بوته‌ای ۸ تا ۱۳ هزار تومان
نارنج ۴ تا ۶ هزار تومان
لیموترش ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان
هویج ۴ تا ۶ هزار تومان
لوبیا سبز ۸ تا ۱۳ هزار تومان

او نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار تومان
سبزی خوردن ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان

کارگر در پایان تصریح کرد: با توجه به تولید مناسب محصولات باغی پیش بینی می‌شود که افزایش یا کاهش قابل توجهی در بازار رخ ندهد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: