فایزر آزمایش واکسن کرونای نوجوانان را آغاز می‌کند

کدخبر: 2365880

آزمایش واکسن کووید-۱۹ فایزر در بزرگسالان ۹۵ درصد موثر اعلام‌شده و در حال حاضر در نوجوانان نیز در حال توسعه است.

دکتر نیکولا کلاین از مرکز مطالعات واکسن کایزر (Kaiser Permanente) با اشاره به نقش واکسن در حفاظت از نوجوانان اظهار کرد: "تصور می‌شود، نوجوانان و کودکان به‌شدت به این بیماری مبتلا نشوند، اما ابتلا به این بیماری به همان اندازه بزرگسالان بر زندگی آنان نیز تاثیر می‌گذارد. بسیار مهم است که درنهایت واکسنی تولید کنیم که برای هر فردی تجویز شود. "

محققان کایزر در سانتا کلارا کالیفرنیا و ساکرامنتو امیدوارند که ۲۰۰۰ جوان در این تحقیق ثبت‌نام کنند. درجایی که دو دوز بافاصله ۲۱ روز تجویز می‌شود. نیمی از آنان دارونما دریافت می‌کنند درحالی‌که نیمی دیگر واکسن دریافت می‌کنند.

الیسون آیزنمن ۱۷ ساله دانش‌آموز دبیرستان برنهام در سن خوزه است که در آزمایش جوانان ۱۶ و ۱۷ ساله شرکت کرده است.

وقتی از او سوال شد که چرا می‌خواهد در این آزمایش شرکت کند، چنین گفت: دلیل آن چیزی است که در میان جوانان طی همه‌گیری مشاهده کردم.

آیزنمن گفت: "در بسیاری از مهمانی‌ها، بسیاری از افراد فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند یا ماسک نمی‌زدند و این بدترین کاری است که می‌توانید در حال حاضر انجام دهید و بسیار خودخواهانه است. من نمی‌خواستم این موراد را رعایت نکنم و می‌خواستم آنچه را که در توان دارم انجام دهم تا کمکی کرده باشم. "

واکسن فایزر می‌تواند یک تغییردهنده در مبارزه با ویروس کرونا باشد، اما ذخیره و توزیع آن چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

در حال حاضر فایزر، یکی از اولین داروسازی‌هایی است که افراد ۱۸ تا زیر ۱۵ سال را مورد آزمایش قرار داد است و افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله نیز به‌زودی در هفته‌های آینده در این آزمایش شرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است، این مطالعه به مدت دو سال ادامه خواهد داشت.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: