دولت لایحه‌ای درباره اصلاح ساختار بودجه به مجلس ارائه نکرد

کدخبر: 2366632

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بر اساس طرح مجلس برای اصلاح ساختار بودجه به سمتی خواهیم رفت که بودجه کشور دقیق‌تر اجرایی شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس گفت: پس از آنکه دولت لایحه‌ای درباره اصلاح ساختار بودجه به مجلس ارائه نکرد نمایندگان طرحی را در این زمینه تدوین و در حال بررسی آن هستند.

وی با بیان اینکه اصرار مجلس بر این بود که دولت باید سرفصل‌های اصلاح ساختار بودجه را در حوزه‌های مختلف احصا و آنها را اصلاح می‌کرد، ادامه داد: حوزه‌هایی به مانند مالیات، بودجه شرکت‌های دولتی و بحث فروش نفت باید اصلاح می‌شد که دولت علیرغم اصرار مجلس لایحه‌ای در این مورد به مجلس ارائه نکرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: چیزی که دولت باید در قالب اصلاح ساختار بودجه به آن عمل می‌کرد و اقدامی انجام نداد امروز تحت عنوان طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اگر اصلاح ساختار بودجه انجام نشود به سمت کسری بودجه و استقراض کشور حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: به طور مثال وقتی فروش نفت کاهش می‌یابد به سمت استقراض و کسری بودجه می‌رویم، بر اساس طرح مجلس برای اصلاح ساختار بودجه به سمتی خواهیم رفت که بودجه کشور دقیق‌تر اجرایی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت باید همکاری لازم با مجلس برای اصلاح ساختار بودجه را داشته باشد، گفت: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب برای توجه به اصلاح ساختار بودجه تلاش خواهیم کرد با کمک دولت این اقدام را انجام دهیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: