اردوگاه منافقین در کانون ویروس کرونا

کدخبر: 2367255

پایگاه خبری گزتا ایمپکت آلبانی به تازگی گزارشی را در خصوص مرگ‌های مشکوک به کووید - ۱۹ در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین منتشر کرده است. این گزارش از مرگ و دفن شش عضو گروهک منافقین در ماه گذشته میلادی پرده برمی‌دارد.

، زنگ خطر برای ظهور یک کانون پرخطر ویروس Covid-۱۹ در کمپ مجاهدین خلق (منافقین) در مانز نواخته شده است.

جورج تاناسی روزنامه نگار آلبانیایی که این گزارش را تهیه کرده است می گوید: از آنجا که ورود به این اردوگاه برای ارگانهای بهداشت عمومی محلی و مرکزی «ممنوع» است، ما نمی توانیم به طور رسمی تایید کنیم که شیوع ویروس Covid-۱۹ در این اردوگاه وجود دارد. اما در غیاب اسناد رسمی مجبور به انجام تحقیقات میدانی شدیم. به گورستان واحد اداری کاشار (شهرداری تیرانا) رفتیم، جایی که تمام مجاهدین خلق موجود در آلبانی در آنجا دفن شده اند، به استثنای یک مجاهد خلق، که در گورستان واحد اداری مانز (شهرداری دوراس) دفن شده است.

ما از تعداد زیادی قبر جدید که فقط در ماه گذشته ایجاد شدند، تحت تأثیر قرار گرفتیم. همانطور که در تصویر مشاهده می شود، ۶ قبر تازه در این گورستان کوچک مجاهدین خلق در آلبانی وجود دارد. در تصویر مشخص است که روی ۴ قبر، گلها هنوز تازه هستند، یعنی این قبرها حداکثر ۳-۴ روز قبل باز شده اند! این عکس در تاریخ یک دسامبر سال ۲۰۲۰ گرفته شده است.

اگر تنها در یک ماه شیوع ویروس کرونا ۶ قربانی در یک گروه ۳۰۰۰ نفری داشته است (این رقم رسمی مجاهدین خلق است)، تعداد مبتلایان به این ویروس چقدر می تواند باشد؟! چه مقدار امکانات فنی در اردوگاه برای درمان با توجه به پروتکل های پزشکی موجود این مجاهدین خلق تحت تأثیر Covid-۱۹ وجود دارد؟! من به رئیس فرقه رجوی یادآوری می کنم که حتی مجاهدین خلق فقیر در اردوگاه اشرف ۳ نیز مردم هستند.

من به رجوی یادآوری می‌کنم که حتی آنها به عنوان یک انسان به طور خودکار از حقوق هر انسانی بر روی زمین برخوردار می شوند. من به دولت نخست وزیر یادآوری می کنم که مجاهدین خلق به دلایل بشردوستانه در آلبانی پذیرفته شدند و آنها را در گروه افراد محافظت شده قرار دادند. من واقعاً معتقدم که دولت نخست وزیر تعهد بین المللی داده است که از جمله سایر موارد ، مراقبت های بهداشتی را برای آنها فراهم کند ، یعنی از این افراد که در برابر بیماری نیز محافظت می شوند.

به استثنای سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۵ ، زمانی که در آلبانی فقط چند صد عضو مجاهدین خلق وجود داشتند ، در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۹ ، تقریباً در هر ۵۰ روز یک عضو مجاهدین خلق درگذشته است. در نوامبر سال ۲۰۲۰ ما به طرز عجیبی ۶ مرگ در یک ماه داشته ایم.

به طور معمول این سوال مطرح می شود که چگونه ممکن است در ماه نوامبر ، تعداد مرگ و میرهای مجاهدین خلق ده برابر شده باشد ، در حالی که غیر از همه گیری ، همه شرایط و شرایط دیگر ماه نوامبر مانند همه ماه های ۴ سال گذشته است؟! چه اتفاقی برای این افراد افتاده است که در یک ماه این همه مرگ و میر دارند؟! اگر آنها به دلیل عفونت ویروس Covid-۱۹ از دنیا نرفتند ، علت این مرگ ها چیست؟! آیا در اردوگاه بیماری همه گیری دیگری (آنفلوانزای خوکی ، وبا ، طاعون ، ابولا و غیره) وجود داشته است ؟؟ مجاهدین خلق اعضا را تصفیه کرده اند و این قتل ها به عنوان مرگ طبیعی معرفی می شود؟ آیا بال و جگر مرغهای برزیلی (ارزان و با کیفیت پایین) به غذاخوری اردوگاه نفوذ کرده است ؟! شاید یک مسمومیت غذایی دیگری هم اتفاق افتاده باشد که در طی یک ماه باعث ۶ مرگ شده است؟!

از مردم مانز می پرسم آیا مطمئن هستید که کمپ اشرف ۳ در قلب واحد اداری شما به کانون خطرناک ویروس Covid-۱۹ تبدیل نشده است؟ من از مقامات بهداشتی در شهرداری دوراس ، در شهرداری تیرانا و حتی در وزارت بهداشت می پرسم، آیا می توانید سلامت جمعیت مانزا را تضمین کنید و بگویید این اردوگاه منبع آلوده ویروس Covid-۱۹ نیست؟ فقط از روی کنجکاوی شخصی می پرسم: چه تشخیصی در سوابق مرگ این افراد نوشته شده و کدام پزشک آنها را امضا کرده است ؟ مطابق قانون شماره ۹۲۲۰ مورخ ۱۵.۴.۲۰۰۴ ، اجازه دفن فقط پس از ارائه گواهی فوت به دفتر وضعیت مدنی صادر می شود. خدایی نکرده این قانون شماره ۹۲۲۰ برای مجاهدین خلق که به دلایل بشردوستانه به آلبانی پناهنده شده اند اجباری نیست؟!

این ها اسامی اعضای مجاهدین خلق است که در ماه نوامبر در کاشار دفن شده اند.

افسانه پیچگاه، روح الله راموز، حسن صلاح اندیش، خلیل حقوسانی، مهدی حقوسانی و محمدقلی احسانی.

علی رغم این واقعیت که در چنین مواردی قانون آلبانی مقرر کرده است که قبل از دفن جسد ، گواهی مرگ و علت آن باید توسط پزشک ذی صلاح امضا شود، برای مجاهدین خلق اجرای قوانین و آئین نامه های آلبانی به راحتی اختیاری است!

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: