خانه پدری جلال آل‌احمد پاتوق معتادان!

کدخبر: 2367459

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خانه پدری جلال آل‌‌احمد پاتوق معتادان متجاهر شده است، گفت: حناچی باید در جهت تملک این خانه و نگهداری آن اقدام کند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره وضعیت خانه پدری جلال آل‌احمد در تذکری به شهرداری، گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل‌احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده و در این زمینه علاوه به شهرداری به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تذکر می‌دهم.

وی با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مدیران محلی و ملی است،‌گفت: فرزندان ما انتظار دارند تا مهمترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان حفظ و نگهداری کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خانه پدری جلال آل‌احمد همانجایی که این روشنفکر درد آشنای معاصر زیست می‌کرد پاتوق کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شده است.

فراهانی بیان داشت: قرار بود این خانه به عنوان خانه باستان‌شناسان ایران تبدیل شود و مأمن روشنفکران باشد ولی شرایط به صورتی است که معتادان آن را تخریب کرده و برای ایجاد گرما درهای اتاق را کنده و طعمه آتش می‌کنند همچنین این محل مملو از زباله است.

وی تصریح کرد: از حناچی درخواست دارم که ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری این بنای فاخر به عمل آورد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: