تست کرونا فوری

کدخبر: 2367534

ویروسی که امروزه گریبان مردم بسیاری از کشور های دنیا را فراگرفته، باعث شده که کارهای مردم و روند زندگی آن ها با تغییرات زیادی مواجه شود. و در برخی موارد نیز موجب کاهش در آمد و رفاه در زندگی مردم شده است.

نسیم آنلاین : ویروسی که امروزه گریبان مردم بسیاری از کشور های دنیا را فراگرفته، باعث شده که کارهای مردم و روند زندگی آن ها با تغییرات زیادی مواجه شود. و در برخی موارد نیز موجب کاهش در آمد و رفاه در زندگی مردم شده است. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به راحتی به کارهای روزمره ‎ ی خودشان بپردازند، ترجیح میدهند در دوره ‎ های مختلف زمانی تست کرونا را انجام دهند تا از مبتلا نبودن خود به این بیماری اطمینان پیدا کنند و یا اگر خدایی نکرده چنانچه به کرونا مبتلا بودند، بتوانند قبل از شدید تر شدن و سرایت به سایر اعضای خانواده آنها، از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند. در ادامه توضیحاتی درمورد تست کرونا فوری در اختیار شما قرار داده و به سوالاتی که ممکن است در این زمینه برایتان پیش بیاید پاسخ خواهیم داد

تست فوری کرونا

زمان بر بودن انجام تست کرونا و دریافت نتیجه‎ی آن گاهی باعث می‎شود که افراد از انجام دادن این تست هنگامی که مشکوک به بیماری هستند صرفه‎نظر کرده و در برخی موارد بعد از حادتر شدن بیماری‎اشان، در بیمارستان بستری شوند. بنابراین ارائه‎ی نتیجه تست کرونا در منزل کرج و تهران زمانی اهمیت می‎یابد که پزشک بتواند در زمانی که هنوز بیماری به دیگران سرایت نکرده نتیجه را به فردی که به آن مبتلا شده اعلام کند. معمولا افرادی که به کرونا مبتلا می ‎ شوند، همکاران و خانواده ‎ ی خودشان را در معرض خطر قرار می ‎ دهند و این باعث افزایش زنجیره ‎ ی ابتدا به کرونا در جامعه می ‎ شود .

مزایای انجام تست کرونا فوری

ممکن است در اطرافیان شما تاکنون افرادی وجود داشته باشند که مبتلا به این بیماری شده و بهبود یافته یا خدایی نکرده فوت شده ‎ اند. انجام دادن تست فوری کرونا از بسیاری از اتفاقات ناگوار پیشگیری می ‎ کند که در ادامه به بررسی و توضیح آن ‎ ها خواهیم پرداخت .

  • شروع درمان به موقع در فرد مبتلا اولین مزیت انجام تست فوری کرونا مربوط به شخص مبتلا می ‎ شود که با تشخیص به موقع، میتواند درمان خود را زودتر شروع کند. معمولا هنگامی بیماری حادتر شد، بیمار ملزم می ‎ شود که در آی سی یو بستری شده و به گفته ‎ ی مسئولان بهداشت، کمتر کسی میتواند به سلامتی از آی سی یو مرخص شود. حتی در صورت زنده ماندن نیز، دچار بیماری ‎ های ریوی شده و تا اخر عمر با این مشکل دست و پنجه نرم می ‎ کند. به توصیه ‎ ی پزشکان متخصص در این زمینه، افرادی که علایم سرماخوردگی شدید را در خود مشاهده کردند، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و تست کرونا را انجام دهند تا قبل از شدید تر شدن بتوانند مراحل بهبودی و درمان را طی کنند .
  • عدم ابتلا ‎ ی سایر اعضای خانواده با انجام فوری تست کرونا، احتمال اینکه سایر اعضای خانواده ‎ ی بیمار مبتلا شوند کاهش پیدا خواهد کرد و در صورت مبتلا شدن نیز میتوانند قبل از پیشرفت، سریعتر آن را درمان کنند. البته با شرایطی که امروزه وجود دارد، لازم است تا افراد خانواده به خصوص کسانی که با محیط بیرون از خانه رفت و آمد دارند، با فاصله از هم نشست و برخواست کرده و در صورت مشکوک شدن نیز بلافاصله در منزل ماسک استفاده کنند .
  • پیشگیری از مبتلا شدن همکاران بیمار تشخیص به موقع بیماری کرونا در افراد، باعث می ‎ شود که همکارانی که با فرد مبتلا در تعامل هستند، دچار این بیماری نشوند. معمولا در بسیاری از ادارات و شرکت ‎ ها، به افرادی که تست کرونای آنها مثبت می ‎ شود، به مدت چهارده روز مرخصی می ‎ دهند تا سایر همکاران از ابتلا به بیماری در امان باشند .

انجام تست کرونا در چه شرایطی توصیه می ‎ شود؟

تست کرونا بیشتر برای افرادی توصیه می ‎ شود که دارای بیماری ‎ های زمینه ‎ ای بوده و احتمال تاثیر ویروس در بدن آن ‎ ها بیشتر از دیگران است. در ادامه به بیان علایمی می ‎ پردازیم که در صورت وجود در افراد، لازم است که هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرده و تست کرونا را انجام دهند .

  • بدن درد معمولا بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده ‎ اند، از درد جسم خود بیشتر از سایر علایم صحبت میکنند. بدن درد با ورود ویروس به بدن به قدری مشهود می ‎ شود که فرد با چندین داروی آنتی ‎ بیوتیک نیز نمیتواند درد را به کلی از بین ببرد. معمولا احساس سوزش در تمام نقاط بدن بیمار به نحوه ‎ ی است که نمیتواند بدن خود را شستشو دهد .
  • سردرد شدید با مصاحبه ‎ ای که از یکی از بیماران مداوا شده ‎ ی کرونا صورت گرفته بود، از سردردی صحبت می ‎ کرد که به مدت بیش از یک ماه وی را درگیر کرده بوده است. سردردی که مشابه آن را تاکنون تجربه نکرده بود .

حالت تهوع

  • حالت تهوع در این بیماری میتواند به علت درد شدید یا سایر عوامل نیز به وجود بیاید. طبیعی است حالت تهوعی که بخاطر مسمومیت بوده، نمیتواند از علایم کرونا باشد .
  • سرگیجه با شدیدتر شدن بیماری، فردی که به کرونا مبتلا شده دچار تاری در دید و سرگیجه نیز خواهد شد و ممکن است کنترل خود را در حالت ایستاده از دست داده و روی زمین بیافتد .
  • کاهش یا از درست رفتن حس بویایی و چشایی یکی دیگر از مواردی که بیماران کرونا به آن اشاره می ‎ کنند، از دست دادن حس بویایی و چشایی در طول بیماری است. معمولا بسیاری از افراد مبتلا نمبتوانند طعم و بوی مواد غذایی را بفهمند. برای مثال فلفل با یک غذای شیرین در دوران بیماری برای آن ‎ ها هیچ تفاوتی ندارد. قابل ذکر است که بازگشت حس بویایی و چشایی در این افراد به شدت بیماری آن ها وابسته است و ممکن است ماه ‎ ها طول بکشد که به حالت عادی برگردند .
  • اسهال شدید همانطور که گفته شد، علایم کرونا تقریبا شباهت زیادی با علایم سرماخوردگی شدید دارد که یکی از آن ها نیز اسهال شدید است. بیمار در صورت ادامه دار بودن این شرایط، لازم است برای انجام تست کرونا به بیمارستان مراجعه کند .
  • تب و لرز شدید در بیماران مبتلا تب شدید به خصوص در کودکان و افراد مسن، از علایم نشان ‎ دهنده ‎ ی ابتلا به کرونا می ‎ تواند باشد .

پس از بررسی کلی علایم کرونا، باید بگوییم که در میان اقشار مختلف جامعه، افرادی که باید بیشتر از سایرین این موضوع را جدی بگیرند سالمندان و کسانی هستند که از بیماری‎هایی مانند ناراحتی قلبی، آسم و مشکلات ریه و سایر موارد مشابه رنج می‎برند. اینگونه افراد علاوه بر اینکه به هیچ‎وجه نباید از منزل خارج شوند، بلکه باید در صورت مشکوک شدن نیز هرچه سریعتر برای انجام تست به مراکز درمانی مراجعه کنند. در کنار اینگونه افراد، زنان باردار نیز باید موضوع را بسیار جدی گرفته و در صورت

مشاهده ‎ ی هرگونه علایم به پزشک مراجعه کنند چراکه علاوه بر خودشان، سلامتی انسان زنده ‎ ی دیگری نیز بر عهده ‎ ی آنها می ‎ باشد .

تست فوری کرونا در چه مواردی توصیه می ‎ شود؟

علاوه بر علایمی که در صورت مشاهده ‎ ی آنها باید برای انجام فوری تست کرونا را در اولویت قرار دهید، فعالیت هایی نیز وجود دارد که لازم است افراد قبل از انجام آن، تست کرونا را انجام دهند تا از عدم ابتلا به آن اطمینان کسب کنند. در ادامه به بررسی اینگونه موارد نیز خواهیم پرداخت .

  • ورزشکارانی که برای انجام ورزش ‎ های جمعی آماده می ‎ شوند . قبل از اینکه مدت همه ‎ گیری ویروس کرونا طولانی شود، تمام باشگاه ‎ ها و سالن ‎ های ورزشی به مدت چندین هفته تعطیل شد تا ویروس به کلی از بین برود اما با طولانی شدن آن، مسئولین بهداشت و ورزشی تصمیم گرفتند برای افرادی که تمایل به انجام ورزش های جمعی دارند، به خصوص در بازی ‎ های ملی، قبل از ورود به زمین بازی و قبل از انجام تمرینات ورزشی، از آن ها تست فوری کرونا گرفته شده و سپس با ورود آن ‎ ها موافقت شود. از جمله ‎ ی این ورزش ‎ ها میتوان به فوتبال، بسکتبال، والیبال و سایر ورزش ‎ های دسته جمعی اشاره کرد که قبل از ورود بازیکن به زمین بازی تست فوری کرونا از وی گرفته شده و در صورت ابتلا به ویروس کرونا اجازه ‎ ی بازی داده نمی ‎ شود .
  • مدارس و دانشگاه ‎ ها یکی از دلایلی که ویروس کرونا در کشور چین که مبدا پیدایش این ویروس بوده به کلی جمع آوری شد، همین مسئله ‎ ی تست فوری کرونا در مجامع بزرگ کشور چین بود. در این کشور، قبل از اینکه دانش ‎ آموزان و دانشجویان وارد مدرسه و یا دانشگاه شوند، از ‎ آنها تست کرونا گرفته می ‎ شود و سپس تمام وسایل، لباس ‎ ها و کیف آن ها را ضدعفونی می ‎ کنند. بنابراین نتیجه این شد که ویروس کرونا تا حد زیادی از این کشور جمع ‎ آوری شد .
  • کارمندان ادارات و بیمارستان ‎ ها یکی دیگر از مکان ‎ هایی که احتمال ابتلای دست جمعی در آن وجود دارد، مربوط به ادارات، بیمارستان ‎ ها، کارخانه ‎ ها و مکان های مشابه است که در آن افراد رابطه ‎ ی تقریبا نزدیکی با یکدیگر دارند. بنابراین قبل از ورود افراد به این قسمت ‎ ها نیز لازم است تست فوری کرونا از آن ‎ ها گرفته شود .

پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

همیشه گفته شده که در هر بیماری، پیشگیری بهتر از درمان می ‎ تواند باشد . در مورد بیماری کرونا نیز این مورد صادق است و ما در ادامه، توضیحات جامع تری درمورد نحوه ‎ ی پیشگیری از کرونا بیان خواهیم کرد .

  • رعایت فاصله ‎ گذاری اجتماعی یکی از مهم ترین موارد موثر در پیشگیری از کرونا، رعایت فاصله ‎ گذاری اجتماعی می ‎ باشد . با افراد خانواده ‎ ی خود در منزل، با دوستانی که به دلایل مهمی مجبور به دیدن آن ‎ ها هستید، باهمکاران و سایر افرادی که هر روز با آن ‎ ها دیدار می ‎ کنید، فاصله ‎ ی اجتماعی خودتان را رعایت کنید. هنگام غذا خوردن به فاصله بنشینید و از روبوسی و دست دادن خود داری کنید .
  • استفاده از ماسک بسیاری از افراد به تازگی شایع کرده ‎ اند که ماسک به علت اینکه گاز کربن ‎ دی ‎ اکسید را به بدن فرد برمیگرداند، موجب کاهش قدرت حفاظتی بدن می ‎ شود. در حالیکه اگر استفاده از ماسک مضر تشخیص داده شده بود، هرگز در کشور ‎ های پیشرفته به استفاده از آن توصیه نمی ‎ شد. بنابراین استفاده از ماسک را در هیچ شرایطی فراموش نکرده و پس از آمدن به منزل، ماسک خود را معدوم کنید .
  • شستشوی مرتب دست ها و صورت شستشوی دست ها به علت اینکه به کمک آن ها مواد غذایی را می ‎ خورید و هنگام بیرون رفتن نیز به کمک دستان خود، درها را باز و بسته می ‎ کنید، بیشتر از هر مورد دیگری توصیه می ‎ شود . شستن صورت نیز پس از برگشتن به خانه، برای پاکسازی صورت شما از وجود احتمالی ویروس در پوستتان می ‎ تواند کمک کننده باشد .
  • در نهایت رعایت این مثلت، شامل فاصله گذاری، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک، میتواند از شما در مقابل ابتلا به بیماری کرونا محافظت کرده و سلامتی شما و خانواده ‎ اتان را نیز تضمین کند. البته این به شرطی است که در نزدیکی شما فرد مبتلا به ویروس وجود نداشته باشد و ارتباط نزدیکی با افراد مبتلا نداشته باشید .

    بررسی انواع تست های فوری کرونا

    تست کرونا به دو صورت قابل انجام است که برای تسخیص بهتر، تست پی سی آر یشتر از مورد دوم توصیه می ‎ شود. در ادامه به بررسی هر دو نوع تست فوری کرونا خواهیم پرداخت .

    تست آنتی بادی کرونا این نوع تست معمولا به تشخیص واضح کرونا کمک نمی ‎ کند. به این صورت که در این تست اگر فرد هم اکنون در شرایط حاد کرونایی باشد، بیماری در بدن وی نشان داده نمیشود بلکه زمانی بیماری را در بدن بیمار نشان می ‎ دهد که مدتی از ابتلای وی گذشته باشد. که فرد در این شرایط رو به بهبود خواهد بود. نحوه ‎ ی نتیجه گیری در این نوع تست به این صورت است تست آنتی بادی به دنبال پادتن هایی در خون فرد میگردد که در مقابله با ویروس کرونا در بدن تولید شده اند و این بعنی بدن توانسته کرونا را تا حد زیادی شکست بدهد. این نوع پادتن ها چند روز تا چند هفته بعد از بیماری تولید شده و تا بعد از بهبود نیز در خون باقی می ‎ مانند و بنابراین نمیتوان به عنوان تشخیص بیماری به این نوع تست استناد کرد .
  • تست پی سی آر این نوع تست، اصلی ترین و معتبرترین تست کرونا محسوب می ‎ شود که ویروس فعال و زنده را در بدن بیمار نشان خواهد داد. در یک نوع از تست پی سی آر، از طریق پروتئین ‎ های روی سطح ویروس بیماری را تشخیص می ‎ دهند و در نوع دوم از طریق بررسی مواد ژنتیکی ویروس، بیماری را در بدن فرد مشاهده می‌کنند. هر دو نوع نتیجه ‎ ی یکسانی به پزشک میدهد و در صورت مثبت بودن، لازم است بیمار به مدت 14 روز تا بهبودی کامل، در منزل یا بیمارستان به تنهایی قرنطینه شود. در این شرایط هیچکدام از اطرافیان بیمار حق ملاقات با وی را نداشته و تنها فردی که برای مداوای بیمار تلاش می ‎ کند، میتواند به دیدار بیمار مبتلا برود

نحوه ‎ ی انجام تست پی سی آر کرونا

همانطور که گفته شد، معتبرترین روش انجام تست کرونا، مربوط به تست پی سی آر می ‎ شود که با مثبت شدن نتیجه، فرد به مدت 14 روز قرنطینه خواهد شد. در این بخش از مقاله نحوه ‎ ی انجام تست پی ‎ سی ‎ آر در آزمایشگاه را بیان خواهیم کرد .

  • ابتدا با تایید پزشک، برگه ‎ ای مبنی بر انجام آزمایش کووید 19 برای بیمار تجویر خواهد شد .
  • سپس در آزمایشگاه، به وسیله ‎ ی گوش پاک کنی که کاملا استریل شده است، از بیمار نمونه ‎ ی مخاط حلق و بینی گرفته خواهد شد .
  • بعد از آن، گوش پاک کن داخل ظرف در بسته ‎ ی محکم قرار گرفته و برای آزمایش، به آزمایشگاه اصلی به نام بیمار منتقل می ‎ شود .
  • گوش پاک کن باید در دمای مناسب و در کمتر از 72 ساعت مورد آزمایش قرار بگیرد .
  • در نهایت تکنسین آزمایشگاه پس از مخلوط کردن مواد مختلف شیمیایی در طی مراحل مختلف، نتیجه ‎ ی وجود یا نبود ویروس در گوش پاک ‎ کن را مشخص خواهد کرد .

توجه کنید در صورتی که مواد شیمیایی مخلوط شده با مخاط موجود در گوش پاک کن به درستی ترکیب نشده و یا گوش پاک کن در دمای مناسب نگهداری نشود، ممکن است نتیجه ‎ ی آزمایش با اختلال روبرو شده و یا به کلی بر روی نتیجه ‎ ی آزمایش تاثیر منفی بگذارد. بنابراین رعایت اصول برای رسیدن به نتیجه ‎ ی درست در آزمایش پس ‎ سی ‎ آر بسیار مهم و قابل توجه است .

سخن پایانی در مورد تست کرونا فوری با هوم کا

باتوجه به تمام مواردی که در مورد تست فوری کرونا بیان شد، میتوان نتیجه گرفت که افرادی که بیماری ‎ های زمینه ای داشته باشند، در کنار آن ‎‎ ها سالمندان و کسانی که جز اقشار آسیب‌پذیر جامعه محسوب می ‎ شوند، در صورت مشاهده ‎ ی هرکدام از علایم اولیه ‎ ی بیماری، لازم است هرچه سریعتر برای انجام تست فوری کرونا اقدام کرده و از مثبت یا منفی بودن آزمایش اطمینان حاصل کنند. انجام فوری تست کرونا صادقیه و سایر مناطق تهران، علاوه بر اینکه بر شدت یافتن بیماری در بدن فرد موثر خواهد بود، خانواده، همکاران و اطرافیان بیمار را نیز از ابتلا به این بیماری مصون نگه خواهد داشت. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه، کافی است تا با مشاورین ما در هوم ‎ کا تماس گرفته و راهنمایی ‎ های لازم را دریافت کنید .

.

ارسال نظر: