عمق دریاچه چیتگر اسکن می‌شود

کدخبر: 2367478

با توجه به وصول گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده رد پا‌های یک حیوان ( احتمالا تمساح) در دریاچه شهدای خیلج فارس(چیتگر)، قرار است تیم‌های تخصصی با تجهیزات لازم عمق دریاچه را اسکن کنند.

در تاریخ 19 آذر فریدون رضوی‌کیا مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران اعلام کرد: شیوع مجدد ویروس کرونا در شهر تهران شرایط خاصی را برای استفاده شهروندان از امکانات تفریحی و گردشگری فراهم کرده و از زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19، مطابق با شرایط موجود و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا، تصمیمات ویژه‌ای در شهرداری تهران اخذ شده است.

رضوی‌کیا گفت: مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است و شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از این فرصت برای انجام عملیات عمرانی، اصلاح سازه‌های چادری گذر موج، بهسازی ابنیه و معابر سطح مجموعه و همچنین هرس سنگین درختان در آستانه فصل سرما، استفاده خواهد کرد. همچنین به منظور حفظ سلامت شهروندان و افزایش آسایش همسایگان، با اجرای محدودیت‌های جدید از ورود منقل و قلیان به مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس جلوگیری خواهد شد.

پس از اظهارات رضوی کیا، آرش حسینی میلانی عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران از مشاهده رد پای تمساح در دریاچه چیتگر خبر داد و گفت: شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردیدهایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده و به همین دلیل، طعمه‌گذاری‌هایی انجام شده تا اگر چنین موضوعی صحت دارد، هرچه سریع‌تر موضوع شفاف شده و امنیت شهروندان و آسایش خاطر آنها فراهم شود.

وی در این باره توضیح داد: احتمال دارد تمساح خانگی قاچاق که این روزها رواج پیدا کرده، توسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده باشد، شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردیدهایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده است و تا زمان دستیابی به حقیقت محدودیت‌هایی برای تردد در دریاچه چیتگر ایجاد شده است، بعد از طعمه‌گذاری با یکی از مراکز مرتبط صحبت شده تا با دستگاه کاوشگر موجی، کف دریاچه را جستجو کنند تا مسئله کاملا روشن شود و در نهایت، خیال مردم راحت شود. متاسفانه در مورد ساماندهی حیوانات خانگی سیستم و چارچوب مشخصی نداریم و معلوم نیست حیوانات خارجی که قاچاق می‌شوند، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند. حتی ممکن است برخی از آنها مهاجم و برای محیط‌زیست شهری مضر هم باشند.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته دریاچه چیتگر همچنان تعطیل بوده و بنا بر اظهارات مسئولان این دریاچه فعالیت‌های عمرانی در اطراف آن در حال انجام است.

همچنین اخبار رسیده حکایت از آن دارد که قرار است تیم‌های تخصصی با تجهیزات لازم سطح آب دریاچه را برای بررسی صحت این گزارش‌ها اسکن کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: