ضرر و زیان تهرانی‌ها از کرونا محاسبه شود

کدخبر: 2367458

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید میزان ضرر و زیان شهروندان ناشی از کرونا را محاسبه کند و در مجمع نمایندگان تهران هنگام رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ طلب کند، گفت: با دست خالی نمی توان پایتخت را که آبروی کشور است اداره کرد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری درباره موضوع کرونا، اظهار داشت: شهرداری یکی از مجموعه‌های موفق در مدیریت شرایط اپیدمی کرونا بوده اما باید موضوع فردا و پسا کرونا را دریابیم.

وی افزود: به دلیل پاندمی کرونا از اسفند 98 تا کنون بسیاری از کسب و کارها گرفتار زیان‌های اقتصادی شده و تعداد زیادی از کارگران پسماند شغل خود را از دست داده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فقط در تهران بیش از 22 هزار نفر جان خود را از دست داده و اغلب خانواده‌های تهرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند و مشکلات روحی، اقتصادی و جسمانی برای آنها ایجاد شده است.

خداکرمی گفت: سال 1400 اگر پاندمی کرونا پایان یابد به سالی مصیب‌بار و با از هم گسیختگی خانواده‌ها خواهد بود و گرچه دولت و نهادهای فرهنگی بودجه عمومی دارند ولی به این مسأله توجه نکرده که 22 هزار خانواده داغدار و سرپرستانی که از دست داده‌اند چه شرایطی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند در جهت کاهش آلام شهروندان تلاش مضاعفی انجام دهد، گفت: شهرداری می‌تواند تلاش کند تا دولت و مجلس بودجه کافی برای بهبود وضعیت پساکرونا اختصاص دهند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید میزان ضرر و زیان شهروندان را محاسبه کرده و در مجمع نمایندگان تهران در زمان رسیدگی به بودجه 1400 طلب کند تا شهرداری پایتخت را که آبرو و پیشانی کشور است دریابد.

خداکرمی تصریح کرد:‌در دنیا بیشترین بودجه مربوط به پاندمی به شهرداری‌ها اختصاص یافته این بودجه‌ها در حد دو میلیارد یا حتی بالاتر است بنابر این نمی‌شود با دست خالی پایتخت را اداره کرد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: من از نهادهایی که بودجه فرهنگی از دولت می‌گیرند می‌خواهم که بودجه‌ای به شهرداری اختصاص دهند تا بتوانیم از بحران 1400 جلوگیری کنیم و خانواده‌های تهرانی بیش از این آسیب نبینند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: