«کمال» واقعی «خانه امن» کیست؟

کدخبر: 2367253

«کمال» شخصیت اصلی سریال «خانه امن» است که نامش برگرفته از نام شهید علی کمال است؛ شهیدی که پیش از این شخصیت کمال در فیلم «ماجرای نیمروز» با بازی هادی حجازی‌فر هم با الهام از او شکل گرفته بود.

شخصیت اصلی سریال «خانه امن» با بازی حمیدرضا پگاه «کمال» نام دارد که مأموری است که سرتیم پرونده‌های امنیتی است. نام «کمال» برای این بازیگر تصادفی انتخاب نشده است و همچنین در سریال «خانه امن» تصویر شهیدی در اتاق عملیات را می‌بینیم که این تصویر متعلق است به شهید «علی کمالی» (معروف به کمال) یکی از سربازان گمنام امام زمان (عج) که در راه امنیت کشور به شهادت رسید.

شهید کمال یکی از شهدای امنیت است. او در دهه ۶۰ و در اوج روزهایی‌که گروهک منافقین با عملیات خرابکارانه سعی در نا امن کردن فضای کشور داشتند، حضوری چشمگیر در طراحی و اجرای عملیات‌ها علیه این گروهک معاند داشت؛ عملیات‌هایی که در نهایت منجر به شناسایی و متلاشی شدن بسیاری از خانه‌های تیمی منافقین و در نهایت برقراری امنیت شد.

شناسایی محل استقرار موسی خیابانی یکی از سرکردگان منافقین و به هلاکت رساندن او از جمله عملیات مهمی است که شهید کمال در طراحی و اجرای آن حضور داشت.

شخصیت «کمال» با بازی هادی حجازی‌فر در مجموعه فیلم‌های «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با الهام از این شهید بزرگوار طراحی شده است.

دست‌اندارکاران سریال «خانه امن» نیز به منظور ادای احترام به این شهید والا مقام، ضمن به تصویر کشیدن تصویری از قاب عکس او در اتاق عملیات، نام شخصیت اصلی سریال با بازی حمید رضا پگاه را هم مزین به نام ایشان کرده‌اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: